hoelang lag jouw kind in de reiswieg met wandelen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door klaske, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Onze dochter zat met 3 a 4 maanden in de wandelwagen. Wij hebben de stokke en daar kunnen ze in principe al vanaf 1 dag in, er zit ook een verkleiner in het stoeltje. De kinderwagenbak is er later pas bijgekomen, die zat bij de eerste niet eens bij. Dus dat het slecht voor het rugje is zal wel meevallen. Dochter heeft reflux en vond helemaal plat liggen dus niet zo'n goed idee.

2. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Mijn dochtertje heeft tot ongeveer 4.5 mnd in de kinderwagenbak gelegen, maar vanaf toen wilde ze kunnen rondkijken en heb ik haar altijd in de Maxi-cosi gedaan op de wandelwagen (Quinny freestyle XL).
    Maar de Maxi-cosi vind ik nu met dikke jas/skipak e.d. aan wat krap worden en afgelopen weekend heb ik dus voor het eerst de buggy op de wandelwagen gemonteerd.
    Die is wel weer behoorlijk ruim nog, maar met wat extra opvulling van een dubbelgevouwen handdoek en fleecedekentje zit ze er nu als een prinsesje in hoor, lekker in de voetenzak!
    Ze vindt het prachtig om nu alles goed te kunnen zien en vooruit te rijden.

Je hoort idd wel dat je op moet passen voor het ruggetje, maar die 1 of 2 keer per dag dat ze gemiddeld een uurtje in de buggy zit, lijkt mij geen kwaad kunnen. Ze wil zelf zowiezo graag zitten. Ze zit thuis ook vaak een half uurtje in de wipstoel, maar verder probeer ik haar zoveel mogelijk in de box of op de grond te leggen. Lijkt me een prima oplossing zo, toch?

3. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Met 6 maanden.

4. Wat betreft het ruggetje, als je een combi wagen hebt en haar dan in de wandelwageninzet zet, op een beetje lig stand is dit geen probleem. Wel als je haar in een buggy zet, en dan bedoel ik de buggy met van die kleine wieltjes die je ook welles op je fiets hangt.
    Want daar zit geen vering in, in de wandelwagen waar je ook de bak in hebt gehad, daar zit in het frame vering, die dan de schokken opvangt, dus voor nekje/rug niet erg.
    Zolang je haar niet helemaal rechtop hebt, en beetje liggend is het geen probleem ook niet voor ruggetje wat betreft het leren zitten.

5. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    andro zit/zat tegen de plus 2 lijn aan, dus is wel een beetje groot
    met 6 maanden is hij naar een buggy gegaan

Deel Deze Pagina