3e kindje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovelylonnes, 2 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Waarschijnlijk is dit onderwerp al 1000 keer voorbij gekomen.
    Wij hebbebn 2 gezonde kindjes. 2 niet zon geweldige bevallingen en zwangerschappen, maar ach...
    Nu blijft er bij ons steeds maar een wens voor een 3e kindje hangen. Bij ons beide dus...
    Nu wil ik wel zeggen, ik heb mn babyspullen juist allemaal weggedaan om die wens maar weg te duwen. Maar steeds hoop ik dat ik "per ongeluk" zwanger raak.... Dan heb ik de keuze niet zelf gemaakt maar heb ik wel toch mn kindje....
    Echter is afgelopen week de diagnose burnout/depressie gesteld! Wie weet heeft het met elkaar te maken. Ik wil ook niet op stel en sprong een beslissing maken en wil ook zeeeeker mezelf eerst beter voelen. Maar wat zou in jullie ogen zwaarder wegen?
    De wens die er bij ons beide is, of het financiele dan wel praktische plaatje?
    Qua slaapruimte enzo vinden we wel een oplossing, de oudtse is bijna uit de luiers dus dat zou ook niet zoveel extra gaan kosten. Maar later, 3 volwassen jongens (ik ga er vanuit dat de derde dan weer een jongen is ;)) kosten wel iets... Ga maar eens met 3 kinderen naar bv de efteling....
    Dus ja, moeilijk he?

Wat zou bij jullie de knoop doorhakken?

xxx Lonneke

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik ken het wel een beetje, bij kwam gewoon echt weer die "kriebel"die maar niet wegging en had ook voor die tijd al veel weggedaan.
    De kriebel verdween pas toen ik stopte met de pil om weer zwanger te worden.
    Succes meid

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

Zo ben ik dus ook. ik heb een enorme wens voor een 4e. Maar ja dan ga je naar de kosten kijken die zijn nu nog te overzien. Maar aan de andere kant heb ik zoiets van, dat is nog een zorg voor later. Klinkt misschien raar maar zo zie ik het wel, als je echt iets wil en de wens blijft gewoon voor gaan. Alles vind zijn plek wel weer! Als we overal teveel stil bij gaan staan kunnen we net zo goed ophouden met leven. Ik zit meer nu alleen te piekeren over de lichamelijke kant. Ik heb hypochondrie dus ik trek me alles al zo lekker aan. Maar ik zit dus steeds te denken wat als er iets met het kindje gebeurd? wat als het echt iets ernstigs mankeerd en het niet levensvatbaar is? wat als ik het niet overleef. Slaat nergens op maar dat spookt dus bij mij door het hoofd heen, en ik wou dat ik dat er eens uit kon krijgen!

Succes met de keuze meis, volg je hart dan komt het altijd goed!

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Wij zijn er wel voor gegaan.
    Al moet ik wel zeggen dat we er wel de ruimte voor hebben.
    De enige echte grote aanschaf was een 7-persoons auto omdat er geen 3 kinderstoeltjes naast elkaar passen in een gewone auto.

Ik zou wel je gevoel volgen, maar zeker contact opnemen met de HA ivm je depressie klachten. Want die zou ik eerst proberen op te lossen alvorens aan een 3e te beginnen.

5. mama petra

mama petra Actief lid

7 jan 2009
    161
    0
    0
    Hier een mama van 3 jongens en de 4e ?? is in aantocht. (wou zelf komen :D)

De wens die er bij jullie beide is zou in mijn ogen zwaarder wegen.
    Maar net wat Blondiedfu zegt eerst je eigen klachten oplossen voordat je aan een 3e begint.

Heb zelf met de 3e wens nooit gedacht aan later of we dat zouden redden. (Wij hebben idd ook de ruimte)
    Nu de 4e eraan komt heb ik er eigenlijk ook nog niet echt aan gedacht. (ja die auto herken ik, dat is een groot probleem :x)
    We hebben echt geen riant inkomen maar het lukt wel.
    Ik geef zelf niks om dure merkkleding en dure A-merken bij de supermarkt dus daar valt ook nog wel te besparen ;)
    De kinderbijslag laat ik op een rek. storten die we normaal niet gebruiken, als we op vakantie gaan dan stort ik wat over en daar gaan we leuke dingen van doen.

Maar ik hoop dat jij je snel weer beter zult voelen.

6. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Indien jij je weer top voeld en de kriebel blijft zou ik gewoon voor een 3e gaan. Want zo te horen kijken jullie daar toch wel enorm naar uit.
    MAAR als je weet dat je daarvoor moet inbinden qua eten en drinken zou ik het misschien toch over na denken. Natuurlijk moet je zelf nog kunnen leven hé.
    Hier voor een tweede keer een tweeling op komst en dat zal bij ons ook aanpassen worden. Maar we hebben beiden een full-time job en ik ga na mijn zwangerschap aan het werk als onthaalmoeder lukt dat prima voor ons.

7. liebrando

het grootste probleem bij ons is dus ook de auto. Wij hebben dan echt een andere auto nodig en ons inkomen is ook echt niet riant. Wij kunnen er zeker van leven maar even in 1x zo grote aanschaf voor een 7persoons auto is even andere koek. Dat is financieel ook een blok waar ik even tegen aan hik. verder ben ik ook echt niet van de merken en de extra luxe dus wat dat zijn wij helemaal niet veeleisend. Moet alleen even over de autodrempel heen wat ook wel goed zal komen hoor maar het moet even gebeuren zit er in me hoofd. EN dat lichamelijke moet eruit!

Net zoals de andere meiden zeggen volg zeker je gevoel maar laat je wel helpen voor je burnout depressie anders word het alleen maar erger! En dat wil je ook niet, zeker niet in een zwangerschap of met een baby!

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik heb lange tijd een sterkt gevoel gehad om voor een 3e te gaan. Na onze zomervakantie ben ik daar anders over gaan denken. De vrijheid die we weer een beetje terug aan het krijgen zijn (ok, ze zijn nog klein, maar een baby is nog mee afhankelijk...) Verderheb ik na de bevalling van mijn 2e een vreselijke tijd gehad en zat ik waarschijnlijk middenin een pnd. Die tijd wil ik zo niet over doen dat deze beide factoren voor mij doorslaggevend zijn geweest. Mijn kinderen verdienen een moeder die ook gelukkig is en die dat op ze over kan brengen. Het gevoel nogmaals zó'n hel te gaan weerhoudt mij er echt van. Ik wens je heel veel sterkte met het maken van je keus en dat je snel beter wordt ban je burn out/ depressie!! Sterkte!

9. toefje

toefje Niet meer actief

Hier de zelfde wens.
    Maar heb alle 2 echt rot bevallingen gehad.
    En zelfs bij de 2e lag ik op het randje van de dood.
    Wij willen ook graag een 3e maar mijn man vind het te eng.
    omdat hij weer denkt dat ik het dan weer heel moeilijk krijg.
    als we toch misschien voor een 3e ga(zie mijn banner)in 2015.
    dan willen alles maar dan ook echt alles via het ziekenhuis.
    thuis bevallen nooit meer!

10. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    De enige grote aanschaf die wij hebben gehad is dat we nu een 7persoonsauto hebben gekocht geen nieuwe natuurlijk!!! veel te duur.

En verder went het gewoon denk ik want het is dan zo.
    En ook bewust gekozen met een klein leeftijdsverschil (derde was eerder raak dan verwacht hihi maar dat heb je niet voor t zeggen )

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

een 7 pers. auto hoef je niet nieuw te kopen! juist van al een paar jaar oud ben je het grootste waardeverlies al kwijt.

Ik zou eerst aan jezelf werken even de winter door, lente evt. en dan als de kriebel nog is lijkt het gevoel mij sterker als de praktische dingen.

Zet het in je hoofd ook even op midden volgend jaar gaan we veredrt kijken, nu rust.scheelt een hoop.trust me.

12. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hier ook een mama van 3 jongens! Mijn jongste was een ongelukje en ik heb echt heel lang getwijfeld of ik het wel wilde.
    Vooral met de voor geschiedenis van onze middeelste zoon.
    Gelukkig heeft mijn man mij over de streep getrokken en nu kan ik alleen maar zeggen dat ik daar heeeel dankbaar voor ben!
    Het is een echte schat en zooo makkelijk.
    Ik zou zeggen volg je gevoel,kun je de zorg aan straks van 3 kinderen? Zo ja dan moet de beslissing zo gemaakt zijn toch?
    Heel veel succes,kan alleen maar zeggen dat het heerlijk is 3 jongens in huis! En onze duurste aanschaf was een grotere gezins auto.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou toch eerst je burnout/depressie op gaan lossen!!
    Zelf heb ik ook een depressie al heel lang (is ook niet de 1e) en wij hebben ook heeeel erg sterk een wens voor een 2e.
    Maar ik wil eerst aan mezelf werken en me lekker in mn vel voelen voordat ik wil starten om voor een 2e te gaan.

Bij ons spelen er ook andere factoren mee o.a de auto en financien maar tegen de tijd dat ik mezelf weer lekkerder zal voelen zal ook dat weer in een beter vaarwater zitten.

Ga eerst aan jezelf werken meid en kijk dan of je wens nog zo sterk is!:)
    Weet hoe moeilijk het is, zeker als er veel mensen in je omgeving net een baby'tje hebben of zwanger zijn (wat nu bij mij het geval is).
    Ik kan er soms echt wel een traantje om laten en het ligt ook erg gevoelig bij me, maar op dit moment weet ik dat ik naar mn verstand moet luisteren.

Hopelijk kom je eruit, veel sterkte en succes!

14. sandra

sandra Fanatiek lid

Hier ook zwanger van de derde, heel bewust voor gekozen, de wens voor derde was er altijd al, maar met twee jongens die maar 17 maanden schelen, hadden we besloten nog even te wachten. En nu is het dus zover, ben helemaal gelukkig :)

15. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    wij zijn ook bezig voor een 3de :D zometeen punctie :p maar ook wij hadden niks meer en moeten alles opnieuw kopen :D

16. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Je hoeft echt geen 7-persoons auto te kopen om 3 kinderen te kunnen vervoeren. Ik ken iemand die doet dat gewoon met een Cliootje. Het is natuurlijk wel makkelijker, een grote auto, maar het MOET dus niet.
    Wettelijk gezien ben je niet verplicht de oudste van de 3 in een kinderzitje te hebben. De wetgever weet ook wel dat dat niet past :). Een gordel is genoeg.

17. Female

Female Niet meer actief

Veel succes, spannend zeg! :)

18. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ligt natuurlijk wel aan het leeftijdsverschil en of je dit zelf wil hé. Ik zou niet zo snel in een cliootje blijven rijden met 3 kindjes.

19. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

huh?? is dat zo?? Heb je een site o.i.d. waar dat staat?? Ik dacht dat het tot 12 jaar toch echt verplicht was.

20. liebrando

nee hoor met 3 hoeft de oudste niet in een stoeltje. Onze oudste zit ook gewoon met de gordel. De 2 jongste zitten aan de zijkanten met hun stoel en de oudste zit in het midden met een gordel.

En wij zouden voor 4 kinderen wel echt een 7persoons auto nodig hebben anders past het niet haha.

Deel Deze Pagina