verkoudheid, is dat ook ziek zijn?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zonnetjes, Feb 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    vanmorgen had ik het met een collega over kindjes die ziek zijn. zij vond dat als een kindje verkouden is ook ziek is. vind ik dus van niet. ziek zijn kan grieperig of koorts oid zijn, maar niet verkouden. trouwens een verkoudheid kan ook verschillend zijn. alleen een beetje snotterig en hoesten is ook verkouden. of de boel helemaal dicht hebben zitten ed.

wat vinden jullie?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben het met jou eens, ik noem dochter niet ziek als ze verkouden is. Anders is ze bijna constant ziek hoor!

Ik vind haar niet zo snel ziek. Als ze koorts heeft maar wel lekker speelt en goed eet en drink noem ik haar ook niet ziek. Pas als ze koorts heeft en zich beroerd voelt noem ik haar ziek.

3. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    presies zoals yolanthe zegt.... haha tis hier de hele dag snot dus....

4. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Was het een mannelijke collega met wie je het daar over had? Mannen zijn namelijk al vreeeeeselijk ziek bij de eerste de beste snottebel. Nee, wat zeg ik, als ze ook maar een heel klein beetje keelpijn voelen aankomen liggen ze al voor pampus :( :( :(

Ik vind dus ook dat een kind niet meteen ziek is als hij verkouden is.

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    houd ze haar kind dan ook thuis, of neemt ze dan zelfs zorgverlof op ;)
    dan kan ik wel continu thuis zijn. hier altijd snotneuzen. hoort erbij en nee, absoluut niet ziek.

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    nee, maar ze is wat dat betreft ook niet heel erg bezorgd ofzo. ik wil dr niet laten overkomen als een bezorgd tiepetje. kindjes gaan gewoon 2,5 dag naar kdv. we hadden het er gewoon over, en was benieuwd wat jullie ervan vonden

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Verkouden? Ziek? Nee, in principe niet. Het kan natuurlijk dat Vriendje er een keer zo niet lekker van is dat ik het dan wel ziekig noem maar in principe is verkouden niet ziek. Ik ga ook gewoon werken als ik verkouden ben.. helaas

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, net wat je zelf al zegt, wat is verkouden? Daar heb je ook heel wat gradaties in. Alleen hoesten? Niet ziek? Maar wat als er zo gehoest wordt dat het eten niet binnengehouden wordt? Dan wordt het hier al 'ziekjes' of wat iemand zei 'ziekig'
    Komt er koorts bij, tja, dan wordt het 'wat ziek' , afhankelijk ook van de hoogte van de koorts. Tja en dan heb je nog het snotteren en het niesen en het niet willen eten... Moeilijk dus.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Idd een man is meteen harstikke ziek als ie verkoudne is
    Een vrouw is gewoon verkouden en gaat door met alles wat ze normaal ook doet.
    Een kind is als een vrouw wat dit betreft, speelt dan ook gewoon door.

Als ze ook koorts heeft, vind ik dat ze ziek is.

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Tja.. onze zoon kan van een verkoudheid flink akelig zijn omdat het altijd zo enorm op zijn longetjes slaat en hij klinkt als een verroeste zaagmachine. Bovendien zit zijn neusje vaak dan ook meteen helemaal dicht en slaapt hij slecht dus ik vind hem dan wel ziekjes ja.

Misschien ben ik dan een beetje een vent :) maar ik kan van een verkoudheid toch zo flink beroerd zijn dat ik niet ga werken. Gebeurt gelukkig maar zelden.

12. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hihi als verkoudheid ziek zijn is dan is jenna vanaf 4weken al ziek, sindsdien is ze verkouden en het houdt maar niet op ;)

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Helemaal mee eens!

Share This Page