Ik wilde ook eigenlijk al gestript worden, ik had namelijk gisteren nog een controle bij de VK maar zij heeft gezegd dat het misschien niet zal helpen en dat ik een week lang last krijg van gerommel die niets doet. Ze heeft dan niet gevoeld van binnen, dus das weer een ander verhaal! Nou ik hoop voor je dat je maandag al wat vordering hebt en anders dit weekend nog ! @kwekkie, jij loopt zo te zien ook wat overtijd. Voel je geen gerommel? Ik voel sinds vandaag wat hevige gerommel, maar het is niet regelmatig. Het zet niet door tot echte weeen. Het was al dagenlang heel rustig, niets gevoeld. Naar mijn idee wat slijmprop verloren maar dat weet ik niet zo heel zeker. Ik had al een topic erover geopend, maar geen reacties. Ik ben benieuwd.
hoi Mommy2be, Wat gerommel voel ik al wel een paar dagen, maar ik heb niet het idee dat t doorzet. Wat harde buiken enzo vooral 's nachts. Af en toe wat rugpijn en veel last/steken bij mijn blaas (maar dat komt omdat de baby aan t indalen is) Gisteren had ik wel het idee dat ik een stukje slijmprop verloren was (was een witte klodder slijm, maar geen bloed erbij oid) Dus ik ben druk aan t afwachten. Veel succes met de laatste loodjes!
Hier rommelt het al wekenlang af en aan. Maar vanavond sinds een uur of 7 heb ik toch weer wat regelmatiger harde buiken, soms zelfs wat pijnlijk. Maar nog niet echt iets wat ik als weeën zou bestempelen. Jammer, ik had de eerste dag van de lente wel een mooie geboortedatum gevonden, haha. Kwekkie en Mommy2be, allebei veel succes de komende dagen. Bij mijn eerste verloor ik trouwens echt 'de slijmprop' als geheel. Deze keer heb ik meer het idee dat ie in onderdelen komt. Gisteren een paar keer enorme slierten (lekker praatje he?) gezien, brrr...... het toiletpapier vliegt er doorheen op dit moment hier in huis.......
Hoi dames, Ben inmiddels 40 weken en 5 dagen en nog geen tekenen van een naderende bevalling. Begint het nu echt goed zat te worden. Morgen moet ik weer naar de verloskundige, ik hoop dat ze me kan strippen of dat er een plan van aanpak gemaakt kan worden. Ik heb het gevoel dat de baby er helemaal niet uit wil komen. En nu ben ik toch al bijna 41 weken zwanger, het wordt allemaal wel erg vermoeiend. Bovendien groeit de baby ook maar door, ben erg bang dat t een 4 kilo baby wordt. Had me zo verheugd op een 7 pondertje, maar dat was uk al met 39 weken, dus inmiddels zal hij of zij alleen maar dikker geworden zijn Zie het af en toe niet meer zo zitten. Elke dag denk je toch, zou het dan nu eindelijk beginnen? Iedereen veel succes.
Kwekkie, ik weet echt precies hoe je je voelt. Ik ben dan niet zo bang voor een grote baby (mijne werd juist vrij klein geschat, dus elke dag in mijn buik is alleen maar mooi meegenomen). Ze groeien trouwens niet zo veel meer hoor. Als je overtijd loopt, komt er maar ongeveer 100 gram per week bij, zei de vk vorige week nog tegen mij. Maar ik ben het wel helemaal zat aan het worden. Vandaag 41+1... Vanmiddag mag ik weer voor controle, ik hoop echt dat er nu iets meer aan de gang is. Ik krijg in elk geval vandaag een doorverwijzing naar het ziekenhuis als er nog niks gebeurt, voor woensdag. Ik droomde vannacht dat ik vandaag ging bevallen, dus wie weet..... Het zou in elk geval heel beroerd uitkomen voor mijn man, haha. Die staat vandaag de halve dag op het toneel en heeft vanavond een diner. Zou net iets zijn om dan vandaag te gaan bevallen en mooi zijn plannen in de soep te gooien! Succes in elk geval aan jou Kwekkie en alle andere mama's die de tijd weg zitten te kijken. Dat we eind deze week maar allemaal mooie gezonde babietjes vast mogen houden!
Hoi Luppy. Ik zal voor je duimen dat vanmiddag blijkt dat er al iets op gang gekomen is. Laat je hier nog even weten hoe het ging? Ik hoop met je mee dat we aan het einde van de week onze babietjes hebben. Veel succes met de laatste loodjes.
He Kwekkie (en de rest!) Ik heb vandaag weer een controle gehad. Heb inmiddels 2 cm ontsluiting, maar de baarmoedermond is nog niet verweekt of zo. Toch had de vk wel goede hoop dat het vanzelf zou komen. Ik mag nu ook vrij snel bellen. Als ik enigszins regelmatig kramp krijg, hoeft geen pijn te doen, om de 5 á 6 minuten mag ik al bellen. Dan komt ze langs om m'n vliezen te breken en ze verwacht dat het dan heel snel zal gaan (m'n oudste is in drie uurtjes geboren). En anders staat er voor woensdag een afspraak in het ziekenhuis voor een echo en CTG. Mocht er dan nog niks gebeuren, word ik waarschijnlijk zaterdag of volgende week maandag ingeleid, zolang alles goed blijft gaan. Maar toen ik wegging zei ze: "Tot vanavond", dus wie weet! Ik ben zelf in elk geval weer wat positiever gestemd. Kwekkie, jij had toch ook controle vandaag? Hoe ging het bij jou?
Hoi, Mijn controle is morgen. Ik houd je op de hoogte van de vorderingen. Wel lekker dat er bij jou al ontsluiting is, daar hoop ik ook op. Maar vrees weer ee nrustige avond en nacht, want voel me behalve erg moe verder prima. Ik laat morgen weer wat horen!
Hoi Luppy, Even een update. De vk heeft geprobeerd me te strippen maar dit lukte niet ivm dichte baarmoedermond. Vrijdag gaat ze nog een keer proberen en anders wordt ik volgende week ingeleid. Ze verwachtte helaas dat ze me vrijdag weer zou zien
He Kwekkie, dat is balen zeg. Hier overigens hetzelfde hoor. Ook al twee keer gekeken of strippen mogleijk was, maar de bmm was nog niet verstreken, dus dan heeft het gewoon geen zin. Had je al wel een beetje ontsluiting? Dat schijnt namelijk wel te kunnen (wist ik ook niet), maar ik heb dus 2 cm nu. Sterkte in elk geval met het wachten. Fijn dat je vrijdag alweer terug mag komen. Dan weet je voor het weekend misschien weer wat meer.
Nee er was nog helemaal geen ontsluiting helaas. Ben bang dat t toch inleiden gaat worden want de vk zie al dat ze ervan uit ging dat ik vrijdag sowieso nog niet bevallen zou zijn (en dan zijn we alweer 3 dagen verder)
Kwekkie, ik hoop dat het goed met je gaat. Ik wil je even vertellen dat ik dinsdagavond in een hele snelle bevalling mama ben geworden van onze zoon. Van 4 cm naar baby op schoot in 17 minuten! Ik wens je het allerbeste en een makkelijke bevalling toe. Het kan nu echt niet lang meer duren!
Hoi Luppy, Van harte gefeliciteerd! Wat een speedbevalling zeg! Dat is prettig. Het geeft mij ook weer wat hoop dat t misschien alsnog spontaan gaat komen. Had vannacht wel wat buikpijn maar dat is weer afgezakt dus het zal nog wel even duren. Geniet van je zoontje na het lange wachten en ik zal je op de hoogte houden als ik de kleine ook in mijn armen heb. Nu maar lekker rustig aan doen en genieten! Groetjes