Kinderwagen-inzet Mutsy

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LvB, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Even een vraagje over de Mutsy - inzet.

Ons dochtertje van 1,5 ligt echt in de inzet. Hebben hier meer mensen daar last van? Ik weet dat er twee van die (lastige) knoppen zitten waardoor je de zit anders kan draaien. Maar dit helpt niet echt heb ik het idee.

Ze klaagt er niet over hoor, maar het lijkt mij niet te horen!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of tips.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Huh? Ik heb een Mutsy en ook net de kinderwagen inzet er in, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je die grote "knoppen" aan de binnenkant in het midden, waarmee je de zit/ligstand kunt aanpassen? Dan moet je waarschijnlijk die ijzeren hendel aan de zijkant eerst losmaken. Pas dan kun je hem met die knoppen aanpassen. Dit is voor de veiligheid, zodat je kindje hem niet kan veranderen!

3. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    heb je de voetensteun wel omhoog staan... dus dat de beentjes recht kunnen??
    Hier nooit last van gehad..

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

welke mutsy heb je precies? misschien dat je een andere heb als wij? we hebben een mutsy urban
    en herken het zo niet eigenlijk. je kan de buggy in ligstand doen maar ook in zitstand. en de voetensteun kun je wat hoger of lager doen.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh ja, wij hebben de Slider. Hier wel knoppen, dus misschien bedoeld de TS wel de onze...

6. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Je hebt van die grote knoppen dat je de wagen in zit/lig stand kan zetten. Maar iets naar onder zitten iets kleinere knoppen die kan je ook draaien.

Ik heb de voetensteun ook omhoog staan. Je zit natuurlijk niet ook met de voetenzak.

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb de Mutsy slider, maar ik heb maar 1 'knop' :). Je kan 'm platleggen, maar ook helemaal rechtop zetten.

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Wij hebben ook de slider.
    Begrijp ook niet goed wat er bedoeld wordt? Buggy kan in lig, halfzit en zitstand. Wellicht klik je niet goed door en heb jij het over de halfzitstand en kan ie nog 1 verder naar zit?
    Weet iemand trouwens of er bij de slider ook een andere boodschappenmand verkrijgbaar is? Ik vind deze zo klein!

9. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Ik weet niet of de slider hetzelfde frame heeft als de 4-rider van mutsy. Mocht dit wel zo zijn dan kun je er een boodschappenmand bij kopen. Deze kost ongeveer 35 euro. Wel prijzig maar zeker erg handig! Kan erg veel in!

Verder nog een vraagje: zijn hier ook meer mensen met de 4-rider. Weten jullie ook of de wandelwageninzet helemaal plat kan? jaja even een gemakzuchtige vraag aangezien onze wandelwageninzet nog op zolder ligt. Ons jochie in nu nml 4 maanden oud en is bijna te groot voor de reiswieg.

10. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    ja die kan zo goed als helemaal plat..

11. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Heb je de zitting naar je toe? Dan moet je nog even het klittenbandje achter/onder om de stang trekken en vast maken. Dan trek je de zitting wat meer naar achteren.
    Voor de knoppen voor het omstellen raad ik je aan de gebruiksaanwijzing nog eens na te lezen. Het scheelt echt een stukje zitdiepte als je dit goed hebt gedaan.
    En kijk ook eens of je de rugleuning naar voren kunt trekken (van de lig- naar de zitstand), misschien heb je hem niet ver genoeg omhoog gedaan.
    Ik heb zelf het idee dat de kleine met voetenzak en al uit de zitting schuift, terwijl deze aan de bovenkant over de leuning zit. Ik duw dus eerst de voetenzak naar achteren en zet dan de kleine er in, of als ie al zit probeer ik de voetenzak achter zijn rug nog wat omhoog te trekken. Zonder de voetenzak is het een prima zit.

12. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Ik herken wat je bedoelt, en vind dat ook!
    De leuning staat helemaal rechtop en nog is de zithoek aardig in ligstand.
    Ik heb laatst de gebruiksaanwijzing ook even gelezen, en er moet inderdaad nog wat te verstellen zijn denk hetzelfde als hierboven wordt bedoeld. Ik heb het alleen nog niet gedaan...
    Bij mij staat de buggyinzet van mij af, en ben jou denk ik ook, aangezien de kleine 1,5 is.
    Ben benieuwd of het je al is gelukt!

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    IK hen pas geleden de wagen helemaal los gehad om even op te bergen (verjaardag dus kinderwagen even naar boven). Toen ik hem later weer in elkaar wilden zetten, bleef de buggy-inzet naar mijn idee ook teveel liggen... Heb toen ook aan die knoppen gedraaid (indrukken en draaien, links en rechts tegelijk), maar dit wilde niet echt helpen.
    Toen heb ik de hele inzet weer losgehaald van het onderstel, op de grond gelegd en toen de inzet in de 'juiste' vorm gevouwen. Nu blijft hij weer in de goede zitdiepte staan.

14. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Bedankt voor jullie tips.

Ik ga er vanmiddag weer mee stoeien!

15. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Wat betreft een boodschappenmand voor de Slider, die is er helaas niet. Die voor de 4 rider past er niet op, we hebben het geprobeerd in de winkel, maar het ging echt niet....

16. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Het is gelukt!!

De tip van even helemaal eraf halen en dat in het goede model "vouwen" is helemaal goed!

Ik heb nog nooit zo'n mooie zit gehad!

Super! Bedankt.

Deel Deze Pagina