Hallo mensen, Ik heb een zoontje van bijna 10 weken. Hij krijgt melk of melk met johannesbroodpitmeel met de difraxfles. Eerst had ik de S speen maar hier deed hij 30 a 35 minuten over, dus dat leek mij iets te lang. Dus M speen geprobeerd, en dan doet hij 10 minuten over een fles met gewone Standaard melk ( 150 cc 5 schepjes ). Dat lijkt mij wel een beetje snel. Hij spuugt dan ook een klein beetje. Als ik er een schepje johanneshbroodpitmeel in doe dan doet hij er een kwartiertje over ongeveer terwijl hij met de 3 standen speen er bijna een uur over doet met jbp. Komt blijkbaar niets doorheen. Nu is mijn vraag, is tien minuten voor melk en ongeveer 15 minuten voor pap niet te snel voor een baby? Soms heeft hij van die melk ook heel ff wat last van krampjes maar vervolgens valt hij lekker in slaap en van melk met jbp valt hij vrijwel meteen in slaap. En ik vind het zelf beter gaan dan dat hij er dik 30 minuten over doet want ook dan spuugde hij wat. Hoelang doen jullie babies ongeveer over een fles? en kun je je baby ook alleen een fles met johannesbroodpitmeel geven voor het slapen gaan en de rest van de dag gewoon melk of is dit vervelend voor de darmpjes? Was ff heel nieuwsgierig hoe dit met andere babies gaat. Dit is mijn eerste kindje en ik ben best wel onzeker over de voeding. Ik wil niet dat het te snel gaat en dit vervolgens niet gezond is. Groetjes Nada
hoi Over jhbpm weet ik niks. Maar een goede tijd om over een flesje te doen is 15-20 minuten. Korter hebben ze geen/minder verzadigingsgevoel, langer duurt het te lang, worden ze vaak te moe om het op te krijgen. Hier doet hij ongeveer 20 minuten over een fles van 180/6 in een avent fles met speen 1.
Mijn kindjes krijgen nu ook de M difrax met jbpm (2 schepjes op 150 cc) en zij doen er 10 min a kwartiertje over. Ze zijn verzadigd genoeg. Als je het te snel vind gaan, kun je er dus nog een schepje bij in doen?
Mijn dochter doet er ongeveer een kwartier over, dat is opzich prima. Ze drinkt 180+6 uit een tommee tippee fles met newborn speen. Opzich deed ze bijna alle voedingen er prima over qua tijd. Alleen aan het begin had ze JPBM door de voeding voor het snelle drinken & spugen, nu kan ze zonder. Een fles met JPBM is trouwens geen papfles, dat is met rijstebloem, wat pas vanaf 4 maanden mag. Bij ons werd er erg gereageerd op starten & stoppen met JPBM, veel huilen en kramp, dus ik zou zelf niet de ene keer wel de andere keer niet geven, maar misschien reageert jou kindje niet met kramp. Maar dan nog zie ik de meerwaarde niet zo van overdag flessen zonder JPBM, als hij langer (=15mn) over de fles doet, is dat prima toch?
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben het een beetje aan het uit proberen. Maar de reden dat ik er jbpm in de voeding doe is omdat hij nogal snel dronk en ook best veel spuugde. Dus CB gaf dit advies. Alleen eerst had ik blijkbaar geen goede speen daarvoor. Ik had de 123 standenspeen en daar deed hij een uur over met jbpm erin. Terwijl ik er maar een schepje in deed. Nu doe ik er 2 afgestreken schepjes bij. Maar inderdaad net als Suusjeuh reageert mijn zoontje er ook nogal op. Hij is huilerig en heeft geloof ik krampjes. Dus ik denk inderdaad dat je een ding aan moet houden of steeds een fles met jbpm of gewoon zonder. Hij spuugt nu niet meer of een heeeeel klein beetje. Dus dat is wel een stuk beter en drinkt veel minder gulzig. Dus ik denk dat ik dit dan ook maar een poos moet aanhouden Alleen huilde hij vandaag veel omdat ik vandaag ben begonnen met alle voedingen jbpm te doen. Maar dat moet ff wennen denk ik? ja dat klopt dat wist ik dat rijstebloem pap is en jbpm alleen ter verdikking. maar noem het automatisch pap haha. Rijstebloem mag inderdaad pas vanaf 4 maanden, dus hou nu lekker op jbpm. Bedankt voor de reacties, fijn om te weten.
Ik vermoed dat je de 123 speen dan niet helemaal goed gebruikt hebt, ik vind die zelf namelijk veel sneller gaan als de Small speen, ookal gebruik je hem op stand 1. Nouja, ik ben geen fan van 123 spenen, vind ze niet handig...
Je gebruikt voor de jbpm toch wel het mini schepje wat er bijgeleverd wordt hé en niet het schepje wat je ook voor je normale voeding gebruikt?