Beste Verloskundige, Een tijdje geleden stelde ik al de vraag of het normaal was om een linea nigra te hebben buiten de zwangerschap. Jullie antwoordde me toen dat dat inderdaad normaal is. Nu merk ik echter dat die lijn donkerder, breder en langer wordt. Hij loopt echt tot onder mijn ribben door nu. Ik heb een testje gedaan maar kreeg (waarschijnlijk) opnieuw een vals testje (foto staat in album). Mijn tepels en borsten waren erg gevoelig de voorbije dagen, en jeukten verschrikkelijk, terwijl ik dat anders nooit heb. Ik ben niet aan het ontpillen (neem ze nog steeds) en heb ook geen andere rare toeren uitgehaald. Ik las eens iets over een mogelijk verband tussen insuline en die linea nigra. Hebben jullie een idee hoe die lijn zou kunnen veranderen, zonder dat er sprake is van zwangerschap? Kan dit door andere hormonen? Het is me maar een vreemde kwestie... Dank jullie wel! Sandra
Hoi Speeters, Mijn ideeen raken een klein beetje op, ik wil je daarom ook adviseren om met deze vraag naar je huisarts te gaan, wij weten net te weinig van dit soort dingen buiten de zwangerschap. Sorry dat we je niet verder kunnen helpen.... Groetjes imke
Geen probleem hoor Imke! Heel erg bedankt dat je toch de moeite deed om te antwoorden. Ik heb het al aan mijn huisarts en een dermatoloog gevraagd, en omdat beide me geen antwoord konden geven (maar het wel vreemd vonden), dacht ik het eens in een andere sector te vragen. Dank je wel! Sandra