Dan zou ik naar de huisarts gaan. Sterker nog, ik ben met mijn zoontje bij de huisarts geweest ivm excessief huilen (1,5 uur non-stop huilen, dan van uitputting even in slaap vallen om na 20 minuten opnieuw te beginnen). Zij heeft mij doorgestuurd naar de ka en die heeft me weer doorverwezen naar een kinderfysio. Daar bleek uiteindelijk dat de linkerkant van zijn nek volledig vast zat. Waarschijnlijk dat hij daarom ook zo huilde en echt hysterisch werd in de maxi-cosi. Na een aantal behandelingen waarbij zijn nekje voorzichtig los is gemaakt en ik ook thuis oefeningen moest doen had ik een ander kind. En ja, natuurlijk heb ik hem ook wel eens weggelegd omdat ik er niet meer tegen kon, maar dat is natuurlijk geen oplossing en voelde voor mij vreselijk verkeerd.
Onderzoeken? Alles 2 weken proberen; ritme & regelmast, nutriton, extra voeding, inbakeren, laten huilen, nog meer voeding etc. J was iets van 12 weken voor ik bij een ka was. En huilen of krijsen... Daar zit ook een groot verschil in. Als je gek wordt van het krijsen sta je voor heel veel open!
Tuurlijk moet je naar een huisarts gaan. Ts hier heeft dat gedaan en is ook bij ern ka geweest. Er heeft zelfs een opname plaats gevonden, maar ka zegt dat er lichamelijk niet aan de hand is. Bij ons liep het ook iets ingewikkelder, maar dat ga ik hier niet neerzetten
Tja, ik ben misschien eigenwijs, maar ik geloof gewoon niet dat er lichamelijk niets is met een kindje als het maar blijft krijsen. En daarmee wil ik TS niet aan- of afvallen, maar ik zou in een ander zh een second opinion vragen. Het gaat er bij mij niet in dat een kind dus schijnbaar "zomaar" huilt. Maar goed, ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat je kindje echt niks krijgt van een hele enkele keer eens wat langer huilen. Maar ik ben wel van mening dat het structureel lang laten huilen van je kindje (alleen in het bedje bedoel ik dan) wel degelijk iets beschadigd op mentaal gebied.
Vaststellen wat er was; kiss, reflux en kma. Vervolgens niet medicijnen proberen die misschien wel kunnen helpen, maar iets geven waarvan zij weet/vind dat het helpt en de dosering ook vaststellen zodat het helpt. Toen dat niet voldoende was, gebruikte al pepti en liep bij fyio & osteopaat, ook nutramigen voorstellen. Nooit moeilijk gedaan over herhalingen. Wel bij 6 maanden of we konden afbouwen en normale melk introduceren. Niet? Oke, jammer. Hier zijn de herhalingsrecepten.
Maar nu geef je het advies om een second opinion. Ik ben het met je eens; de meeste (of alle?) huilen niet zomaar. Vaak is er iets aan de hand. Maar ga dan niet roepen dat je je kind niet mag laten huilen, geef dan dat advies. Ts vraagt om advies en niet om te horen te krijgen dat ze haar kindje niet mag laten huilen en daarmee eigenlijk haar misschien wel het gevoel geven dat ze een slechte moeder is. Ze vraagt advies om een goede moeder te willen zijn. Ik geloof en hoop dat J niets heeft beschadigd op mentaal gebied. Het is een actieve, aanhankelijke en ondeugende dreumes
Als je kind zoveel huilt en ik word niet gehoord door en huisarts, zou ik een second opinion vragen. Zoals ook bij jou dus blijkt, was er veel aan de hand. Ik ben het met ametHist eens dat een baby niet zomaar zoveel krijst!
Dat advies is al vaak gegeven in deze topic. - huilpoli opname is vaak geen medisch onderzoek. Sommige babys liggen daar vaak om ouders te ontlasten, en zien soms amper een ka; - zover ik het weet huilt deze baby 11 uur per dag! - en er is geen fysio of oestopaat geweest om te kijken of er fysiek iets aan de hand is; - zkh heeft al nutramigen en losec voorgeschreven, dat is niet voor niks. Ik vraag me afg of losec misschien niet helpt? En of het kindje in een zeer schuin bedje ligt? En niemand zegt denk ik dat de baby moet stoppen met huilen. Vaak huilen ze ook bij de moeder idd en kun je niet helpen. Maar een huilende baby voelt zich veel veiliger bij mama dan alleen in een kamer. Deze baby is pas 6 weken he! 20min is gewoon vreselijk lang. Ik snap dat je bij een huilbaby soms even zelf adem moet halen en weglopen, maar dat is niet het advies dat ts van cb heeft gekregen!
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik weet uit ervaring hoe vermoeiend en vervelend het kan zijn als je kindje heel veel huilt. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat een kindje het niet expres doet. Hij doet het niet om je te klieren of om je te manipuleren. En daarbij hield ik mezelf voor dat huilen in de nabijheid en veilige armen van mama beter is voor de hechting dan hem alleen in een bedje te laten huilen. Het enige dat ze dan leren is dat mama niet komt als hij je nodig is. En het is zwaar, echt zwaar, maar ook de moeite waard.
Even voor alle duidelijkheid. Joris idd 6 weken. Osteopaat en fysiotherapeut hebben we al geprobeerd en we blijven onder behandeling bij de fysiotherapeut, maar ze kunnen niks aan hem vinden. Omdat we hem inbakeren wil de fysiotherapeut hem met regelmaat zien. Dit is goed. Hij slaapt niet bij me op de arm, op de buik, in een draagdoek, in een draagzak, in de maxi cosi. We hebben Ria Blom geprobeerd, houden rust en regelmaat aan. de 5, 10 en 15 minuten hebben we geprobeerd. Hij is onderzocht door 3 artsen, hij is 8 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Lichamelijk is er niks met hem aan de hand. Zijn toestand is verbeterd van 11 uur huilen naar 4 a 6. Nu zelfs naar 4 uur huilen. CB geeft nu videohometrainingen is er soms bij aanwezig als hij zolang huilt Ze denken echt dat het inslapen is. Hij heeft moeite met inslapen, dat weten we. Aangezien we al 5 weken zoeken naar een oplossing vind ik niet dat we hem tekort doen door nu te proberen 20 minuten hem te laten huilen met inslapen. Sterker nog sinds we het doen zien we verbetering. Dus amethist niet zo hard zijn met je oordeel. In sommige gevallen werkt het. Die zijn er en ik krijg steeds meer hoop dat wij ook zo zijn. Gisteren heeft hij 14,5 uur geslapen, dit heeft hij nog nooit gedaan. Max 12 uur. Dus er zit verbetering in. 3x 20 minuten laten huilen 2x 45 minuten geslapen, maar in de middag viel meneer in slaap voor 2,5 uur, dat ik hem zelfs moest wekken voor de fles. Hij was super vrolijk toen ik hem uit bed nam ipv nors en huilerig. Vanmorgen heb ik hem ook laten huilen na 10 minuten ging het harde huilen over in jengelen en na 15 minuten sliep meneer. Hij slaapt nu alweer45 minuten zeker. Ik kan me voorstellen dat ieder kind anders is en misschien is dit de manier voor onze Joris. Wel wil ik benadrukken dat als hij minimaal 45 minuten heeft geslapen en zich dan meldt met huilen ik na 5 minuten ga, tenzij het huilen overgaat in jengelen dan wacht ik 10 minuten.
Ik heb ook een huilbaby gehad... Pas met 4,5 maand werd het beter, en nu kan ik pas echt zeggen dat het genieten is!!! Van het begin af aan ben ik er van overtuigd geweest dat hij niet zomaar huilde, want het was geen huilen of klagen, maar krijsen... 2 weken na zijn geboorte is het refluxprotocol opgestart, dit hielp voor een weekje en daarna waren we weer terug bij af... Omdat hij zo verschrikkelijk veel huilde, niet aan de borst wilde en door de stress mijn bv productie enorm terugliep ben ik met 4 weken gestopt met kolven en overgegaan op flesvoeding... De krampen / pijn / krijsen werd zo mogelijk nog erger... In overleg met de huisarts gestart met pepti, ook dit hielp een week en daarna begon het weer van voor af aan... 5 Weken na zijn geboorte werd vastgesteld dat hij ook nog eens zijn sleutelbeentje had gebroken tijdens de bevalling, maar dat het al goed aan het helen was, het krijsen zou daar dus niet meer van zijn... Met een week of 8 gingen we iov met de huisarts en kinderarts over op nutramigen, in het begin leek dit te helpen totdat we weer onze dagen konden vullen met huilen, krijsen en niet slapen... De laatste noodsprong, neocate, heeft bij ons uiteindelijk rust gebracht, ons mannetje stopte met excessief huilen en werd een gelukkige, rustiger baby... Dit heeft uiteindelijk een opname voorkomen, want wij zaten er ook zo ongelofelijk doorheen... Wat wij dus allemaal hebben gedaan: - refluxmedicatie - ostheopaat - verschillende keren van voeding veranderd - rust en regelmaat - inbakeren Wat wij nooit hebben gedaan: Laten huilen!!!!! Ondanks het advies van het consultatiebureau heb ik het nooit gekund... Natuurlijk heb ik hem weleens weggelegd omdat ik het niet meer trok, maar vaker heb ik met hem meegehuild, met hem in bed gelegen, alles, maar dan ook alles om hem niet alleen te laten huilen... En ja, ook hier hielp niets: wiegen, inbakeren, in de auto, met de wandelwagen, draagdoek soms... Maar zo'n kleintje laten huilen, en dat voor 20 minuten en dan van uitputting slaap vallen, ik kon het niet... Ook al was ik aan het eind van mn latijn en heb ik regelmatig gedacht 'ik wilde dat je er niet was' enz... Gelukkig kon mijn moeder regelmatig bijspringen om mij, al was het maar voor een uurtje, even te ontlasten... Ik zou je aanraden om de interventies die in het ziekenhuis zijn gestart door te zetten... Soms heeft het tijd nodig om aan te slaan, zeker bij de voeding en het rust & regelmaatprogramma, en als het over een week of 2 niet beter is, terug naar het ziekenhuis, desnoods een second opinion vragen en kijken wat er nog meer voor mogelijkheden zijn! Geef niet op, het wordt echt beter!!!!
ps: zijn bedje staat schuin, hij krijgt nutramigen en zijn voeding wordt ingedikt met nutriton. Deze dingen zijn toegepast in het ziekenhuis tezamen met inbakeren. Dit is gedaan omdat hij zo van streek was, dat ze standaard 3 dingen inzetten:bed schuin, inbakeren, andere voeding. Na onderzoeken hebben ze aangegeven dat hij geen indicatie heeft voor reflux en voedingsallergie. Maar omdat hij het zo goed doet met die verbeteringen willen ze dit voor 6 maanden voorzetten. Tevens ga ik elke dag 1,5 uur met hem wandelen, ook deze staat iets schuin. Maar dan slaapt meneer de hele rit. Hij is gewoon een extreme huilbaby geweest, maar langzaam gaat het beter. Alle aanpassingen en veranderinge werken voor hem. Voor de ziekenhuisopname heb ik hem nooit rustig en tevreden gezien. Na de opname en met het toepassen van 20 minuten huilen, lacht hij als we hem uit bed halen en als we hem naar bed brengen. Hij kirt en maakt contact. Hij kan nu zelfs 30 minuten alleen in de box liggen met zijn muziekmobiel en lachen. Ik vind het echt super zwaar om hem zo lang te laten huilen, maar ik heb zo'n sterk gevoel dat het bij hem wel helpt. Hij heeft gewoon ontzettend veel moeite met inslapen. Als ik hem dan steeds uit zijn ritme haal en hem kon troosten, als het voor hem verwerken van prikkels kunnen zijn, doe ik hem juist tekort. Ik behaal dan ook geen resultaat, en dat wordt hij weer oververmoeid. Nu geef ik hem een kans om echt in slaap te vallen. Na 20 minuten ga ik naar hem toe, pak hem op, praat tegen hem en troost hem, zodat hij weet dat ik er wel ben. Maar hij valt nu sneller in slaap en begint langer te slapen, hij slaapt nu nog steeds dus het is al langer dan 1 uur.
1 Ding wat ik je nog mee wil geven is dit: Ik zie dat je al heel veel dingen hebt geprobeerd, misschien moet je sommige opties bijv. ria blom, of de rr methode wat langer volhouden... Hij is pas 6 weken, een methode kan soms pas na lang volhouden, week of 2, aanslaan... Je kan na een paar dagen niet zeggen dat iets niet werkt, het is echt een kwestie van een lange adem... En geloof me, ik weet waar ik het over heb, helaas... Dikke knuffel meid, en hou vol!!!! Ik zou me ook niet te snel neerleggen bij 'medisch is er niets aan de hand', misschien werkt zn refluxmedicatie niet voldoende of heeft hij nog sterkere km-vrije voeding nodig...
Dit is wel een wat uitgebreider verhaal Wat heb jij het heftig gehad zeg! En het gaat dus beter! Dat is fijn en hopelijk zet deze stijgende lijn door! Hij heeftin zijn korte leventje al heeeeel veeeel meegemaakt en dat hij dan moeite heeft met inslapen is niet gek. Dat herken ik als geen ander. Hier ook 8 dagen in het zh, operatie en veel gepluk en getrek aan zijn lijfje. Wat ik deed is bij me dragen en anders in zijn bedje, maar dan met een t- shirt van mij en ik bleef bij hem zitten. Dan was ik er toch. Misschien meer gevoelsmatig dan dat hij er iets van merkte. Kan je man niet af en toe een dagje vrij nemen. Dan kan jij er even op uit en je zinnen verzetten. Sterkte,...
Hallo mango 26, Het is dus al beter aan het worden hij slaapt steeds meer en steeds langer, is vrolijker en huilt minder. We zijn er nog niet, maar we zijn goed op weg. Maar dat meehuilen dat ken ik, dat heb ik 3 weken lang gedaan. Ik heb helaas geen familie of vrienden hier. Ik woon nog niet zolang in Brabant en kom zelfs uit Limburg. Mijn man werkt fulltime en studeert op het moment af, dus de zorg ligt alleen bij mij. Dit maakt het wel extra zwaar. Maar ik krijg steeds meer hoop dat het goed komt. Ik krijg energie zijn zijn lachjes en de manier van contact maken.
ik heb mijn man gevraagd de komende 3 weken telkens ergens een halve dag vrij te nemen, zodat het mijn week breekt en ik er even uit kan. Ik begin de dag altijd om 5.00 uur en om 20.30 uur ga ik ook naar bed haha
Zo te lezen heeft Joris een supermama.. knap hoor. Hou vol.. je bent niet alleen en zorg inderdaad voor voldoende ondersteuning. Dikke knuf
Over 3 weken gaat hij al naar het KDV om te wennen. Ik begin pas eind april met werken, maar ik wil dat hij dan al gewend is. Hij heeft 1 maand om te wennen, nu ook maar goed. Als het fout gaat kunnen we nog even bijsturen. En kan mama mee naar het KDV als het moet Hij werd net toch na 1 uur wakker, dan ga ik wel na 5 minuten naar boven speen gegeven, lief gepraat, aai over de bol en weer naar beneden. Dat is weer 15 minuten geleden tot nu toe stil, dus we blijven hoop houden. Tot nu toe is dit de beste ochtend sinds hij geboren is haha Normaal huilt hij de hele ochtend.
@haiko Wat fijn dat Joris al naar zoveel minder huilen is gegaan! Hopelijk komt hij spoedig op wat normaal is. Jij bent zijn moeder, jij ziet en merkt wat voor hem helpt. Een ander kent jouw kindje niet. Lastig dat je net verhuisd bent, maar wie weet lukt het je man om jou zo te ontzien. Je doet het goed, veel succes & sterkte.
Hoho, het was allemaal nogal een beknopt verhaal hè wat TS plaatste. Je kunt van mij niet verwachten dat ik precies weet wat er allemaal de hand was/is. Op basis van het eerste bericht van TS heb ik een reactie geplaatst. Nu net zag ik even snel een uitgebreider verhaal van TS en dan is het ineens allemaal duidelijker wat er speelt...