hoelang lag jouw kind in de reiswieg met wandelen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by klaske, Jan 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

6/7 maanden.

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Dat idee had ik zelf ook al, maar door dit topic ging ik twijfelen. :)
    Als we maar eventjes weg gaan, doen we haar in de maxi-cosi, dan kan ze ook wat zien, houdt ze beter vol. ;)
    Bedankt voor jullie reactie!

Liefs Huismus

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Tot 3 maanden en dan was hij er echt uitgegroeid. Mijn zoontje was een reus (het gaat nu gelukkig iets minder hard) en paste al heel jong dus niet in die kleine rotbakken van Quinny. Dus vanaf toen ging hij in de wandelwagen die wel helemaal plat kon.

4. suuz09

suuz09 Bekend lid

Jan 14, 2009
    712
    272
    63
    T.ommy ging met 8 maanden over en N.oah ging met ruim 9 maanden over.

Huismus: ik zou nog even wachten. Is een optie om de kap wat naar beneden te doen, dan kan ze ook meer om zich heen kijken. Lekker dik inpakken.

Liefs Suzanne

5. meertje

meertje Bekend lid

Sep 12, 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook met 4 maanden hij is veel te nieuwsgierig en wilde graag om zich heen kijken.

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Met 7 maanden.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Hier lag hij tot 6 maanden in de reiswieg. Hij kon al niet meer strekken, dus hij lag met beentjes opzij. Thijs werd gevaarlijk nieuwsgierig. Hij probeerde eruit te rollen, dus toen maar over.

8. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

De kleine van ons past er bijna niet meer in. Hij gaat er nog wel in als we de hond gaan uitlaten, maar hij kan er niet meer in slapen. Veel te weinig ruimte (hij is nogal groot). Ook wil hij graag om zich heen kijken en als het weer het toelaat gaat de kap ook een eindje of helemaal naar beneden.
    Hij zal binnenkort echt in de wandelwagen inzet moeten, maar ik vind het nog wel lekker dat ik hem nu nog even lekker in kan stoppen met dit koude weer. En hij heeft in de kinderwagenbak ook nog iets meer bescherming tegen de wind.

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ligt Julia er nog in (5 mnd) en ze geeft nog geen krimp! Ze past er ook nog gemakkelijk in (is nu 62 cm) en doet zelfs geen poging om rond te kijken ofzo. Alhoewel ze het laatst in de draagdoek wel heeeel interessant vond om rond te kijken buiten, maar het liefst laat ik haar nog in de reiswieg tot het wat beter weer wordt! Zo Maart ofzo, lijkt me fijner dan nu midden in de winter!

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
  11. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Vanaf vier maanden gebruikte ik de wandelwagen niet meer. Mijn dochtertje vond het vreselijk, want ze kon niks zien. De wandelwagen was pas vanaf 6 maanden (als ze zelfstandig zitten) dus in die tussentijd hebben we veel met de maxi-cosi gedaan (natuurlijk niet langer dan 2 uur).

12. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hier heeft casey er tot 10.5 maand zeker ingepast
    we hebben een reiswieg van 73 cm
    met 11 maanden ging ze in de buggy
    ik denk dat het met mitchell niet zolang gaat duren voordat hij eruit gegroeid is ;)

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    hier tot een maand of 4 geloof ik. wij hebben een topmark motion, geen idee of die kleine bakken hebben tegenover een ander merk maar jamie paste er niet meer in.

vanaf toen hebben we hem vaak mee genomen in de maxicosi... hij vond dit veel leuker. ik denk vanaf een maand of 5 - 6 in de wandelwagen en dan op ligstand.

14. Ons meisje paste eigenlijk na 5,5 maand echt niet meer in de reiswieg van de Stokke kinderwagen. Dus heb ik het andere gedeelte erop gezet. Voordeel is wel dat ze daarin ook gewoon nog helemaal plat kan liggen.

15. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre lag al vanaf dat ze een maand of 4 was met dr koppie omhoog in de reiswieg. Was dus continu dr buikspieren aan het trainen :D. We hebben nog een klein kussentje onder dr bolleke gelegd, maar dat was niet voldoende voor het nieuwsgierige Aagje ;). Ging op zich nog wel prima hoor. Maar toen ze 6 maanden was hebben we de buggy erop gezet, wel alleen in de volledige ligstand. Pas toen ze goed zelf kon zitten ook echt rechtop.

(ik dacht trouwens dat je tijdsduur bedoelde per ritje ;) ... dat kon Mirre behoorlijk lang volhouden, nu niet meer hoor: zelluf lopen!)

16. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Tot 5,5 maand in de reiswieg van de Bugaboo, qua lengte was er nog ruimte voldoende, maar het werd qua breedte een beetje krapjes.

17. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Je kan hem toch gewoon plat leggen dan belast je het ruggetje ook niet? Doen wij ook omdat die van ons nog niet zelfstandig kan zitten maar je moet iets als ze niet in de bak passen.

18. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn paste met 4 maanden niet meer in de bak van onze quinny buzz

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

maddox vindt de reiswieg erg fijn envalt altijd heerlijk in slaap maar hij past er bijna niet meer in. vind ik zelf erg jammer want hij kan nog niet zelfstandig zitten dus in de "grote jongenswagen" is ook niks. dan de maxi cosi maar maja daar mag hij niet te lang in liggen

20. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse was van gemiddelde lengte en onze kinderwagenbak was vrij groot, dus hij heeft er bijna een jaar in gelegen. Ik vond het ideaal omdat hij dan ook makkelijk nog even een dutje kon doen, dat gaat in een wandelwagen toch wat minder makkelijk.

Share This Page