Op pagina 1 geeft Adi al aan dat er vermoeden was van reflux en/of kma, met verwijzing naar een ander topic. Op pagina 2 geeft ts zelf al aan bij een ka te zijn geweest. Als je die berichten had gelezen had je kunnen bedenken dat er iets meer speelt.
Helemaal mee eens. Dat hij na 20 minuten krijsen 10 minuten stil is, is puur en alleen omdat hij UITGEPUT is van het huilen. Na 10 minuten heeft hij blijkbaar de kracht gevonden om weer om zijn mama te schreeuwen. Ik denk ook dat (zéker bij jonge baby's) lang laten huilen erg schadelijk is. Niet alleen psychisch, maar ook fysiek. ‘Baby’s laten huilen is gevaarlijk’ - Scientias.nl Ik snap dat het voor jou heel, heel zwaar is om een huilbaby te hebben, maar hij huilt niet om jou te pesten!! Ook al word hij niet stil als je hem draagt, dan huilt hij tenminste niet alleen. Heb je op medisch gebied alles al geprobeerd? Osteopaat bijvoorbeeld? Is hij overprikkeld? Succes ermee, maar ik hoop echt dat je deze nare "laten huilen" methode achter je kan laten.
Ja, nou ja, ik lees niet altijd alles. Ik reageer slechts op de openingpost van TS waarin zij haar (beknopte) probleem en vraagt voorlegt. Maar goed, we hoeven er verder geen discussie over te voeren. Ik geef slechts aan dat je als TS beter op je situatie aansluitende antwoorden en/of ervaringen krijgt als je het hele verhaal in je openingspost zet.
Niet, ik heb mijn kindjes nooit (alleen) laten huilen. Mijn oudste was ook een huilbaby, huilde de eerste 4 maanden 16-20 uur per dag. Ja, dus ik weet hoe vermoeiend het is en hoe gek je ervan kunt worden. Toch heb ik hem nooit alleen laten huilen. Bij mijn in mijn armen huilde hij ook, maar dan was ik tenminste bij hem en niet alleen. Mijn cb adviseerde dit toen ook, maar heb dat mens aangekeken alsof ze gek was. Je gaat zo'n klein kindje toch niet laten huilen. Ik dacht overigens dat dat tegenwoordig helemaal niet meer geadviseerd mocht worden idd omdat laten huilen schadelijk kan zijn voor je kindje?
Even een vraagje, weet iemand het antwoord. Joris slaapt vandaag weer redelijk goed. Hij valt nu zonder te huilen in slaap na spelen in de box (het lijkt alsof die 20 min echt helpen, ik hoef ze niet eens toe te passen). Alleen slaapt hij dan 45 a 50 min. en wordt wakker, dan ga ik hem na 5 minuten troosten en valt hij weer in slaap (Zijn ogen gaan dan ook niet open, hij is dan nog moe), dan slaapt hij weer een kwartier en wordt weer wakker, huilt een minuut en slaapt weer en wordt weer na een kwartier wakker huilt een minuut en slaapt weer. Zijn dit krampjes? En kan dat hij heeft 3 uur geleden zijn voeding gehad.
een baby heeft een standaard slaapcyclus van 45 min. Deze moet je als ouder doorbreken door je kindje niet uit bed te halen maar te troosten en weer weg te gaan. Zoals je het nu aanpakt is het goed. En het kunnen ook krampjes zijn, maar laat je kindje weten dat je er bent voor hem, daar worden ze rustig van...
krampjes komen vaak een half uur na de voeding.... Maar zeg nooit nooit, ook kan je kindje weer honger krijgen na 3 van de vorige voeding...
Helemaal eens. probeer zo min mogelijk te doen maar hem vooral zelf te laten leren dat hij weer kan doorslapen en niet uit zijn slaap komt. Een donkere omgeving met weinig prikkels helpt hierbij. Van krampjes worden de meeste kinderen echt wakker. Wordt hij dus niet echt wakker help hem dan met verder slapen. Het loont echt als je kindje leert om langer te slapen.
Ik laat ons dochtertje eigenlijk nooit huilen.. Tis ook geen huilbaby.. Maar als t wel gebeurd is er meestal iets, krampjes, honger, of gewoon niet in slaap kunnen vallen en dan wieg ik haar even zodra ze is vertrokken en leg haar in dr bedje.. Vind t zelf heel naar als ze huilt.
Het ligt eraan wat voor soort huil mijn zoontje heeft. Als hij helemaal over stuur is en dan nog meer over stuur raakt dan haal ik hem eerder uit zijn bed. Hij is geen huil baby. Ik heb zelf veel aan de Dunstan baby language gehad. Nu hoor ik verschil in huilen en dan kan ik beter reageren. succes. Groeten Jane
Hier een huilbaby die tot 2 maanden terug overdag alleen in onze armen sliep.. Heeft ook reflux.. Meis geef gewoon toe.. Kunnen krampjes zijn maar ook mamahonger Het word echt beter Hier ook maanden alleen hele korte slaapjes en als ik niet bij zn 1e oogopslag hem bij me nam was het gillen.. Nu hij slaapt OVERAL zolang wij maar in de buurt zijn en ook gewoon dik 3 uren achtereen en snachts 11 uren een flesje en dan weer 3 uren Zodra jij je erbij neerlegt dat jij een zogenoemde high needs baby hebt word het snel beter Laten huilen(ook op advies) is ongelofelijk schadelijk voor de lange termijn hechting ..en nog meer maar die info kan je via pb krijgen als je wilt...
hetis ook niet zo dat hij rustig wordt als ik hem oppak bij huilen, hij is dan bijna altijd ontroostbaar, is al weken zo
kan het ook zijn dat hij vanwege honger zich na 3 uur meldt? hij krijgt nu 4x 150 cc en 1x180 voor de nacht. Hij weegt nu 5,5 kilo. Zou hij dan ook 160cc per keer mogen hebben en dan 180 cc voor de nacht. Of is dit te veel?
Het zou zeker kunnen dat hij zich vanwege honger meldt. Toen mijn zoontje 5.7 kilo woog kreeg hij 5 voedingen van 4x 180 en 1x 150 cc... Over alle 5 de flessen liet hij in totaal ongeveer 60 cc staan dus hij had het wel nodig. Ook meldde mijn zoontje zich overdag al na 3 uur voor een volgende fles. Maar hij slaapt wel de klok rond nu! Kwestie van uitproberen denk ik. Succes!
Hallo allemaal, Ik heb zelf een dochter van 5,5 maand, en de laatste weken huilt ze heel veel wat ze heeft weet ik niet, maar voor mijn gevoel ontroostbaar. Wat ik ook probeer het helpt niet, ja als ik haar bv geef dan is ze stil en ik leg haar dan ook vaak al slapend weg. ik heb horen zeggen als je dat doet dat je kind nooit zelf in slaap kan komen. Doe ik dit niet dan ligt ze echt te huilen/schreeuwen. Ik kan hier zelf ook heel slecht tegen omdat ik dan erg onzeker wordt. Krijg dan het gevoel of ik iets verkeerds doe of heeft ze soms last van iets. (Het is mijn eerste). Heeft iemand tips voor mij om hier goed mee om te gaan?
hier ook een "huilbaby" (al gebruik ik dat woord bijna nooit, hij huilde gewoon heel, heel erg veel). Daar is nooit een oorzaak voor gevonden hier. Ik liet hem max 5 minuten huilen. En dat vond ik al lang. Maar soms moest ik gewoon even naar de keuken lopen, de deur dichtdoen, vingers in mijn oren en dan keihard gillen... En dan kon ik er weer tegen. Ik vind 20 minuten veel te lang, ik kan dat niet, ik krijg dan pijn in mijn buik... Ik heb hem trouwens wel 1 keer een kwartier laten huilen, om te kijken of ie dan zou gaan slapen... en dan deed hij inderdaad, maar is de enige keer dat ik dat volhield.
trek je niks aan van wat anderen zeggen... Heerlijk toch aan de borst in slaap vallen? Je moet niet te veel verwachten van een babytje van 5 maanden hoor...
Hoi Ik heb niet alles gelezen hoor.. Allereerst vind ik dat je moet doen waar jij/jullie je goed bij voelen. Daarnaast vind ik het ook nog wel een groot verschil tussen de ene huil en de andere én ik vind 20 minuten wel een beetje lang. Als mijn dochterde huilde (en nu nog trouwens) sluit ik eerst alles uit: vieze luier? enge droom? speen/totje kwijt? dorst? Extra knuffel? Ergens van geschrokken? Als er dan niks is en ik heb nog eens extra geknuffeld ga ik weg. In het begin heb ik haar wel eens laten huilen, mar moet wel zeggen dat het dan wel jengelen/jammeren was.Echt gillen dan ging ik er wel heen. En na 5 hóóguit 10 minuten sliep ze. Langer dan ging ik er weer heen om te knuffelen. Weet je, je kindje heeft ook slaap nodig, dat is zeker waar. En als je te snel er naar toe gaat terwijl je kindje duidelijk zich even aan de slaap moet overgeven, dan raakt hij overprikkeld en valt hij ook niet in slaap. Maar, als er wel iets is (vieze luier, speen, knuffel oid) dan is het goed om er even naar toe te gaan. Doe je dat niet, dan stopt je kind ook vanzelf wel met huilen maar dan heeft hij het opgegeven en dat is niet goed voor zijn emotionele ontwikkeling. Dus, mijn tip is sluit uit dat er iets is (zo ja,dan er naar toe gaan) en luister goed of het huilen is of jengelen/jammeren en laat dan eventueel even huilen. Wij hebben hier ook Ria blom toegepast en dat werkte goed. Wees in iedr geval consequent, houdt ritme en regelmaat aan. Misschien is hij zowieso ook wel snel overprikkeld en kun je daar iets mee? Beetje rust en regelmaat bieden heeft hier ook enorm geholpen. Mijn dochter heeft (nog steeds) heel erg behoefte aan regelmaat. Als ze een kwartier te laat naar bed gaat is het al drama. (even ter illustratie) dus misschien is dat ook nog een tip. Succes en sterkte!
Lekker bij je nemen. Dat deden wij ook altijd als het nodig was, en het zijn meer dan uitstekende slapers in hun eigen bed! Ik hoef er al heel lang max. 1 keer per 2 à 3 maanden uit (dan is er ook echt wat, zoals gepoept hebben). En ze slapen ook vrijwel altijd zonder gemorrel in. Ook als ze ziek zijn, zoals deze week. M.i. juist omdat ze hun bed altijd hebben geassocieerd met veilig slapen, en niet met dwang. Eigenlijk geef je je eigen antwoord al: het voelt niet goed voor je. Luister dus lekker naar jezelf . Mocht ze echt niet meer zelf kunnen inslapen over een tijd, en wordt jullie te gortig, dan kun je alsnog beginnen met trainen, Maar dan wel met een ouder en veel weerbaarder meisje dat meer aankan en beter gehecht is en je dus meer vertrouwt.
Misschien een late reactie, maar in mijn ogen huilt een kind van 6 weken NOOIT voor niets. Zo'n kind is gewoon te jong om je 'te bespelen'. Dus voordat je besluit hem te laten huilen vind ik dat je eerst voor jezelf voor 200% overtuigd moet zijn dat er niets aan de hand is. Ikzelf zou het niet kunnen bij zo'n kleine uk en vind dat hij het vertrouwen moet krijgen dat als er iets is, dat zijn ouders er dan voor hem zijn.