Ik was vandaag bij de huisarts voor mijn zoontje. Hij moet doorverwezen worden voor een echo van zijn heupjes vanwege een stuitligging. De dokter keek hem even helemaal na en vond ten eerste dat hij nogal bleek zag, dus hij moet getest op hb. En toen knipte hij ook even met zijn vingers, links en rechts van het hoofd van mijn zoontje, maar hij keek niet om. Nu doet hij dat eigenlijk nooit. Hij draait zijn hoofd gewoon niet als je geluid maakt. Maar hij lijkt wel te reageren op geluid. Bijvoorbeeld als je rare geluiden maakt met je tong ofzo. Zijn gehoortest na de geboorte was trouwens gewoon goed. Natuurlijk maak ik me nu een beetje druk. Herkent iemand dit?
hallo wat vervelend zeg, ik herken het niet maar vind het wel appart, maar misschien vind hij het wel geen interessant geluidje. Omdat zijn gehoortest wel goed was zeg maar.... Sterkte
Ja, ik heb het net weer geprobeerd met een rammelaar. Echt heel fanatiek naast zijn oor gerammeld en hij draait zijn hoofd gewoon niet om. En ook als ik stamp, geen effect. Als ik praat, geen effect. Dus het lijkt niet aan het soort geluid te liggen. Maar ja, hij brabbelt wel gewoon en hij houdt ook gesprekjes met je. Hij reageert gewoon op mij. Hij lacht als ik een raar geluid maak. Dus dan denk ik weer dat het wel goed zit. En hij is altijd heel fanatiek bezig met naar dingen kijken, dus misschien vindt hij wat hij recht voor zich ziet belangrijker dan wat er naast zijn oor gebeurt. Hij draait zijn hoofd waarschijnlijk gewoon niet graag om. Aan de andere kant, als ik iets net buiten zijn gezichtsveld houd, kijkt hij uiteindelijk wel. Het stomme is, ik heb het zelf ook een beetje. Ik heb de schurft aan mijn hoofd omdraaien. Bijvoorbeeld in het verkeer, als ik af moet slaan op de fiets. Zou het dan iets met zijn nekje zijn?
is wel vreemd hoor, als je in je handen klapt dan asl hij je nie kan zien? Ja hij kan ook gwn geen zin hebben om om te kijken omdat hij ergens mee bezig is.. Of een stijf nekje? Lastig hoor Zei de HA er niks over dan?
Als je twijfelt over het nekje, zou ik ff langs een osteopaat gaan. We hadden het hier ook eenm beetje, niet zo extreem als bij jullie, maar Thirza draaide haar hoofdje dan echt niet om, (bijv bij het testen op het CB). Bleek dus achteraf een klemzittend werveltje te zijn... en nu het verholpen is, draait ze gewoon alle kanten uit.
Ja, de huisarts keek wel een beetje bezorgd en vond dat we het in de gaten moesten houden. En als het zo bleef, zouden we een verwijzing naar de kinderarts krijgen. Hij ligt nu te slapen (hij is trouwens ook verkouden en heeft verhoging), maar straks zal ik hem nog een keer testen. Wat het ook is, hij is dus nogal visueel ingesteld, dus als ik de kamer in kom, ziet hij me meteen. Maar dat is volgens mij niet omdat ik geluid maak, maar omdat hij me ziet aankomen.
Ja, misschien dan dus toch maar de osteopaat. Ik wil dus al de hele tijd bellen, omdat hij ook heel slecht slaapt. Maar dan gaat het weer een tijdje beter, dus dan denk ik dat het wel mee zal vallen. Ik zal er nog eens heel goed opletten of hij bijvoorbeeld wel plat kan liggen maar dan met zijn hoofd opzij. Want volgens mij doet hij dat niet. Dan draait hij direct helemaal op zijn zij.
Hoi Lindangel: ik heb hier ook een tijd getwijfeld en dan ging het idd weer even iets beter en liet ik het weer zitten... UIteindelijk gegaan en toen bleek mijn intuitie toch te kloppen. Zo'n spijt dat ik niet eerder gegaan ben! Dus ik zou zeggen: maak een afspraak en als het toch niet nodig was, heb je het in ieder geval gecheckt... Klinkt wel heel erg als Thirza hier bij ons trouwens..
Alyna reageert ook niet op alle geluid, alleen op geluidjes die ze wel interessant vindt. Als ik met iets aant rammelen ben ofzo kijkt ze niet op of om maar als ik heel zachtjes haar naam zeg wel. Ze had wel een slechte gehoortest, hiervoor zijn we doorverwezen naar KA, ziekenhuis enzo. Ze had toen een beetje vocht achter haar oortjes, is nu veel minder. Ze draaien ook niet altijd hun hoofd om, we hebben bij de KA een klein testje gedaan, mijn man moest zonder dat ze het zag achter haar gaan staan en iets laten vallen.Ze draaide zich niet om , maar we zagen aan haar oogjes wel dat ze het gehoord had. De slechte test had dus waarschijnlijk een andere reden, want volgens ons en de kinderarts hoort ze gewoon goed. Probeer ook eens als er iemand voor hem zit achter hem een deur te openen ofzo, misschien dat ie zich niet omdraait maar dat de andere persoon wel kan zien dat ie op één of andere manier reageert. En misschien is ie idd gewoon visueler ingesteld, bezig met iets, etc...van Alyna krijg ik ook altijd minder reactie als ze net aan het spelen is ofzo. Veel succes!
Bij mijn zus was het met haar dochter hetzelfde. die gaf ook bijna geen reactie op geluidjes, en ook de gehoortest goed. en uiteindelijk bleek het toch niet in orde te zijn. Geen afwijkingen hoor, maar ze heeft op een gegeven moment buisjes gekregen, en de amandelen geknipt en toen was het een stuk beter Ze had voor die tijd maar 30% gehoor Dus als jij denkt dat het niet in orde is, dan moet je gewoon een verwijzing vragen voor de kinderarts.
toen ik klein was reageerde ik ook niet om geluiden en toen legde de dokter mij bij mijn moeder en toen zei hij ik ga even in die kast staan en heel veel lawaai maken en dan moet jij kijken of ze reageerd toen toen ging ik kijken waar het vandaan kwam ik had eerst ook gewoon geen zin om te reageren en later wel omdat ik niet kon zien waar het geluid vandaan kwam
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb wel het idee dat hij reageert op geluiden inderdaad, maar niet door zijn hoofd om te draaien. Net had ik hem op schoot en toen zag hij mij niet en zei ik een paar keer wat en dan zie ik wel reactie. Maar ja, ik begin nu wel overal aan te twijfelen. Of ik alleen maar iets hoop te zien en daardoor wat zie enzo. @Rozemarijke: Maar jouw Thirza heeft toch Kiss? Mijn zoontje huilt namelijk bijna niet (slaapt wel ook heel weinig), dus dat kan het dan toch niet zijn? Hij slaapt trouwens wel met zijn hoofd opzij, dus dan lijkt er met zijn nek weinig aan de hand lijkt mij. Hij is trouwens wel weer ziek (al twee weken verkouden en nu weer verhoging), dus misschien heeft dat er ook iets mee te maken.
de gehoortesten van nu zijn zeeeeer betrouwbaar (k neem ze zelf ook af) ze geven iig aan of het gehoor beter of slechter is dan 30 db... Was hij een beetje verkouden nu? dan hoor je ook slechter he.. ga eens met andere geluiden buiten gezichtsveld rammelen, wat doet hij dan (ik werk met oa doven) gr bengel
Is hij ook al vaker verkouden geweest? Het kan natuurlijk naderhand gekomen zijn, dat zijn gehoor wat achteruit gegaan is. Maar wel rot hoor, dat het zo twijfelachtig en onzeker is
Kan het niet gewoon zo zijn dat hij een vermindert gehoor heeft door zn verkoudheid? oh oops was al gezegd...Had niet gezien dat er nog n pagina was
@Bengel; kan het dan ook zijn dat de test slecht is door vocht achter de oortjes?Want Alyna zou volgens 1 test zelfs helemaal niks horen aan één kant, maar ze had alleen een beetje (nog niet eens veel) vocht achter haar oortjes.(en hoort dus wel goed)
Ik denk nu toch dat het de verkoudheid is en zijn griepje of wat het is (net 38.0 terwijl wij koudbloedig zijn, dus normaal 37.0 of lager). Want mijn vader was er net en die zei dat hij ineens veel minder op geluid reageert dan anders. Ik had hem namelijk op mijn arm en mijn vader zat op de bank, dus die van 'hee, hoe gaat het met jou' enzo en hij reageert gewoon niet. Pas toen mijn vader begon te bewegen en we dichterbij kwamen, begon hij te lachen. Dat deed ie eerst niet. Dan reageerde hij gewoon. Misschien niet direct, maar hij reageerde wel op geluid. Ik neem nu maar aan dat het komt doordat hij ziekig is. Hij is ook al zeker twee weken verkouden... En toen hij net verkouden werd, viel me ook al op dat hij minder geluid maakte. Dus misschien heeft dat er toch iets mee te maken. Of is het echt mogelijk dat je gehoor in de eerste maanden zo achteruit gaat? Van heel goed, naar heel slecht?
Dat heb ik vanmiddag gedaan, maar daar reageerde hij niet op. Helemaal niet dus... Maar ja, hij 'praat' wel met me en hij reageert ook als ik wat zeg. Dus het zou ook kunnen komen doordat hij de rammelaar qua geluid niet zo interessant vindt. Ik vind het trouwens wel vervelend dat hij nu alweer verhoging heeft. En die verkoudheid wordt dus maar niet beter. Daar maak ik me wel een beetje druk om. Iemand tips?
Als hij echt lang verkouden is, gewoon even naar de ha meis. En door verkouden zijn kan het gehoor zeker achteruit gaan hoor, dan hebben ze ook vaak meer vocht in de oortjes!
Ja, daar heb je gelijk in. We denken ook dat zijn gehoor minder is sinds hij verkouden is, en hij lijkt ook zelf minder geluid te maken sindsdien. Het wordt alleen wel steeds erger. Hij hoorde mijn vriend toen straks namelijk ook helemaal niet. Maar ja, aan de andere kant had ik wel het idee dat hij mijn geluidjes (rrr rrr) wel nadeed. Dus hij hoort waarschijnlijk wel iets, maar heel weinig. Waar ik me alleen een beetje zorgen over maak is dat de huisarts in zijn oor heeft gekeken vanochtend en niks zag (nu is hij wel net terug van een oogoperatie, maar ik neem aan dat hij voldoende ziet om weer te beginnen). Ik neem aan dat hij dat vocht zou moeten zien met zo'n lampje... Toch? Ik las trouwens net ergens dat ze pas vanaf zeven maanden hun hoofd om moeten draaien bij geluid, dus dat stelt me ook wel gerust, want dat is ie echt nog lang niet. Nou, ik wacht het even morgen af en anders gaan we woensdag gewoon weer naar de huisarts. Ik heb namelijk nog even met mijn vriend overlegd en hij lijkt gewoon achteruitgegaan met zijn gehoor (ik ga altijd aan mezelf twijfelen, maar hij is het met mij eens) en eigenlijk sinds dat hij verkouden is. Dus daar moeten we gewoon vanaf!