zwanger van 1e kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door matsje, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. matsje

matsje Lid

20 jun 2010
    70
    0
    0
    verzorgende IG
    hallo,

ik ben in verwachting van ons 1e kindje.
    nog maar voor 4 weekjes hoor, maar tis wel allemaal spannend.
    wat moet er allemaal gebeuren?
    wanneer ga ik bellen en waarheen?
    dit soort vragen malen maar door mijn hoofd!!

liefs

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!:D
    Je moet gaan kijken naar een verloskundige bij jou in de buurt en daar contact mee opnemen.
    Ik kon pas in week 9 van mn zwangerschap komen.. Maar dan heb je dat alvast geregeld.. En in sommige steden kan je ook niet direct terecht vanwege drukte..

De verloskundige die zal aangeven hoe en wat... Toen ik met 9o wkn bij de verloskundige zat heeft ze mij pas het telefoonnummer gegeven om een afspraak te maken voor de eerste termijnecho..

En je moet je huisarts even laten weten dat je zwanger bent..

Volgens mij is dit het.. Als iemand aanvullingen heeft;)?

Geniet ervan meis!!:D

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

idd v.kundige bij jou in de buurt zoeken en bellen.
    hier hoefde ik niet naar de huisarts maar daar kwam later pas achter. ik ging ook pas met ongeveer 8 weken naar de v.k maar je kan nu alvast bellen voor een afspraak voor over zeg 5 weken :D

verder tjah mischien alvast een creche zoeken? dan zou je je daar nu ook al in kunnen schrijven.

nog gefeliciteerd met je zwangerschap meid. geniet er zoveel mogelijk van want ik mis het ontzettend.

4. Oranje

Oranje Actief lid

27 mei 2010
    161
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nu al een chreche ja? Hebben ze daar wachtlijsten ofzo?

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

Ik heb 1 dag na NOD een positieve zwangerschapstest gehad en heb daarna met de ha contact opgenomen. Zij heeft toen een bloedtest gedaan en die bevestigde de zwangerschap. In België is het net iets anders en heb ik contact opgenomen met de gyn, maar moest ook 4 weken wachten voordat ik op raadpleging kon gaan.

Wij zijn op zoek gegaan naar kinderopvang vanaf een week of 10 denk ik. Maar de onthaalouders die wij kenden zaten al allemaal vol... Uiteindelijk toch nog eentje gevonden die opnieuw is begonnen na haar zwangerschap (puur geluk dus eigenlijk) en anders konden we nog naar een creche die pas opgestart was. Ikzelf had nooit gedacht dat het zo moeilijk was om opvang te zoeken en dat terwijl we maar 2 dagen in de week nodig hebben...

Alleszins, geniet van je prille zwangerschap en hopelijk krijg je niet te veel last van kwaaltjes (hoewel dat een goed teken is ;))

6. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    Hier ook problemen met de creche!!!
    met 10 weken opgegeven in feb 2010...
    Belde van de week (beval in sep) en er is pas in maart 2011 pas een plekje als ik geluk heb...
    Dus dat zou ik ZEKER doen...

en inderdaad, verloskundige bellen...de rest kan later.
    ( kraamzorg rond week 10/14
    aangeven gemeente wanneer je niet getrouwd ben,
    huisarts bellen....)

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    "
    Ik had ook met 10 wkn de creche gebeld... maar bij ons houden ze geen plaatsen vast:( Dus kan pas kort van te voren weer bellen... vindt het toch een beetje vaag:p dus ga vandaag maar weer eens bellen.. Ben soms zo laks in dingen regelen.. Denk altijd ach johhh dat komt wel:p:)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat zeiden ze in een creche ook tegen ons, dat er geen plaatsen vast worden gehouden. Een paar weken later zijn ze daar wel mee begonnen, dus hadden wij pech. Want dat was vlakbij m'n werk en het meest ideaal voor ons...
    Gelijk heb je dat je vandaag weer gaat bellen! ;)

9. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij wisten met 6 weken dat ik zwanger was. Toen de verloskundige praktijk gebeld die het dichtste bij was en een afspraak gemaakt in week 10. Na de termijnecho was geloof ik met week 12 gelijk achter de creche aangegaan. Ik beval binnen nu en 2 weken, maar er is pas plek half oktober.

Dus creche is wel belangrijk mocht je dat nodig gaan hebben?

Voel je je verder goed? Geniet ervan, want het is cliche maar de tijd vliegt echt voorbij!!

10. matsje

matsje Lid

20 jun 2010
    70
    0
    0
    verzorgende IG
    hallo,

daar was ik weer!
    bedankt voor jullie felicitaties.
    morgen naar de huisarts voor controle, heb een opgezette onderbuik, en mijn linker eierstokje(denk ik) lijkt opgezet, dit kijken ze morgen na.
    dus krijg een echo, ben zo benieuwd!
    en ook wel wat stressed hierdoor, haha(1e keer he?)
    verder gaat hier alles goed, bonkende tieten,moe,licht in mijn hoofd, hah.
    moet er morgen om half2 zijn, en half 3 werken, dus horen jullie het morgenavond laat nog wel van mij!

liefs van mij

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    gastouder kan een oplossing voor je zijn! Het bevalt ons al 2,5 jaar in een woord GEWELDIG!

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Had gebeld vandaag en was nog steeds hetzelfde.. Maar sta gelukkig wel op de wachtlijst.. zei ze wel dat voor feb 2011 alles al vol was:( Toen zei ik jullie houden toch niks vast?? Pff heel verhaal.. Maar ik sta gelukkig op de lijst en ze kunnen in oktober/september zeggen of ze def plek hebben.. Erg vaag maja.. Deze is op loopafstand van mn huis dus wel de moeite waard;)

13. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

jazeker je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn. toen maddi geboren was was er nog steeds geen plekje voor hem vrij.

14. matsje

matsje Lid

20 jun 2010
    70
    0
    0
    verzorgende IG
    hallo,

daar ben ik weer!
    ik ben dus echt zwanger, eht was niks ernstigs gelukkig!!
    tis waarschijnlijk een klier die wat is opgezet.
    de huisarts kon duidelijk voelen dat ik zwanger was!!
    haha, joepieee!!!
    nog een bevestiging!

Deel Deze Pagina