Hi! Ik ben maandag van de trap gevallen, soort van gegleden, ik maakte een misstap op de bovenste tree en ben de rest van de trap afgevallen tot ik bij de grond kwam (kreeg mezelf niet tot stilstand). Hard op m'n rug en kont terecht gekomen en flinke pijn even later aan m'n nek, schouders, rug en stuitje. Meteen de dokter gebeld en die wilde me gauw checken (vooral m'n rug), gelukkig niets ergs en het wordt vanzelf weer beter en omdat ik niet op m'n buik gevallen was nam ik aan dat het allemaal goed zou moeten zijn. Het enigste waar ik me nu wel zorgen om maak is dat ik de baby sindsdien niet meer echt gevoeld heb. Ik voel het al sinds week 15 goed en regelmatig, onlangs voelde ik voor het eerst zelfs stevige schoppen. Laatste tijd voelde ik het wel af en toe een dagje niet maar nu heb ik sinds maandag dus al niet meer echt wat gevoeld afgezien van wat 'geschuif' daarbinnen. Moet ik me zorgen maken of is het normaal dat ik rond deze tijd het even een tijdje niet voel? En die klap tegen m'n rug en kont, kan dat invloed hebben?
Het kan natuurlijk wat rustiger zijn nu, maar ik zou voor de zekerheid even naar de verloskunige gaan voor een onderzoekje of echo.
Zolang je niet op je buik gevallen bent is er meestal niks aan de hand.. je kindje zit goed beschermt.. Wel zou ik even de verloskundige bellen of je langst kan komen voor controle aangezien het kindje minder beweegt... dan weet je zeker dat het goed zit want dat kunnen wij vanaf de andere kant natuurlijk niet beoordelen
Ik zou voor de zekerheid de verloskundige bellen... Het kan in dit stadium best hoor dat je je kindje minder voelt maar in combinatie met je val zou ik het toch even checken als ik jou was!
vaak kan het geen kwaad gezien je kindje god geborgen zit maar als je net vrkeerd valt, je weet t niet de VK etc zijn er voor dit soort check ups hoor dus gewoon ff bellen, scheelt jou ook weer hee wat stress!
De verloskundige gebeld! Het zou ook de schrik kunnen zijn van het kindje maar voor gemoedsrust toch morgen een afspraak Van mijn schoonmoeder een tijd geleden een toeter meegekregen waarmee je zelf het hartje van de baby kan luisteren (werd vroeger meegegeven in het kraampakket) dus m'n vriend luistert vanavond zelf ook nog even!
Ik ben bang dat hij het hartje niet gaat horen met die toeter! Dat lukte ons nog maar net na de 34 weken of zo. Ik denk dat je baby daar nu echt nog te klein voor is, dus niet schrikken als je niets hoort!
je te merken vertrouw je het niet dus BELLEN!!! Ik ben zelf ook een keer gevallen rond 30 weken en lande niet op me buik maar de zeikant ervan maar ik moes de volgende dag na de verlos toe en alles was goed... zelf heb ik die dag van de val hem niet meer gevoeld pas de volgende dag voelde ik hem weer een beetje....
Zon toeter werkt inderdaad niet op dit termijn, dus ik zou morgen afwachten anders maak je jezelf gek als je het vanavond hoort. Wij dachten het toen temhpren maar datmbleek me eigen hartslag haha. Laat je wat weten mrgen, succes
Ik hoop onderstaande een beetje goed te verwoorden, zonder iemand op stang te jagen. Ik bedoel het in ieder geval lief en om mee te denken Het gevaar van de angelsound is dat je alleen afgaat op het geluid van het hartje. Als je het kindje eerder veel voelde bewegen en daarna minder, dan is dat voldoende reden om direct aan de bel te trekken. Ik heb echt hele vervelende verhalen gelezen van mensen die alleen op het geluid van het hartje vertrouwde. Wij hebben zelf ook een angelsound, dus dit is écht geen preek tegen de angelsound ofzo hoor Ik ben er juist hartstikke blij mee. Het is alleen even een opmerking om aan te geven dat je niet alleen op de angelsound en het geluid van het hartje moet afgaan. Het is een mooie aanvulling, maar uiteindelijk kan alleen de vk of de gyn natuurlijk echt bepalen hoe het er in je buik aan toe gaat. En een echo is daarvoor denk ik wel de beste manier, maar ja... Dat bepaalt de vk of gyn natuurlijk
Goed om te weten! Anders zou ik al helemaal gestresst raken! (Ben ik toch al een beetje...) Dolblij wanneer ik morgen een mooi hartje hoor kloppen!