Mijn dochtertje (10 Maanden) heeft bijna altijd koude handjes, kan, had mijn zoontje immers ook toen hij klein was. Maar vaak zijn ze bij mijn dochtertje ook blauw, soms 1 handje soms beide. We zijn al bij de kinderarts geweest ivm haar iriscoloboom en missende niertje en die merkte ook de koude handjes op. Hij wil voor de zekerheid een hart filmpje maken. Dus moeten binnenkort naar de Kindercardioloog. Herkent iemand dit? Hoe meer ik er over na ga denken, hoe enger ik het vind.
Kan me voorstellen dat je t eng vind! goed dat je een kinderarts heeft die ff het hartje ckeckt. Koude handjes zijn idd vrij normaal, ook wat blauwig, maar ik herken t eigenlijk alleen van snachts
Meestal is het als ze uit bed komt, maar de blauwigheid en kou gaat niet altijd weg als ze binnen is. Ja we lopen op en neer naar het ziekenhuis met haar. Bij wijze van. Binnenkort komen de afspraken weer. Het was trouwens niet de kinderarts die het voelde maar de klinisch geneticus uit zkh Nijmegen. Die is ingeschakelijk omdat ze dus dat missende niertje en iriscoloboom heeft, beide aan de rechterkant.
Blauwe handjes zijn heel normaal heb ik me vertellen. Dit schijnt te komen omdat ze vaak vuistjes maken. Ik heb hier toen nog met het cb over gebeld, ons zoontje heeft namelijk een klein gaatje in zijn hartje. Maar gelukkig was dit heel normaal. Ik weet alleen dus niet of ze dat bij 10 maanden ook nog doen tijdens het slapen?
hier ook een meisje met snel koude en blauwe handjes, en ook haar lipjes zijn snel blauw Overlegd met de cbarts, en die vertelde me dat het geen kwaad kon. Ze heeft ook een paar keer dr hartje goed beluisterd, en ook de huisarts heeft haar een keer goed onderzocht, maar ze is echt goed gezond, maar de blauwe handjes blijven... en soms als het ook lekker warm is binnen heeft ze het ook. Maar een extra hartfilmpje kan natuurlijk geen kwaad beter een onderzoek te veel als 1 te weinig... maar ik zou me er niet te ongerust over maken hoor...
ze zeggen dat koude handjes gezond zijn als ze uit bed komen mijn zoontje heeft eigenlijk altijd blauwe koude handjes ook al heeft hij handschoentjes aan maar komt bij hem omdat hij ijzer te kort heeft
Ja ze zijn wel wat makkelijker nu met een extra onderzoekje, misschien omdat ze ook andere dingen heeft. En hij merkte het ook zelf op. Het valt dus waarschijnlijk allemaal wel mee. Dat koude handjes vind ik niet zo erg enz. Had mijn zoontje ook, maar dat blauwe ziet er gelijk niet zo best uit. En dan denk ik hmm zal alles wel goed zijn. Ze is natuurlijk niet helemaal "gezond" en ja dan denk je dat het misschien een extra symptoom van iets is.