Weet iemand hoelang je minimaal een mirena spiraal moet laten zitten? Stel dat ik een half jaartje een mirena heb en ik wil hem eruit laten halen, omdat we graag een 2e kindje willen, is dit dan te kort of maakt dit niks uit? groetjes Sabrina
Mijn huisarts zei, dat het eigenlijk wel voor minimaal een jaar bedoelt is, anders is het jammer van de kosten en kun je beter een ander voorbehoedsmiddel kiezen. Een mirenaspiraal kan tot 5 jaar blijven zitten.
ja hij kan idd tot 5 jaar mee als je idd een korte tijd maar anticonceptie nodig hebt zou ik idd iets anders kiezen ik heb hem er toen weer uit laten halen vanwege klachten en hoefde hem gelukkig niet zelf te betalen. nu heb ik hem weer sinds 7 weken
Kosten bepaal (en betaal) je toch zelf.. Ik vond het Mirena spiraal ideaal. 2x een mirena gehad, en -mocht ik zwanger raken en bevallen- gaat ie er meteen weer in. Al is het maar voor 3 maanden.. Het schijnt dat opnieuw beginnen met de pil meer risico's met zich meebrengt dan welk VB-middel dan ook, en condooms moeten toch ook gekocht..
Het nadeel is dat ik niet tegen de pil kan, dus dat is geen optie. Volgens mij werd de mirena vorige keer vergoed, maar dat is alweer een aantal jaar geleden, misschien is het veranderd.
bij mij is het nu van mijn eigen bijdrage afgegaan maar goed die had ik toch al verbruikt even van te voren je verzekering bellen zou ik zeggen