hoelang lag jouw kind in de reiswieg met wandelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klaske, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    tot een maand of 6

2. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Met 6 maanden. Toen ging meneer op zijn buik liggen in de bak of zitten om om zich heen te kunnen kijken.

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    tot 5 maanden. Nu in de buggyinzet van de bugaboo op de platste stand. Hij kan nu meer zien, en is nu een stuk gezelliger onderweg!

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

3,5 a 4 maand. ze vond het niks meer. we moesten haar ook weleens meenemen in de maxicosi in de auto en zo merkten we dat ze dat veel liever had. ze wil om zich heen kijken. nu nemen we haar in de maxicosi mee op de kinderwagen. dat vind ze perfect. we zijn nooit lang weg dus dat kan prima tot ze in de buggy mag.

5. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    yep hier vd week opgeruimd, hij wil liever rondkijken

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    5,5 maand, maar meneertje had toen nog maar 2 cm over en schopte zichzelf dus klem :)

Bij een kleiner kindje had het langer gekund, maar Finn zit nou eenmaal bovenaan de curve!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Mijn dochter is 7 maanden en ze ligt er nog steeds in...

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja idd wij vonden/vinden het eigenlijk ook gewoon ideaal. Daarbij konden ze er na het wandelen gewoon lekker in blijven liggen. En de jongste slaapt eigenlijk altijd als er gewandeld word en als ze wakker is heeft ze het druk genoeg met alles bekijken terwijl ze in de bak ligt.

De oudste hebben we overigens met een maand of 8 al geprobeerd over te doen, gewoon omdat we dachten dat dat zo ondertussen toch wel hoorde ;), maar dat was dus allemaal krijsen en janken zogauw ze erin lagen. Dus maar weer snel de wiegjes voor de dag gehaald en geen problemen meer gehad. 2 maanden later opnieuw geprobeerd en toen vonden ze het beide prima.

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Met 7 maanden zat ze in de inzet. Ze ging wel al zelf zitten met 5 maanden, maar ze vond het liggen in die bak wel lekker geloof ik :D
    Nou ging ik ook vaak wandelen als ze eigenlijk moest slapen, ze sliep in 2 minuten in die bak en ik kon dan mooi 2 uur met de hond lopen, heerlijk.

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Gingen jullie kindjes zicht echt al zelf optrekken in het reiswiegje met 5 maand? Hier ligt hij er steeds in, maar merk wel dat hij het steeds minder leuk vind. In de winkels begint hij nu wat vaker te huilen omdat hij niks kan zien. Maar hij slaapt bij opa en oma vaak nog wel in de wagenbak, dus wil em eigenlijk nog niet ombouwen.

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, als ze wakker werd ging ze er zelfs gewoon in zitten... Dus op een gegeven moment toch maar de buggyinzet :)

12. Skye

Skye Niet meer actief

Hier met 6 maanden. Ze kon toen al zelfstandig zitten, dus toen zijn we snel overgegaan op een buggy, die gelijk ook wat kleiner opgevouwen kan worden!!!

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb mijn Bugaboo vorige week omgebouwd, Julie is nu 6,5 maand. Ik had haar graag nog wat langer in de wiegbak gehouden, vooral met het koude weer, maar madame accepteerde het gewoon niet meer. Een stukje wandelen werd een crime, ze wilde niet liggen! Ze past trouwens nog wel in de bak, ze is niet erg groot.

Nu staat de buggyinzet in de platste of de halfzittende stand. Ze heeft weer lol in wandelen, kijkt haar oogjes uit. Maar valt ook nog heerlijk in slaap in de wagen. Ze ligt nu al een uurtje heerlijk te tukken beneden in de wagen!

14. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    5,5 maand. Hij vond het nog wel fijn maar had gewoon geen ruimte meer.
    Maar volgens mij is de ene reiswieg wel groter dan de ander. Ons zoontje was toen ongeveer 67 cm.

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier met 4,5 maand, de Dreami is klein en mijn dochter groot. En ze spuugt veel, dus het was ook wel fijn dat ze dan ietsje rechtop zit waardoor ze minder spuugt :)

16. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Mijn dochtertje vindt het niks meer die bak, ze zit ook liever wat rechtop en wil rond kijken, maar ik had opgezocht vanaf wanneer ze in de buggyinzet mogen (heb een easywalker) en er werd aangegeven dat het pas vanaf 6 maanden mag.
    Dus weet nu niet zo goed wat ik moet doen.. :(
    Kan ik nu wel of niet eerder over naar de buggyinzet?

17. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Het is niet mijn topic, maar ik wil wel graag antwoord op m'n vraag (zie bovenstaande bericht), dus is er iemand die mijn vraag beantwoorden? :)

Liefs Huismus

18. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou nog even wachten huismus, ze is nog wel erg klein. Het is toch beter voor het ruggetje om zo lang mogelijk echt plat te liggen.

19. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mijn eerste reactie is nee niet doen. Sommige gaan er al zo vroeg in, dat lijkt me echt niet goed voor hun ruggetje... Maarja als je kind anders alles bij elkaar gilt of er niet meer in past, wat moet je dan?! Dus vind het ook een beetje dubbel en hoop ik dat mijn zoontje het nog heel lang prima vind...

20. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ongeveer 5,5 maand. Dit kwam ook omdat het toen voorjaar werd met mooi weer. Als het nog midden in de winter was geweest had ik haar waarschijnlijk wat langer in de kinderwagenbak laten liggen. Daar kun je ze nog zo lekker inpakken.

Deel Deze Pagina