Om de hoeveel tijd dien je die te vervangen? Dr Brown fles& speen. Zo ook de vraag voor een fopspeentje. Ik doe nu elk dag 1 x uitkoken, te weinig of te vaak? Wat is gebruikelijk? Gebruik het voor de kunstvoeding en gekolfde bv.
Ze zeggen elke 6 weken een nieuwe en vaak controleren op scheurtjes.. Uitkoken doe ik eigenlijk alleen met nieuwe spenen. Verder worden ze na elke fles omgespoeld en gaan ze 1x per dag in de vaatwasser.
Ik vervang ze nooit. In de eerste tijd gaan ze toch na een tijdje naar een grotere maat en nu (dochter is 9 maanden) worden ze steeds minder gebruikt. Flessen vervang ik ook niet. Je vervangt je eigen bekers toch ook niet? Iedere dag uitkoken is bij een new born wel aan te raden. Daarna kookte ik alleen nog uit als ze erg verkouden of ziek waren.
Vervangen is elke 6 weken nodig, voor zowel fles als fopspeen. Komt niet op een paar weken neer, makkelijkste is om de 2 maanden vind ik zelf. Dagelijks uitkoken hoeft in principe niet meer. Tenzij je kindje spruw heeft of andere dingen waarbij hygiëne noodzakelijk is. Je zou de fles dagelijks in de vaatwasser kunnen zetten op maximaal 60 graden (dr. Brown flessen kunnen tot die temperatuur gewassen worden. Wat er daarna gebeurd, geen idee). Alleen geef je zelf nog (waarschijnlijk) een nachtvoeding, dan zou je 2 flessen voor het gemak kunnen hebben. Maar dat is maar net wat je wilt. Verder doe ik na de fles, na het koud water omspoelen, de fles goed schoonmaken met warm water (2 keer per dag met afwasmiddel).