Hoelang mag een melktand echt heel los zitten?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Jale, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Mijn vraag staat al in het onderwerp, maar hoelang mag een melktand echt heel los zitten. En dan bedoel ik echt dat je hem alle kanten op kan bewegen?

De onderste 2 voortandjes zitten los van mijn oudste dochter. Sinds november kan je ze al bewegen en sinds begin maart zitten ze echt heel los. Nu 2 maanden verder zitten ze er nog steeds in.... Je ziet dat de tandjes nu iets gaan verkleuren en achter de tandjes zie je in haar kaak al de nieuwe tanden zitten.

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    even doorbijten en eruit trekken anders door de tandarts laten doen.
    bij mij gingen mijn melktanden los vast los vast toen heeft de tandarts besloten ze eruit te trekken.
    hij was bang anders dat mijn nieuwe tanden erdoor zouden lijden.
    een voordeel alles is bij mij netjes door kunnen komen en nooit geen beugel gehad.

3. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Even aanmoedigen en dan eruit trekken lijkt mij het beste....

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij hebben pizza gegeten en toen vergat ze spontaan d'r tand te ontzien. Tand eruit.

Maar heeft hier ook echt heel lang geduurd hoor.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze tandarts zei dat als het tandje er over een maand niet uit was, zij ze zou trekken. Ze zaten toen ruim een week los.
    Na bijna drie weken is de tand er met wat hulp uit gegaan. We moesten het tandvlees goed in de gaten houden, ontstekingen konden de nieuwe tand beschadigen.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier zitten ze soms echt heel wat weken los.

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    zou t stimuleren dat ze er uit gaan. bv met poetsen even extra wiebelen bij die tanden.
    Mijn zoon wilde ze er niet uit, werd echt panisch, dus die hebben er heel lang gezeten en zijn er uit geduwd eigenlijk door de nieuwe tanden. Helaas zijn die hierdoor scheef gaan groeien, want ja die zoeken hen weg. dus mijn advies net als de anderen, stimuleren dat ze er uit gaan.
    sterkte.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle heeft een tand die al heel lang een beetje los zit. Diezelfde tand aan de andere kant is er al een poosje uit en daar komt nu de grotemensentand al door. Ik heb nog niet eerder gehoord dat dat kwaad zou kunnen... We moeten woensdag toch naar de tandarts, dan zal ik het eens vragen.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zijn eerste melk tand, Van zoonlief wilde ook er niet echt uit. Toevallig toch naar controle bij de tandarts deze heeft hem er toen uit getrokken was echt zo gepiept hier moest het ook zijn nieuwe tand kwam er achter door. Hier wel een schots en scheef gebit dus zit nu lekker in de beugels. Zoonlief dan.

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij onze meid hebben we er 1 laten trekken die dus ook niet wilde. die ging ook steeds los vast los vast . we hebben het nagevraagd en we moesten toen wat vaker ff langskomen en ze moet veel wiebelen. uiteindelijk hebben ze hem toch getrokken was zo gebeurt wel met een verdovinkje mar daar heeft ze niets van mee gekregen had toch dr ogen dicht haha

11. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Dank je wel allemaal voor jullie adviezen. De tand zit er nog steeds in.... Het is ook haar eerste tandje en ben bang dat als ik deze er al uit laat halen door de tandarts dat ze straks bang wordt voor de tandarts....:)

12. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

touwtje eraan en deur dichtgooien :D Zoiets was het toch?

Deel Deze Pagina