als ik straks weer voor eerst ongesteld word laat ik een implanon staafje zetten. Nu is mijn vraag: is dit erg pijnlijk? En wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik neem (sorry voor jou) echt nooit een implanon staafje, ik heb hem bijna 2 jaar gehad, en bijna ook bijna 2 jaar lang alleen maar aan het vloeien geweest. Op een gegeven moment lag ik van onder helemaal open door het maandverband en tampon gebruik. Het plaatsen doet geen zeer en ook het eruit snijden doet geen zeer, omdat dat allemaal onder plaatselijke verdoving gaat. Succes en ik hoop dat jij een betere ervaring ermee gaat krijgen.
Het plaatsen van de implanon zelf doet opzich geen pijn, maar de verdoving inspuiten is wel erg gevoelig. Althans bij mij. Ik heb hem er 7 of 8 jaar ingehad (wel laten vervangen tussendoor natuurlijk). Heb in die tijd ook niet gemenstrueerd. Dus een hele andere ervaring als made. Ik was er opzich wel blij mee. Heb hem er pas uit laten halen (januari), dat ging wel even wat lastiger, omdat ie helemaal ingekapseld was, moesten ze 2 sneetjes maken in plaats van 1.
Mijn gynaecologe wilde pertinent niet zo'n staafje zetten. Ik had er om gevraagd omdat ik zoveel bijwerkingen ervaar van de pil, maar ja, aangezien ik echt niet zwanger mag worden is het even niet anders. (Ik vind die borstvoedingspil (de lichtste toch?) ook niks, die MOET je iedere dag om exact dezelfde tijd innemen.) Het schijnt dat die staafjes regelmatig spoorloos zijn en dus gewoon verdwijnen vanbinnen. Kan me dus goed voorstellen dat ze er niet aan wilde beginnen bij me!
ik heb nu al de 3de keer de implanon ben er ontzettend tevreden over!!.. het zetten zelf doet geen pijn, alleen de verdovingsspuit. eruit halen is wat pijnlijker vond ik zelf, toch heb ik hem weer 2x laten zetten zou nooit meer zonder willen of me man moet zich laten steraliseren..! mijn zusjes hebben hem ook en zijn er ook heeeel tevreden over ik zou zeggen gewoon doen!!!
Ik heb hem ook gehad en ben blij dat ik er vanaf ben. Toen ik hem had was ik heel vaak aan het vloeien, en was ik ook veel langer dan anders ongesteld. Ook kwam ik wat kilo'tjes aan waar ik niet blij mee was. Op de plek waar hij zat in mijn arm zit nu nog een litteken(-tje), en dat vind ik ook al niet echt fijn. Kortom ik vond het niet zo'n groot succes en zal hem ook niet opnieuw laten plaatsen. Dat van die staafjes die in je lichaam aan de wandel gaan schijnt vaak veroorzaakt te worden wanneer hij niet goed geplaatst wordt. Dus dat zou normaal gesproken niet hoeven te gebeuren. Ik voelde hem ook altijd goed zitten in mijn arm. Niet echt een supernegatief verhaal van mij dus, maar zeker ook niet positief...!
mijn huisarts wilde hem niet plaatsen bij mij, hij had er alleen maar slechte ervaringen mee :S Ik heb nu de mirena en ben daar super tevreden mee!
Ik heb het een half jaar gehad, perfect voorbehoedmiddel:x...ben een half jaar aan het vloeien geweest. Werd er ook vreselijk depri van, maar dat heb ik ook met de gewone pil. Het plaatsen en uithalen vond ik niet echt pijnlijk terwijl het wel ingekapseld was en een paar centimeter aan de wandel was gegaan in mn arm. Ik heb nu ook 2 littekentjes op mn arm die af en toe pijnlijk zijn door het littekenweefsel....vooral bij weersveranderingen. Peroonlijk zou ik het niet aanraden.
heb de implanon ook gehad en dik 2 jaar gehad. Ik was er super blij mee. Eerste half jaar onregelmatig ongesteld, daarna bijna 1,5 jaar niet. Heb er dus eigenlijk hele goede ervaringen mee.
Ik heb hem 4 jaar gehad, 1x een nieuwe laten plaatsen. Die verdovingsspuiten zijn niet zo fijn maar dat is geen enkele spuit. Eruit halen is een heel gepruts idd, als hij goed gezet word kun je hem gewoon voelen en zien onder je huid. Ik werd niet meer ongi, behalve toen hij uit begon te werken begon ik weer licht te menstrueren.
Hallo, Hier ook een positieve gebruiker heb 8 jaar de implanon gebruikt en zeer tevreden het zetten geen pijn en het verwijderen ook niet ok is wel een beetje een gepruts maar dat is alles! Het litteken is een streepje van een cm die met de jaren vervaagd als je een flinke schram oploopt heb je die ook en vaak groter. Kan me voorstellen dat er mensen niet blij mee zijn voor iedereen werkt de pil ook anders en het zelfde geldt natuurlijk ook voor de implanon.
pff ik heb hem laten zetten en gelijk na 2 weken al ongesteld en ik heb daar na 10 dagen nog steeds last van.En af en toe hoofdpijn wat ik normaal nooit heb.Dus ik ben er nog niet zo blij mee.
Ik heb 3 jaar een Implanon gehad en heb er een goede ervaring mee. Het plaatsen en verwijderen gebeurde hier ook onder verdoving, dus geen last van gehad. Het eruithalen was inderdaad wel wat gepruts, omdat het staafje was ingekapseld. Ik vond het een ideaal anticonceptiemiddel en twijfel nu dus tussen Implanon en Mirena.... ben er nog niet uit.
Hier bijna 8 jaar de implanon gehad. Hele goede ervaring mee. Geen kilo's aangekomen. Mijn menstruatie was niet zoals het hoorde maar niet constant gelukkig. Bij mij was het 3 daagjes menstruatie daarna een week niet dan weer 3 dagen en dan 1,5 maand niet. Bij iedereen is het verschillend hoe de menstruatie met de implanon is. De spookverhalen dat de implanon "zomaar verdwijnd" heb ik nagevraagd bij de huisarts die zei dat het alleen geplaatst mag worden door artsen die de opleiding ervoor hebben gehad en deze mag ook alleen in de bovenarm geplaatst worden, wordt de implanon op een andere plek geplaatst dan heb je inderdaad grote kans dat het gaat zweven door het lichaam en dan is deze ook niet meer betrouwbaar. Met regelmaat even voelen of de implanon nog op de plaats zit waar deze ingebracht is is niet verkeerd, heb ik ook altijd gedaan uit zekerheid. Het plaatsen is niet pijnlijk zoals al meerdere keren hier gezegd is. Er wordt plaatselijk een verdoving toegepast. Het is wat minder als ie verwijderd moet worden en ingekapseld is. Maar als het goed is duurt het 3 jaar voordat ie verwijderd wordt Ga wel even goed na bij je zorgverzekering of de implanon nog vergoed wordt of niet, ik weet dat bij het CZ de implanon buiten het pakket valt en je deze dus zelf moet betalen. Heel veel succes!