hoelang last van de prikken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by toerist18, Oct 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    steven heeft woens om 10.00 2 prikken gehad, maar was net dond 20.00 ontroostbaar.Ik heb hem een zetpilletje gedaan,
    en een flesje en toen ging hij wel slapen.
    Heb ik dat wel goed gedaan, straks had hij geen pijn maar was hij gewoon verdrietig.Maar volgens m'n gevoel had hij wel pijn, want hij huilt nooit zo hard.
    Nog 1 vraagje, mag ik al een klein schepje nutrix door de laatste voeding doen? of moet ik er echt mee wachten tot hij 4 maand is?
    Een klein schepje, en kan ik dat al elke avond doen, of moet dat om de dag ofzo? Steven weegt 7400 gram.
    Bedankt alvast, heb je een leuke vakantie gehad?
    groetjes Marjolein.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Dat steven nu na anderhalve dag nog pijn van de prik heeft gehad denk ik eerlijk gezegt niet. Wel kan hij zich niet lekker voelen hierdoor. Ook zijn temp kan hoger zijn dan anders.
    De paracetamol zetpil kan verder geen kwaad hoor. Hopelijk slaapt hij nu lekker verder.

Wat betreft de nutrix: mijn advies is om echt tot de 4 maanden te wachten. Dit i.v.m de rijping van de darmpjes. Als je het gevoel hebt dat steven geen voldaan gevoel heeft na de laatste voeding zou je die voeding altijd wat op kunnen hogen. Vanaf 4 maanden mag je nutrix elke dag gebruiken.

Succes.

p.s. vakantie was super..thanks.

Ilja

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ok bedankt, hij slaapt nu lekker, misschien was hij idd niet lekker.
    Ok ik wacht nog wel met de nutrix, is misschien wel zo verstandig.
    Bedankt voor het snelle antwoord, weltrusten.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Graag gedaan hoor. En slaap lekker.

Ilja

Share This Page