hoelang mag jouw kind op de spelcomputer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bambi93, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

(nog ) Helemaal niet.

En vind dat voorlopig nog niet nodig :D

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'peuter en kleuter'

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb geen vaste tijden ervoor, we hebben een tablet. Sommige dagen veel, andere minder. In het weekend of als t baggerweer is, of na een drukke dag. Geen problemen mee.
    Als ik t echt te veel vindt worden, pak ik m wel af. Ze wisselt zelf ook wel.
    We zitten zelf ook veel op de laptop en ze doet best veel leerzame spellen. Of expres in vreemde talen, filmpjes.
    Ik denk dat ze het minstens een uur per dag doet.

4. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Die spellen van vroeger waren echt leuk! Spyro, crash bandicoot enzo jammer genoeg zijn ze er niet meer :( haha en wij speelden ook wow mij. Dochter wilde altijd op de mount en dan rijden/vliegen :p

5. Dana

Dana Niet meer actief

Niet, nog niet tenminste, we hebben niet eens een spelcomputer in huis dus dat scheelt denk ik al een heleboel. Als ze erom gaan vragen is het vroeg genoeg om erover na te denken ;)

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    spelcomputer komt er hier voorlopig niet in voor zoonlief, ik ken kinderen genoeg die het liefst de hele dag achter een scherm hangen en tot vervelens toe zeuren om die dingen. Ik vind dat zonde van de eigenlijke fantasie en ondernemendheid van de kinderen. Argumenten als "maar hij/zij speelt ook memory, leert letters..." Tja, dat is misschien zo maar voor mij is wel duidelijk dat een scherm een soort onweerstaanbare magneet wordt :) Hier wordt een paar keer per week een aflevering sesamstraat/barbapapa of zijn favoriet "buurman en buurman" gekeken. Meestal samen met mama of papa als de ander staat te koken. Daarbij vind ik mijn zoontje voorlopig nog te jong, ga eerst de echte wereld maar ontdekken, de rest komt later wel. De tv staat verstopt achter een plant, we hebben geen tablet/smartphone en de laptop en tv staan verder niet aan als D. wakker is.

Ik moet zeggen dat ik nogal verbaasd was vorige week in een binnenspeeltuin. Ouders aan tafels met tablets, laptops, telefoons en als de kinderen dan iets kwamen vertellen werd er door sommigen niet op of om gekeken. "Oh, was jij er ook nog.." Het is dus niet alleen voor kinderen een probleem. Erger nog, volwassenen kunnen hun verstand nog gebruiken om een keuze te maken, kinderen reageren vaak op basis van indrukken, gevoelens, instincten en zijn zelf nog niet in staat de consequenties in te schatten en een weloverwogen keuze te maken. Daar heb je ouders voor en kinderen moeten ook tegen grenzen aanlopen om bovenstaande keuzes zelf te kunnen gaan maken.

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier doet zoontje van 4 heel soms een spelletje op de laptop. En dan zet ik de kookwekker op een kwartier. Dat vind ik nu nog lang genoeg. En hij vindt het ook prima.
    Verder wel bijna elke dag tv kijken, van kwartiertje tot hooguit een uur.

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zal ik jou vertellen dat hier laatst in de nieuwsbrief van school stond: "of we de kinderen thuis ook eens met de muis wilden laten oefenen ipv alleen met touchscreens." De juffen werden helemaal simpel van al die kinderen die als een dolle over het scherm van de monitor zaten te vegen en dan boos werden omdat "de I-pad" het niet deed... :D :D :D

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Prachtig!! :D

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Haha tja... Beetje met je tijd mee gaan school! :)

Hier ook nog van die echte dikke beeldbuisschermen bij de computers. Je zou toch denken dat platte schermen inmiddels dusdanig goedkoop zijn dat die oudere schermen weleens weg kunnen!
    Bij de bovenbouw hebben ze wel platte schermen overigens.
    E alle klassen hebben ook een digibord inmiddels... Dus verder gaan ze wel aardig met de tijd mee :)

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.160
    8.892
    113
    We hebben een tablet, met name voor J. gekocht, zodat zij ook haar 'eigen computer' had. Hij is niet van haar, dat hebben we haar ook uitgelegd (daarom heeft ze hem ook niet voor haar verjaardag gekregen), maar mijn man en ik hebben allebei een laptop en dan wij zij ook wel eens tegelijkertijd computeren, dus handig geregeld zo.

We hebben er over nagedacht om een tijd in te stellen, maar het is tot nog toe niet nodig geweest. In de eerste week speelde ze dagelijks op de tablet, inmiddels is het misschien één keer per maand. Ligt ook aan het weer natuurlijk, als het droog en niet al te koud is, dan speelt ze meer buiten.

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Mijn zoontje is bijna drie en mag sinds kort weleens op de iPad.dan zijn het leerzame spelletjes.maar zeker niet elke dag!!!meestal wanneer ik kook (alleenstaande mama).maar hij speelt ook heel graag lekker met z'n speelgoed en dan vraagt hij er niet naar.overigens ging hij pas met twee jaar tv kijken...

Deel Deze Pagina