hoelang maximaal slapen bij 3mnd en late voeding??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Myrthe, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hallo,

Ik ben net overgegaan van 6*135 naar 2*180 en 3*150 cc voeding.
    Mijn zoontje weegt 4995 gram dus 5 kilo.
    Voorheen was het altijd martelen met de laatste fles om 22:00/23:00 kreeg hem niet wakker, ja met een badje en het drinken was een ramp en hij kwam gewoon om 04:00/05:00

Nu ben ik per toeval achtergekomen dat meneer vanaf 20:30 ook doorslaapt tot 04:00/05:00 daarom ben ik dus overgestapt op vijf flessen, dit doen we nu een aantal dagen en gaat eigenlijk hartstikke goed.

Net een dame van het CB gesproken en die zei dat dit absoluut niet mocht omdat hij 3 maanden is en max 8 uurtjes mag slapen en dat ik gewoon de avondfles weer moet geven ander zit hij met zijn suikerspiegel!!!

Ik had een goed gevoel over mij beslissing om het zo te gaan doen maar begin nu weer te twijfelen dus mijn vraag hoe doen jullie dit??

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #2 Athina, 28 jun 2011
    Laatst bewerkt: 28 jun 2011
    hoe zwaar is je kindje? --> sorry, zie nu je eerste zin.... Hier werd bij de oudste met 8 weken doorgeslapen van 7 tot 7...

maar in z'n algemeenheid geld zover ik weet de regel: Per pond lichaamsgewicht, mogen ze een uur doorslapen. Dus bij 5 kilo, 10 uur...

Máár : Als je het dus al een paar keer gedaan hebt, en je kindje wordt gewoon alert wakker en reageert goed, dan blijkt z'n bloedsuikerspiegel het dus prima aan te kunnen...

Dat was tenminste de reactie die ik kreeg toen we met de 8 weken controle op het cb kwamen : Ze schrok even, maar corrigeerde zich toen snel en gaf dit aan, het was ten slotte toch al gebeurd, maar dan wisten we waarom we er op moesten letten.

Ik zou écht die avondfles niet terug geven.... tenzij je kindje de voeding écht hard nodig heeft.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nog even teruggespiekt bij de jongste: Die sliep met 2 maanden precies zo'n beetje van 8 tot 4 uur... soms kwam ze eens voor een fles om 01.00 uur, maar soms ook was het 5 uur. Wij hebben wat dat betreft altijd op verzoek gevoed (met de fles) .
    We gingen vanaf 2 maanden steeds meer naar 9/10 uur ertussen snachts.

Met 5 weken had ze er meestal al zo'n 7 uur tussen - ik heb datd indertijd bij de jongste allemaal bijgehouden :) simpelweg omdat ik ook niet kon onthouden (door het voeden op verzoek) hoe laat ik de flessen gegeven had (ik wilde wel een beetje kunnen controleren hoeveel ze at).

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik had het ook niet zelf bedacht maar kwam er per toeval achter toen ik na de fles van 06:00 in slaap ben gevallen en om half drie wakker schrok en hem nota bene heb wakker gemaakt anders was het natuurlijk wel te lang... Ik ben daarna gaan rekenen en had zoiets hij maakt de nacht al om 20:00....

Maar goed zo dame van het cb kan je erg onzeker maken..
    Dus aan je antwoord heb ik wat ;);)

5. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Een vriendin van mij, haar kindje sliep vanaf dag 1 de nachten al door..ze had er gewoon geen behoefte aan en ze is kerngezond dus luister niet altijd naar wat het CB zegt..volg je eigen gevoel!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 3 maanden? Zolang als ze willen

7. dana1980

dana1980 Lid

5 apr 2011
    29
    0
    0
    ik dacht altijd dat er nooit meer dan 10 uur tussen mocht zitten ivm de bloedsuikerspiegel als ze beginnen doorslapen en ik heb dat eigenlijk ook altijd aangehouden:)

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.267
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    mn jongste heeft al sinds 2,5 maand maar vier flessen per dag, ze taalt niet naar meer en groeit uitstekend. ze zit zelfs aan de bovengrens van het gemiddelde!! dus moet vlgs mij prima kunnen!!

9. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Mijn zoontje van bijna 4 maanden slaapt al sinds 2 maanden s'nachts door, meestal vanaf een uur of 22 tot 8 s'ochtends. Idd niet altijd naar het CB luisteren. Ik zit nog steeds aan 5 flessen per dag en dit gaat prima! Ik zou je baby lekker s'nachts door laten slapen!

10. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Kan prima hoor! Lekker laten slapen!

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties, ik wordt vandaag nog terug gebeld door de wijkverpleegkundige.... De dame die ik aan de lijn had kende de regel per pond mag 1 uur slaap niet en ze bleef vasthouden op max 8 uur slaap. Ook zei ze dat ik zo nooit de ochtend/nachtvoeding eraf zou krijgen en mijn zoontje dus altijd om 4/5 uur blijft komen.

Maar ik ben toch gek als ik om 23:00 loopt te martelen om hem wakker te krijgen en om er een fles in te krijgen terwijl hij dan ook om 04:00/05:00 komt?? En als ik hem tussen 20:00/21:00 zijn laatste fles geeft en hij dan doorslaapt. Ik heb zoiets hij zal vanzelf wel gaan doorschuiven dat hij bijv een keer om 06:00 komt waardoor de flessen ook een uur verschuiven... Want ik hou het voorlopig nog wel op 5 flessen omdat hij ook reflux heeft en teveel ineens ophogen werkt bij hem averechts...

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Mijn zoontje zit ook nog niet aan de 10 uur hij slaapt nu dus van 21:00 tot 04:00/05:00 dat is ong acht uur dus hij mag in principe best nog twee uurtjes langer liggen tot ong 7 uur...

Ik ben al blij dat hij lekker lang slaapt...

Deel Deze Pagina