Hallo, Ik geef flesvoeding op verzoek, maar wel met max 4 uur er tussen overdag op advies van de kraamhulp. Allereerst woog mijn zoon een week geleden 4000 gram. Nou gaf ik 6 keer 120+4 (+10cc extra water) en deze dronk hij allemaal goed op. Maar hij slaapt nu zeker 6 uur per nacht. Heerlijk natuurlijk, maar nu kom ik lichtelijk in de knel met de voedingen. Bijvoorbeeld vandaag, tot nu toe zit ik aan deze tijden: -06.30 -10.30 (wakker moeten maken, was hij niet blij mee haha) -13.30 -17.30 Over het algemeen zit er altijd 4 uur tussen de voedingen overdag. Soms is hij echt uit zijn doen (mede door verborgen reflux) dat ik eerder een flesje geef, dan kan hij zijn slaap niet vatten en heeft dus weer eerder honger. Nu kan ik rond 21.30 weer een flesje geven maar als ik niet rond 00.00 uur zijn laatste flesje geef dan wilt hij hem niet meer. En dan krijgt hij volgens mij te weinig. Volgens de verpakking zou hij op 5 keer 150cc mogen zitten. Dit zou ook makkelijk kunnen maar dan zou ik hem overdag ook eens 5 uur moeten laten slapen. Zouden jullie dat doen? Ik moet hem nu zeker 2 keer per dag echt wakker maken na de 4 uur. Als ik hem die keren gewoon lekker kan laten liggen dan zou ik op 5 voedingen zitten en qua tijd erg goed uitkomen voor de nacht. Of zouden jullie hem om 00.00 uur wakker maken voor het 6e flesje? Persoonlijk ben ik helemaaaal niet van het wakker maken. Het liefst laat ik hem overdag ook een uurtje langer liggen als hij het nodig blijkt te hebben. Zou dat gewoon mogen?
je kleintje is wel jong..maar ik zou het denk ik wel doen. Mart zit ook al weken op 5 flessen, precies om dezelfde reden dat hij gewoon om de 4,5-5 uur kwam. Als je de flesjes ophoogt zal hij waarschijnlijk ook zelf meer tijd er tussen laten zitten. Ik geloof ook niet in wakker maken voor flesjes, als ze honger hebben komen ze wel. Maar bij pasgeboren kindjes moet je wel opletten dat ze regelmatig eten krijgen natuurlijk, anders kan hun bloedsuikerspiegel te laag worden. Ik zou als ik jou was ff bellen met het cb of de vraag stellen aan doe voedingsdeskundigen. Omdat je kindje nog erg jong is. Ik wil je ook geen fout advies geven. Maar bij ons werkte het wel iig! Succes!
Ja ik ga het morgen gelijk vragen op het CB. Maar ik wil niet gelijk met een heel gek idee komen haha. Ik weet nog wel dat mijn dochter ook wel eens 5 uur sliep overdag, ik maakte haar niet wakker. Maar ik denk dat zij wel zeker 3 a 4 weken was toen het uberhaupt in zicht kwam. Maar jij vind het dus op zich geen 'gek' idee om hem gewoon te laten slapen overdag tot hij zelf komt voor de voeding? Wel natuurlijk binnen de perken he, want 6 uur slapen overdag lijkt mij ook niet goed . Maar als hij max 5 uur slaapt dan moet dat toch in principe mogelijk zijn?
Volgens mij maakt het voor de kleine niet uit of de langere periodes tussen voedingen overdag of in de nacht vallen. Op verzoek voeden is op verzoek voeden, ik maakte ze nooit wakker voor een voeding. Teminste, weleens geprobeerd maar hier werkte dat totaal niet. Heb nu alleen wel een baby die haar nachten heeft vanaf een uur of 19 tot een uur of 4 's nachts Tja, ik zou het gewoon eens proberen om hem helemaal niet wakker te maken en kijken met wat voor ritme hij op de proppen komt. Als hij na 5 of meer uur slaap ook gewoon alert is, is er niks aan de hand...
Ja mijn dochter maakte ik ook nooit wakker. Vince heeft wel een slechtere start gehad. Bloed binnen gehad tijdens de bevalling en daardoor wou hij niet drinken (tot het na 1,5 dag eruit gespuugd was) en sindsdien drinkt hij wel, maar wel langzaam en heeft wel last van zijn reflux tijdens het drinken. Het gaat allemaal een stukje moeizamer. Maar nu hebben we een goede fles+speen combi gevonden en goede voeding die hij ook nog lekker vind. Nu het allemaal wat beter gaat zie ik het nut niet meer zo van het wakker maken voor de voedingen. Nu kan het dus zo zijn dat de kraamhulp adviseerde na 4 uur echt wakker te maken omdat hij op dat moment nog niet heel goed dronk. Dus ik was benieuwd of dit 'standaard' geadviseerd wordt of echt aan de situatie lag. Ik denk dat ik hem gewoon niet meer ga wakker maken. Dan zal deze avond ook eindigen rond 22.00 uur denk ik, dus wordt weer snachts opstaan ben ik bang hahaha. Maar we zullen dan wel zien hoe het loopt.
Oeh dat hadden wij hier ook ja.. die fles om 4 uur snachts telkens, vond ik toch wel slopend hoor. Gelukkig is ze na een tijdje gewoon lekker gaan slapen van 7 tot 7 - stapje voor stapje of tenminste; uurtje voor uurtje
hier ook nog een fles tussen 0400 en 0500. Ach ja, hij is nog zo klein, hij zal het wel nodig hebben. Hij slaapt wel van 21.30 tot 0500 meestal, dus als ik langer wil slapen ga ik gewoon ook om 21.30 naar bed.