Steken in borst na de voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Izzy, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Izzy

Izzy Lid

15 feb 2007
    15
    0
    0
    Utrecht
    Mijn dochtertje is nu 6 weken oud en ik geef haar volledige borstvoeding, maar wat een ellende is dat tot nu toe geweest! :cry:

Na elke voeding voel ik een brandende, stekende/ schrijnende pijn in mijn borst, tot in mijn oksel/ onderkant van mijn bovenarm. Meestal is de pijn wel te negeren, maar zeker 1 keer per dag is het echt te erg en 's nachts lig ik er na de voeding wakker van.

Het lastige is dat ik niet weet wat het is en daardoor niets aan de pijn kan doen. Ik las hier op het forum van een andere moeder die hetzelfde had en zij had daarnaast een borstontsteking. Maar ik heb geen koorts, rode plek o.i.d.

Oh ja, wanneer ik het koud heb is de pijn erger.

Nu heb ik de huisarts & een lactatiedeskundige om hulp gevraagd. Eerst dachten ze dat het een klacht was die bij de spruw hoorde (die mijn dochter toen had), maar dat is nu over en die pijn is er nog steeds...

Misschien dat jullie iets weten? Ik ben redelijk wanhopig, want wil graag borstvoeding blijven geven, maar echt leuk is het niet meer...

Alvast bedankt!
    Groetjes Izzy

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

De klachten die je omschrijft klinken toch als spruw. Dat de spruw bij je dochter nu over is wil niet zeggen dat jij geen spruw hebt. Jouw tepel / borst kan ook spruw bevatten. Soms ziet je tepel een stuk rozer/paarser daardoor, maar dit hoeft niet. De pijnklachten zoals jij ze omschrijft horen ook bij spruw. Misschien de moeite waard om je tepels ook eens te behandelen (of weer) met een daktarincreme. mocht je dit gaan doen dan moet je eigenlijk je dochter ook weer even preventief behandelen. Want je besmet elkaar anders steeds weer, zonder dat je er erg in hebt.

Succes

Ilja

3. Izzy

Izzy Lid

15 feb 2007
    15
    0
    0
    Utrecht
    Verdorie! Daar baal ik van...
    Maar wel enorm bedankt voor je snelle antwoord!
    Denk dat ik maandag maar weer eens een afspraak met de huisarts probeer te plannen!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zou ik maar doen. Des te eerder zijn jullie er eventueel samen van af.

Ilja

Deel Deze Pagina