sporten

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Allahinkulu, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hallo!

Ik ben bijna 4 weken geleden bevallen..heb een normale bevalling gehad maar ben wel ingeknipt en dus gehecht (van voor naar achter zeg maar)
    ze zeggen dat je pas na 6 weken mag sporten..mag ik helemaal niets aan sport doen? Of zijn er wel bepaalde dingen die wel mogen..?

Ik wil iniedergeval veel wandelen...en ik wil graag steppen op zo'n thuis step apparaat

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou zeggen lekker doen. Luister naar je lichaam of het gaat of niet. Krijg je klachten dan moet je een stap terug nemen.
    Met zwemmen of een andere sport in water zou ik nog even wachten. Dit met nog een verhoogde kans op een infectie. Na ong. 6 weken is je baarmoedermond weer dicht.

Je voelt zelf het beste wat je al wel weer kunt doen of niet.

Sport ze.

Ilja

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Bedankt voor je antwoord!
    Je baarmoeder mond is dicht wanneer je stopt met bloeden?
    Stel dat je bijv. eerder dan die 6 weken stopt met bloeden is gemeenschap dan alsnog niet toegestaan ivm een open baarmoedermond?

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij de één is de baarmoedermond eerder dicht dan bij de ander. 6 weken wordt aangehouden als richtlijn. Als het vloeien gestopt is mag je best weer gemeenschap hebben. Of bij het stoppen van vloeien de baarmoedermond weer geheel gesloten is weet ik niet, maar je hebt dan in ieder geval geen verhoogde kans meer op infectie.

Ilja

Deel Deze Pagina