Beste, Ik heb eerder een vraag hier gesteld ivm roze verlies na mijn NOD en de positieve(re) testen. Ik ben maandag 22 februari voor de laatste keer ongesteld geweest. Maandag 22 maart had ik opnieuw ongesteld moeten worden, werd ik niet, dus deed een zwangerschapstest. De test was positief, echter s avonds kreeg ik roze verlies, maar die zondag hebben mijn man ik en gemeenschap gehad. Roze verlies en soms zelfs helder rood, hoefde niet te betekenen dat het mis kon gaan. Helaas voor mij wel. Van maandag 22 maart tot donderdagavond heb ik bloedverlies gehad. Enkel dinsdag was het helder rood. Geen stolsels of stukjes verloren, alleen verlies bij t afvegen, heel soms een paar druppeltjes in de wc zelf. De test van zaterdagmiddag was positief en die van afgelopen maandag ook. Duidelijk zichtbaar, maar niet even dik en duidelijk als de controlestreep op de test. Heb alle testen gedaan met de 2v5 kruidvat testen. Vanmorgen getest met dezelfde test maar nu iets minder donker dan de test van t weekend. Heb wel veel gedronken dus daar zou t aan kunnen liggen. Vanaf maandag (net na ik het berichtje terug kreeg van een van u), verloor ik weer roze verlies. Dit verlies ik enkel bij t afvegen en tot op de dag van vandaag nog steeds. Dit is geen miskraam zoals ik dat gewend ben (heb er helaas nu 6 gehad). Wel sinds afgelopen maandagmiddag lichtelijk krampen in t midden van mn buik ik zou haast zeggen dat het lijkt op het groter groeien van mn baarmoeder maar vraag me af of dat kan met zon prille zwangerschap. Bij mn dochtertje had ik dit ook al vroeg. Maar het is geen hevige krampen zoals bij een (goede) menstruatie. Als ik uitga van het begin van het bloedverlies (22 maart) is het gewoon een vroege mk geweest). Daar de test nog positief aangeeft, had met een vroege mk met 4 weken toch al negatief moeten zijn blijkt uit mijn ervaringen, vraag ik me af hoelang dat roze verlies nog duren kan. Zit er nog iets wat achtergebleven is, want stolsels heb ik niet gehad. Bij elkaar 1,5 dag helderrood verlies en voor de rest alleen maar roze verlies bij t afvegen. Vind dit heel gek kunt u mij aangeven uit ervaring misschien hoelang t zou kunnen duren (voordat dit gekke hele lichte roze verlies zou kunnen stoppen). Wanneer vind u dat ik contact op dien te nemen met mijn eigen verloskundige voor controle? Diana
hoihoi, Mijn inziens is het niet echt een hele duidelijke miskraam.... Ik zou na pasen even de verloskundige bellen, het verhaal uitleggen en even met de echo laten kijken. Indien het een miskraam is kan het roze verlies blijven duren tot dat je weer een normale menstruatie hebt gehad. Een test kan na een miskraam nog wel 2 wkn en soms langer positief blijven. Imke
Vrijdagavond belde mijn VK en vroeg hoe het was. Ik vertelde haar van het nog altijd roze verlies bij t afvegen. Ze wil me dinsdag horen over hoe of wat en sowieso controle omdat ook zij denkt dat dat niet duid op een (volledige) miskraam. We wachten de paasdagen af en ik hoop dinsdag meer te weten.