hoelang mag jouw kind op de spelcomputer?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Bambi93, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Hallo dames,

Wat vinden jullie een gepaste tijd om op de wii/ds/tablet e.d te spelen?

Mijn stiefzoontje van 6 is helemaal gek van de wii, hij vraagt constant of hij erop mag. Ik vind dit best lastig want altijd maar op dat ding hangen vind ik maar niks, maar andere dingen interesseren hem niet om alleen te spelen. Dan ben ik altijd de klos om mee te spelen en puzzelen. ;) Na heel wat gebekvecht hebben we nu nieuwe regels.

- Hij gaat niet aan voor 10 uur in de ochtend, dan wil ik het woord wii niet eens horen. (Vroeger werden we om half 6 gewekt met de vraag of hij op de wii mocht)
    - 1uur op de wii is 1 uur ook iets anders doen.
    - als hij niet flink is gaat hij niet aan uiteraard.

Hoelang mag jou kind en wat zijn jullie afspraken ?

2. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Bij ons is de afspraak dat er met mooi weer sowieso niet aan de computers word gezeten, dan kunnen ze gewoon lekker buiten spelen. Vaak op een pyama dagje ( zondags bijvoorbeeld ) zit de oudste wel eens op de nintendo, ik kijk dan eerlijk gezegd niet echt naar de tijd, de ene keer is hij na 10 min klaar en de andere keer een uurtje ofzo. Misschien komt dat ook omdat wij veel buiten zijn en dus eigenlijk nooit echt tijd hebben om op die dingen te zitten maar als hij er op zit is het max een uurtje.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Bij mooi weer wordt er niet op computers gespeeld, anders een uur.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb nu nog geen kinderen - maar wel een vent en ikzelf natuurlijk - en wij zijn fanatieke gamers met (te)veel spelletjes en gameconsoles.

Ik wil mijn kind de eerste 2 jaar niet op wat voor computer dan ook hebben, en daarna alleen onder toezicht en dan hooguit het broodnodige voor een kwartiertje ofzo. Je pakt maar een boek of je gaat maar knutselen ofzo. TV kijken doen we overigens ook niet aan :) Hooguit DVD. Dit is een beetje het plan wat ik in mijn hoofd heb - over een jaar of 2 vertel ik wel of dat lukt of niet :D

5. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Mijn oudste is 3 jr en mag tussen de middag op de iPad (kijkt ze filmpjes op, soms spelletje) als d'r zusje slaapt. Ze slaapt zelf niet meer en of ze nou filmpje op de tv kijkt of op de iPad, maakt mij niet uit.

6. Jo86

Jo86 Bekend lid

Apr 16, 2009
    658
    0
    0
    Nee :p een kwartiertje vliegt om en soms is het ook even fijn als je je kind niet hoeft te entertainen en je gewoon even snel je eten kan klaar maken...

Ze leren er ook van en het is niet alleen maar slecht tv bijvoorbeeld of spelletjes op de iPad. Daar maakt ze ook puzzels, memory etc.

7. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Bij mooi weer zijn we zelden thuis dus dan wordt er niet gespeeld :p
    Dat uurtje is dus echt moeilijk vol te houden..

Misschien ben ik gewoon te bekrompen, de oudste van 8 gaf mij vorige week zijn gsm nummer van bij de mama, toen was ik alain shock :) :)

8. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Afhankelijk van situatie. We hebben een ipad houder in de auto. Dat ding gebruiken we alleen bij lange afstanden. Kan hij even een filmpje kijken ofzo. Dan miss 45 minuten. Maar hij gaat sowieso niet iedere dag op de ipad. Soms weken niet

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Helemaal niet.. op school krijgen ze computer les en dan les op de tablet dus ik vind het thuis niet nodig.

10. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Niet... ze is 1 , 5 jaar hihihi. ..

11. Linda86

Linda86 VIP lid

hier eigenlijk hetzelfde. Ze vragen er ook nooit om, omdat ze het gewoon niet kennen. Maar anders zou ik een half uur per dag genoeg vinden (met regenachtig wee misschien een uur).

12. Onje

Onje Niet meer actief

Stiefkinderen hier (net 7 en bijna 5) mogen thuis heel vaak op de Wii ds of de gewone computer.
    Hier helemaal niet, ik vind het totaal niet nodig.

13. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Ze mag elke dag een halfuurtje op de ipad. De wii speelt ze misschien 1x in de 2 weken ofzo mee.

14. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben eigenlijk verbaast dat die kids het een uur volhouden bij jullie. Die van mij is het meestal na een minuutje of twintig weer zat! Soms zit ze er dagelijks op en soms weken niet

15. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Zo is het bij ons dus ook. Ik word dan als slecht gezien dat ik zeg dat het genoeg is want de mama zegt dat nooit. Vind he5 dan gewoon zonde van het klein fortuin aan ander speelgoed..

16. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

Apr 4, 2013
    1,173
    0
    36
    Soms is hij het na 10 min ook weer zat hoor.. en andere keren is het na een uur zeuren omdat hij uit moet..

17. Paige

Paige Niet meer actief

Ja hoor, als ze oud genoeg zijn. (4+)
    Wij zij ook echte gamers dus zou een beetje onaardig zijn als zij het niet zouden mogen.

Wel is het zo dat wij onze uren inperken en pas gaan gamen als de kinderen op bed liggen en zij zullen op hun beurt hun game-uurtje moeten verdienen.
    Hoe, weet ik nog niet maar dat komt vast goed! :)

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat dachten wij dus ook...

De praktijk.. Ligt er niet heel ver vandaan.
    Ze is nu 5 en mag soms op de iPad. Nou is soms nogal relatief maar als het 1x in de week is, is het veel.
    Meestal in het weekend 's ochtends als ik echt even geen zin heb om entertainmentteam te spelen en papa nog slaapt dus het wel fijn is als het een beetje rustig blijft.
    Maar de ene keer is het de iPad, de andere keer een film, we knutselen en tekenen vaak 's ochtends of we lezen een boek dat te spannend was voor 's avonds. Per saldo 1x in de 2/3 weken ofzo...
    En dan mag ze vaak wel een uurtje spelen en dat houdt ze ook echt wel zonder moeite vol. Ze zet wel zelf na een tijdje een ander spel op.
    Als ik hem terug krijg staan er rustig 6 spelletjes openen en zit ze op de iPad te tekenen.

Verder een ps3 met 1 spelletje voor haar erop... Maar dat speelt ze nog veel minder. En als ze het al speelt (sonic racing) zet ik hem aan als ik ga koken dus max 20 minuten :)

We hebben ook een ds en een iPhone... Daar speelt ze op in de wachtkamer bij de dokter, als we lang in de auto moeten zitten omdat we op vakantie gaan bijv... Bezigheidstherapie dus.

19. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Wij hebben een beloningssysteem, als de oudste twee (3 en 5) klusjes hebben gedaan, niet hebben gevochten, rustig zijn geweest tot 7.00 enz kunnen ze per keer 5 min 'verdienen'. Ze mogen dan zelf beslissen wanneer ze de opgespaarde minuten gebruiken. Ze vinden het hier helemaal geweldig, ze leren om ook af en toe een beetje mee te helpen (wat ze overigens helemaal geweldig vinden) en ze leren dat er een grens is, daarbij leren ze ook een beetje de cijfers. Maar het allerbelangrijkste we hebben niet de hele dag door gezeur om de Wii, ds of wat dan ook.

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Mijn oudste (4jaar) ongeveer 2 uurtjes per dag op de tablet. Spelletjes en Youtube fimpjes kijkt hij.

Share This Page