Ervaring inleiden bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Deebie, Feb 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deebie

Deebie Bekend lid

Sep 29, 2008
    831
    0
    0
    Ik wordt 10-02-2010 ingeleid. Ik heb epilespie en ik heb het erg zwaar en voordat ik echt last van mijn epilepsie ga krijgen wordt mijn bevalling nu dus ingeleid. Bij mijn dochter liep ik 15 dgn overtijd en dat zou ik nu nooit trekken. Ik zou op een woensdag worden ingeleid en dinsdagavond zijn mijn weeen begonnen.
    Nu dus voor mij een ingeleide bevalling (mits het natuurlijk niet voor woensdag zelf komt :-D), nu is mijn vraag: Wat is jullie ervaring hiermee. Ik ben niet gevoellig voor dagenlange bevallingsverhalen hoor, maar wil gewoon weten wat jullie ervaring ermee is.
    Alvast bedankt.
    Liefs, Debbie

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik moest helaas ingeleid worden doordat ik zwangerschapsdiabetes had. Bij mij heeft het helaas niet het gewenste effect gehad en ben ik na ruim 48 uur alsnog bevallen door een keizersnee heel veel succes

3. Deebie

Deebie Bekend lid

Sep 29, 2008
    831
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Heb je ook 48 weeen gehad????

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    bij mij ging het heel snel. Uiteindelijk wel de hele dag in het ziekenhuis geweest maar de bevalling duurde maar 4 uurtjes.
    Ben ingeleid omdat ik 2 weken overtijd ging. Eerst een gel, geen resultaat, na de lunch de vliezen gebroken, geen resultaat, om 4 uur het infuus er in -> hoppa flinke weeën en na 3 uur volledige ontsluiting. 40 minuten persen en Inge was geboren.

Ik heb nog steeds zo iets van mag ik nog een keer zwanger worden dan graag de bevalling op dezelfde manier. Iedereen kijkt heel erg tegen inleiden op maar ik vond het wel een praktische manier. Maar ben ook een erg praktisch persoon dus het moet je wel liggen denk ik.

Succes in elk geval

5. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Bij mij ging het ook heel snel. Om 08.00 uur melden in het ziekenhuis, 08.45 uur vliezen gebroken + aangesloten op het infuus. Tegen 10.00 uur begonnen de weeën. Ging meteen wel heel snel, ze kwamen meteen al om de 3 tot 5 minuten. Ik had dus geen tijd om er aan te "wennen" zeg maar. Tegen 15.30 uur begonnen de persweeën en om 17.00 uur was ons kindje geboren. Het ging dus heel erg snel al voelt dat niet zo als je bezig bent. Maar ik heb ook verhalen gehoord dat je wel 24 uur bezig kunt zijn, volgens mij heb je dan ook steeds weeën omdat je een weeën stimulerend middel toegediend krijgt die elk half uur opgevoerd word. Hoop voor je dat het niet zo lang duurt. Succes.

6. Angel24

Angel24 Actief lid

Feb 1, 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik heb smorgens om 8.00 uur infuus gekregen en ongeveer rond 10.00 uur hebben ze de vliezen gebroken.

16.00 uur heb ik ruggenprik gekregen want de ontsluiting ging niet vlot genoeg en had veel pijn, om 21.00 uur hebben ze de ruggenprik ( volledig ontsluiting) uitgehaald en de uitwerking duurde ongeveer 1 uur en daarna 46 minuten geperst was mijn dochter geboren...

Groetjes,

ANGEL24

7. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Hier een ervaringsdeskundige ;)
    Ik ben drie keer ingeleid omdat ik over tijd liep.
    De eerste bevalling schoot totaal niet op. Ik had wel continu weeen, maar de ontsluiting vorderde maar heel langzaam.
    Ik heb toen pethidine gekregen, toen ging het wat sneller.
    Mijn dochter is met de vacuumpomp geboren, de OK was al gebeld voor een spoedkeizersnee.

Bij mijn tweede dochter werd ik ook ingeleid. Ik kon toen nog niet aan het infuus omdat mijn baarmoedermond nog niet verweekt was.
    Ik kreeg gel en daarna kreeg ik wel wat weeen en rugpijn. Later bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben.
    Over de laatste 3 cm heb ik nog 2 uur gedaan, maar dat was toen wel een complete weeenstorm. Gelukkig kreeg ik toen lachgas toegediend.

Bij mijn zoon ben ik weer ingeleid. Rond 1 uur kreeg ik het infuus. Dat ging eigenlijk niet werken, want de weeen kwamen niet op gang. Om half 3 had ik er nog maar een paar gehad en er zat geen enkele regelmaat in.
    Om iets over half 3 leek het toch wat serieuzer te worden en om 5 over 3 had ik mijn zoon in mijn armen. :$

3 totaal andere bevallingen dus. Ik heb het inleiden niet als onprettig ervaren, maar ik weet natuurlijk niet hoe het is om anders te bevallen.
    Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je zo moeilijk van je bed af kan. Je zit toch met het infuus en de weeenregistratie.

Succes bij het inleiden!

8. Deebie

Deebie Bekend lid

Sep 29, 2008
    831
    0
    0
    Heel erg bedankt voor jullie reacties!!!!

9. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik ben ook ingeleid, op zaterdag om 9.30 gel gehad, om 13.30 vanzelf mijn vliezen gebroken, en zondag om 13.17 bevallen. Net geen 24 uur er over gedaan, en 1.30 aan het persen geweest.
    Ik had geen goede persweeen, en moest dus zelf persen. Ik moet wel zeggen dat mijn lichaam nog totaal er niet klaar voor was, de kleine moest nog een stuk indalen, en mijn baarmoeder zat potdicht, het is dus toch nog best snel gegaan, en ik vond het nog redelijk meevallen!

10. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Hey meis,

Ik ben op donderdag 2 oktober ingeleid, zat nog potdicht dus heb capsules gekregen die de boel moesten verweken. Vrijdagavond 21 uur kreeg ik de eerste weeën, zaterdag 4 oktober ochtend; lichte onsluiting en weeën komen niet verder op gang, weeënopwekkers gekregen (wat een hel) en om 21.13uur ben ik bevallen.

Als je het hele verhaal wil weten mag je me altijd pbén heb het op Jenna haar site staan dus kan het je zo pbén.

Succes meis!

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben ingeleid na een44 uur weeën.
    ik vond het een ongelovelijk nadeel dat het dan in eenkeer gruwelijk snel gaat en dus vaak in een weeën storm terecht komt.

12. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Eerste inleiding heeft totaal 5 dagen geduurd (echt waar, geen leugen!!!!!!!!!!) waarvan 50 minuten persen.(bevalling met weeënstorm van totaal 9 uur en de ruggeprik werkte niet).

Tweede inleiding heeft 03.45 geduurd waarvan nog geen 5 minuten persen. (bevalling met een weeënstorm van de laatste 2 uren en de ruggeprik werkte niet)

Derde inleiding heeft 03.40 geduurd waarvan 1 minuut persen. (bevalling zonder weeënstorm)

Succes!

13. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    1e 3 kids bevallen ging volgens t boekje.
    ons 4e kindje melde zich maar bedacht zich toen :$ Dus was geen echt inleiden want bevalling was begonnen. Maar die stopte dus en kreeg toen wee opwekkers. En n ruggeprik want verging vd rugpijn.
    Heerlijk..opeens geen pijn meer, ook niet van de wee.
    Dus wat t opwekken betreft vond ik t wel prima, voelde t toch niet door die ruggenprik. Minder was dat t niet zo goed ging met ons meisje op n gegeven moment en ze heel snel geboren moest worden. En ik op comando moest persen want ik voelde dus niks, mocht blijken dat ik niet op comanda kon persen werd t n spoedkeizersnee. Gelukkig kon ik dat prima en met hulp van de vacuum werd ze geboren.

Bij onze 5e ben ik ingeleid om weeën te krijgen.
    Zaterdagmiddag voelde ik nattigheid, glibberige zooi :D
    Stukje slijmprop dacht ik.
    Dat bleef zo doorgaan. Zondags nog steeds, zijn wij naar vrienden van ons gefietst, km of 6 :D
    En ik glibberde nog steeds.
    Eind vd zondagmiddag naar huis. Om n uur of 8 toch maar de VK gebeld. Die kwam en wist niet of t slijm of vruchtwater was. Dus naar t ziekenhuis om te controleren. En jawel hoor. Ik liep al 2 dagen rond met gebroken vliezen, heb dus zelfs nog die 6 km heen en 6 km terug gefietst :$:$.
    Maar ik maakte t goed en baby ook dus mocht naar huis. Dag erna moest ik me om 7u s'ochtends melden om ingeleid te worden.
    8.15 kreeg ik wee opwekkers. Half 10 was onze zoon er.
    Deze keer zonder ruggenprik en voelde de weeën dus goed. Mijn god wat waren t er veel. Nu weet ik wat ze met zo'n weeën storm bedoelen :$
    Weeën waren zo sterk dat ons zoontje geboren werd terwijl ik alles tegen aan t houden was (had 7 minuten ervoor te horen gekregen dat ik 6 cm ontsluiting had, de verpleegkundige zei dat ik mocht persen maar ik geloofde er niks van. Net had ik nog maar 6 cm dus laat eerst maar eens een dokter komen om dat te controleren)
    Als ik mee geperst had was ons zoontje denk ik over t bed geschoten en op de grong beland :D

14. Deebie

Deebie Bekend lid

Sep 29, 2008
    831
    0
    0
    Jeetje wat een bevallingsverhalen zeg. Heel apart.
    'Gelukkig' heb ik al 2 cm ontsluiting en is het mijn tweede en hoop ik dat de bevalling voorspoedig zal verlopen. Wel een raar idee dat ik over een paar dagen met mijn tassie het ZH binnen ga lopen en met een baby eruit ;)

15. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Bij mij: 8:00 u: gestript en gel, 1 cm ontsluiting
    13:00 u: 2 cm, dus weer gestript en gel. Toen begonnen de ontsluitingsweeën en had daardoor geen infuus meer nodig om weeën op te wekken.
    16:00 u: vliezen braken vanzelf. Vervolgens de beruchte weeënstorm (rug)
    20:00 u: volledige ontsluiting, uitdrijfweeën
    20:20 u: dochter geboren.

Veel succes met de bevalling! Sterkte!

16. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Hier ook ingeleid op dinsdag 8 u begonnen met veter. om 16.00 ondragelijke weeen. volgende dag 15.30 bevallen met ks. Ik bleef hangen op 6cm. Zoon kon er dus niet anders uit.
    Was geen pretje,
    Groetjes Elba

17. Deebie

Deebie Bekend lid

Sep 29, 2008
    831
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties. Morgen is het zover!! Vanmiddag naar de gyn om alles door te spreken. Ik zal als ik bevallen ben mijn ervaring opschrijven zodat andere meiden misschien nog iets aan dit topic hebben.
    Nogmaals bedankt!!!

18. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Veel succes morgen.

Ik ben ook ingeleid, zaterdagochtend soort tampon gekregen om bmm weker te maken, zaterdagnacht begonnen de weeen licht. Zondagochtend om 07.00 de vliezen gebroken en de pomp aangesloten. Ik vond het heel vervelend dat elk half uur die pomp 2 tot 6 stappen hoger gezet werd. Ik had ook een halve weeenstorm, elke keer 2 weeen direct op elkaar volgend en dan een heel klein dipje. 4 uur na pomp aangesloten was 1 cm verder ontsluiting. Heb toen een ruggeprik gekregen en uiteindleijk om 19.00 uur naar de ok gereden voor spoedkeizersnede.

Het vervelende eraan vond ik dus dat veel te snel die pomp omhoog gezet werd (met grote stappen) en dat je vast lag aan het bed. Ik had erge bekkenklachten en zat ik net in het dipje tussen mn weeen kon ik bijna niet liggen van de pijn in mn bekken. Maar goed, iedere (ingeleide) bevalling is ook weer anders.

Share This Page