Weinig plasluiers/poepluiers

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by janneke000, Jan 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Hoi!
    Mijn dochtertje is nu 13 weken en plast en poept al die tijd al vrij weinig.
    Haar geboortegewicht was 4280, afgevallen op dag 3 tot 4020 en ze was na de kraamtijd daar al weer lekker overheen (4470)

In het begin poepte ze nog wel redelijk. In ieder geval om de dag. De kleur van de ontlasting ging keurig naar geel en dat is het nog steeds.
    Plassen heeft ze ook nooit overmatig gedaan.

Nu is ze 13 weken en als ik 's morgens rond 7 uur haar luier verschoon is die best vol. Vervolgens verschoon ik rond 12 uur, maar niet omdat dit echt nodig is. Haar luier is dan nog niet vol. Dan verschoon ik weer rond een uur of 4/5 en wederom is die luier nog niet vol. Om een uur of 8 krijgt ze haar luier voor de nacht weer aan.
    Overal lees je dat een borstgevoede baby 4 tot 6 goede natte luiers per dag moet hebben. Ik zou dus op 2 tot 3 goede natte komen... Poepen doet ze nu zelfs maar eens in de week. Laatst zaten er 9 dagen tussen!

Is dit wel goed? Ik weer dat ieder kindje anders is en op het CB zeggen ze dat ze gewoon erg efficient is met mijn voeding. Dit wil ik graag geloven, maar ik vind zo weinig plassen toch raar... Mijn oudste dochter plaste veel meer! Ze groeit en ontwikkelt wel goed. Ze is nu 6.7 kilo en 61 cm. Prima volgens de curves! Maar toch....

Liefs, Janneke

2. Teddy

Teddy Bekend lid

Oct 20, 2011
    695
    0
    0
    Hoi Janneke,

Als ik naar haar gewicht kijk doet ze het helemaal prima. Weinig poepen is voor een BV baby heel normaal. Er mag gerust 14 dagen tussen zitten. Jouw baby neemt de melk optimaal op en heeft weinig afvalstoffen uit te scheiden.

Qua plassen maak ik me geen zorgen. Als het je gerust stelt zou je de luiers eens kunnen wegen, dan heb je een beeld hoeveel ze per 24 uur plast. Ik denk dat het best meevalt.

Share This Page