hoelang mag je kindje in de maxı-cosi? ik zie wel s dat kindjes in de maxi-cosi (of ander merk) slapen maar dacht ergens iets van een kwartier te zien kan natuurlijk dat ik me vergis maar zou het wel graag weten en hoelang in de wipstoel? weet het echt niet (za wel niet te lang zijn maar hoelang wel? ) er zal vast een richtlijn voor zijn maar kan het nier vinden
In een maxi cosi is de richtlijn 2 uur. Wipstoel weet ik niet. Ik laat de kinderen daar alleen inzitten om even te eten of wat tv te kijken. Zal max. 20 min. zijn ofzo. Ze liggen toch liever in de box
volgens mij was het anderhalf a 2 uur... wipstoeltje korter nog volgens mij... ik heb onze kleine man alleen in de maxi cosi gehad in de auto of een snelle boodschap. verder thuis nooit, daar lag ie altijd op zn speelkleed of in de box (of natuurlijk in zn bedje...), is toch het beste...
De richtlijn is voor allebei 1,5 a 2 uur, dan 15 minuten eruit en dan mogen ze er weer in Ik heb dit toevallig van de week zelf opgezocht ivm onze vakantie
Maxi cosi is inderdaad 2 uur. Maar als je op hun website/handleiding leest moet je dit ook niet te strikt nemen. Als je bijvoorbeeld naar frankrijk rijd mag je kindje best langer in de maxi cosi. Maar wel elke 2 uur een kwartiertje er uit. Omdat het kindje zo gefixeerd zit in de maxicosi wordt de ontwikkeling van de motoriek gehinderd. Dus het is niet verstandig om je kindje onnodig lang in de maxicosi te laten. Even door de stad met de maxi cosi kan maar als je die dag nog meer van plan bent kan je beter de reiswieg mee nemen. Over beperkingen qua tijd in een wipstoeltje heb ik nog nooit van gehoord.
Ik meen inderdaad ook 2 uur voor de maxi cosi. In een wipstoeltje adviseerde ons cb 30 minuten. Niet te lang in dezelfde houding laten zitten.
maxi-cosi is indd 2 uur... maar op een half uurtje langer moet je ook niet kijken als je bij iemand op visite gaat of een dagje winkelen dat toevallig 2,5 uur rijden is dat je best nog een half uurtje langer kunt doorrijden, wipstoeltje ligt eraan.. er zijn stoeltjes die echt helemaal plat kunnen en daar mogen ze best een uurtje in liggen, maar ook niet lang. ik zie iig wel eens mensen lopen die echt de hele dag met maxi-cosi in het dorp lopen, of op visite gaan bij mensen met kind nog in cosi... zodat ie verder kan slapen... dat is dus echt heel slecht.
2 uur ken ik ook inderdaad. En dat is dan de maxicosi, de wipstoel, en elke andere geforceerde kromme houding meegeteld. Bij uitzondering mag het wel eens langer, maar die grens is vooral om te zorgen dat een kind dagelijks genoeg tijd krijgt om motorisch bezig te zijn, en zich te ontwikkelen. In die kromme houding lukt dat niet en groeien de spieren ook verkeerd. Een keertje langer is niet erg, mits je op andere dagen maar genoeg vrijheid geeft om te bewegen..
Daar zijn veel misverstanden over. Dit wordt vooral verteld en geschreven uit bezorgdheid m.b.t. babys en in het kort komt het er op neer dat men het gebruik van een baby-autozitje als bijv. een Maxi-Cosi Citi of Maxi-Cosi Cabrio(Fix) niet moet overdrijven. Kinderen moeten niet te lang, onnodig in een vaste houding liggen. Ze moeten de kans krijgen, hun motoriek, arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Dat schrijven wij, als fabrikant van het allereerste autozitje voor babys in Europa, de Maxi-Cosi, dan ook al vele jaren in onze gebruiksaanwijzingen. Plaats een baby dus niet uit gemakszucht, de hele dag in zijn zitje, maar geef hem de kans zich te ontwikkelen. Dat geldt overigens ook voor buikdragers en alle andere producten waarin een baby in een vaste houding zit, hangt of ligt. Echter wanneer er eens een keertje een langere autorit of vakantiereis gemaakt moet worden, dan is dat geen enkel probleem. Ons advies luidt: Stop iedere 2 uur. Een baby moet ten slotte ook regelmatig eten en verschoond worden. Dit geeft Dorel de fabrikant van Maxi Cosi zelf aan als richtlijnen.
De richtlijn voor de maxicosi is maximaal 2 uur (juist om te voorkomen dat kindjes erin liggen te slapen de hele tijd. De kromming van het stoeltje is niet heel goed voor het ruggetje en in een vaste houding moeten liggen wordt niemand vrolijk van ) Wipstoeltje. Dit hangt af van hoe oud je kindje is en in welke stand maar ook hiervoor geldt weer dat gewoon liggen op de rug of buik een betere positie is. Het hangt ook een beetje er vanaf hoe levendig je kindje is (hoeveel het wakker is en wil zien). Om te slapen zijn zowel maxicosi als wippertje ongeschikt.
goh.. ik dacht dat het max 4 uur per dag was... maar dat is wel info die ik jaaaaaaaaaaaren geleden een keer heb gehoord...