2 1/2 jaar en al anderhalf jaar geen warm eten

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by cecile, Jul 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cecile

cecile Lid

Sep 3, 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Hallo allemaal,

Mijn zoootje is ruim 2 en half jaar, en eet al anderhalf jaar lang geen warm eten. Enkele keer twee stukjes vlees. Hij vertikt het gewoon, zelfs om het te proeven..... Heb voor mijn gevoel alles al geprobeerd. Hij helpt altijd mee met koken en is dan ook dol blij als het op tafel staat, maar eten, nee hoor.
    We maken er nooit een strijd van, ik vind eten hoort een gezelligheid te zijn. Eerst altijd het toetje wel gegeven, maar ook deze at hij nooit op. Dus het maakte hem niet veel uit of hij wl of geen toetje kreeg. Ook geen drinken bij tafel, bordje niet te vol, geen eten meer s'middags, negeren of juist constant complimenteren. Alles heeft geen zin.
    HELP, wie herkend dit, ik dacht het is een periode maar anderhalf jaar, kan ik geen periode meer noemen.

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    pfff jeetje, dat is echt al lang. Lynn wil al 3 maanden geen avondeten, tja alleen vlees....

je hebt waarschijnlijk alles al uitgeprobeerd.
    Hoe eet hij zijn ontbijt en lunch?
    Is dat wel goed? Is er geen medische oorzaak te vinden?

Misschien vindt hij zijn eten te warm? Misschien proberen tussen de middag warm te eten (als je de mogelijkheden daar toe hebt)

Wil hij het door elkaar gehusseld of misschien wel apart eten (dus geen prakkie)

Zijn er dingen die hij wel lekker vindt? Kun je daar iets mee? Bijvoorbeeld tomaatjes, komkommer etc.?
    Potjes voeding, vindt hij dat misschien lekker?

heeeeeel veeel vragen, maar misschien brengt het je op ideeen?

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou hem extra brood geven en het aangeven op het bureau.
    En ik zou vitamines kopen zodat hij toch alles binnen krijgt.
    Succes.

4. Eunice1976

Jul 19, 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    Hallo,

Hoe herkenbaar !

De potjes vlogen erin totdat Quinn een jaar was ofzo.....Ik weet het daar wordt je onzeker van. Want welke moeder krijgt zijn kind nou nietaan het eten?
    Toen ik vroeger klein was hebben mijn ouders me echt gedwongen,dat was al met al een vervelende toestad. Ik hebdan ok altijd gezegd dat k bij mijn kinderen NOOIT zou aan "vechten".

Ook nu nog eet Quinn niet graag warm MAAR het gaat vooruit. Een hele hamburger en een goede eetlepel boontjes ofzo gaat tegenwoordig met een beetje morren er toch in. Voordeel van de leeftijd denk ik: je kan goed communiceren en eisen stellen. Waar het voorheen huilen was is het nu een stuk relaxter. Een toetje in een vooruitzicht maakt nu ok meer indruk dan voorheen, lijkt hetwel.
    Gelukkig eet hij zijn appeltjes, VEEL boterhammen en krijgt hij een vitaminetablet als afsluiter.
    En daarnaast, hij is nooit ziek, dus volgens mij komt hij niets tekort.

Kortom,
    komt wel goed, blijf rustig en geef het misschien nog wat tijd, mits ze natuurlijk gezond blijft en lekker actief is.

Komt goed!

Groetjes

5. Eunice1976

Jul 19, 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    Quinn is nu trouwens 3,5 ;)

6. veroon

veroon Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,055
    0
    0
    almere
    kevin is ook 3,5 maar
    hij eet echt heel erg slecht fruit en groente
    de rest eet hij wel goed
    waarom weet ik niet
    vroeger kreeg je die poetjes er altijd gemakkelijk erin maar nu
    maar waarom hij zegt gelijk al lust ik niet
    alleen bloemkool pasta rijst chinees
    behalve als er dingetjes in zitten zoals de groenten in zijn nasi

7. cecile

cecile Lid

Sep 3, 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    Ik begrijp dat wij gelukkig niet de enige zijn, haha. Het was me wel bekend dat alle kinderen een periode hebben maar anderhalf jaar lang......
    Roan eet overdag wel prima, brood vind hij lekker en fruit ook. Hij krijgt sávonds altijd een vitamine kauwtablet. Ik heb het nog niet geprobeerd om smiddags warm te eten, ga het proberen. :)

8. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    Elyesa eet ook heel erg slecht ik laat hem gewoon soms eet hij 5dagen helemaal niks om dan 3dagen alles te eten wat hij tegen komt denk dat het testen is en hoe minder jij je er in opjaagd hoe groter de kans dat hij gewoon wel meer gaat eten.

9. veroon

veroon Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,055
    0
    0
    almere
    dus eigenlijk gewoon laten gaan en er niet te veel over zeggen

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik heb er hier 1, zij is 4 en eet al 2 jaar geen warm eten meer. Ik ben met haar bij de huisarts, kinderpsycholoog en dietiste geweest, en het enige wat zij adviseren is, altijd een beetje aanbieden, niet aandringen, op geen enkele manier, wél een toetje geven net als de rest van de mensen in huis, anders benadruk je alsnog dat ze zich "anders" gedragen. Maar verder savonds niks meer geven.

Ook let ik heel erg op wat zij overdag eet, ze eten al gauw best veel. Houd eens een dagboekje bij, misschien heeft hij helemaal niet echt honger omdat hij overdag al zat eet.

Succes!

11. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    IK, ik herken het helemaal.

Mijn zoontje is nu 3 jaar en 2 maanden en eet pas sinds 3 weken warm eten. Nog niet veel maar ik kan nu met hem afspraken maken die hij echt begrijpt. Hij moet dus 3 happen nemen van zijn groenten voordat hij van tafel mag.

Ik heb dus ook nooit een strijd gevoerd tot ik het zat was. Ik heb hem dus laten kiezen, of 3 happen groenten eten of alleen aan tafel blijven zitten. Dit heb ik 2 dagen gedreigd en nu eet hij altijd zijn 3 happen en soms zelfs meer.

Ik ben ook van de gezelligheid maar na 2 jaar wist ik wel dat er maar eens een einde aan moest komen. Dus even flink opgetreden en het blijkt dat hij dat dus echt nodig had. Nu eet hij goed.

Share This Page