Mss rare vraag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miekske1982, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekske1982

21 jun 2009
    31
    0
    0
    Hallo dames,

Misschien een rare vraag, maar ik vraag het me al een tijdje af:
    Na de bevalling vloei je gemiddeld 6 weken. Overal lees ik dat je hiervoor kraamverband dient aan te schaffen.
    Nu komt mijn vraag:
    Kan je ook tampons gebruiken? (ik heb namelijk een hekel aan mandverband etc) of zou dit niet voldoende zijn ivm hoeveelheid verlies?
    Sorry maar ik kan me er (nog) niets van voorstellen....

Kan iemand me hiermee helpen?

Thnx!

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik denk van niet. je zou ook niet willen denk ik als je hechtingen etc hebt. kraamverband is veel groter dan n maandverband. ze zitten in kraampakket van verzekering.

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Heb er ook geen verstand van, maar lijkt me niet echt ideaal! Ten eerste schijn je in het begin echt veel te verliezen en ten tweede is de kans op infecties dan volgens mij ook veel groter!

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    je mag geen tampons gebruiken in verband met infecties!
    en ik weet zeker dat de allergrootste tampon het niet houdt!

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    je mag pas tijdens je eerste echte menstruatie weer tampons gebruiken (al schijnen sommige vrouwen het niet meer fijn te vinden voelen als er hechtingen zijn geweest), tijdens het vloeien alleen maandverband.

6. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Het klopt wat SanneT zegt....ivm infecties mag je absoluut geen tampons gebruiken. Pas als je al een keer echt ongesteld bent geweest mag je ze weer gebruiken. Ik weet het....tis geen pretje...maar ja!

7. Mamavan

Mamavan Actief lid

27 mrt 2009
    137
    0
    0
    nee je mag geen tampons gebruiken, dat zou ook bij lange na niet genoeg zijn.
    Je vloeit niet alleen maar je verliest ook echt dikke stolsels , ja lekker smerig maar t is wel zo, bij m'n eerste waren ze soms zo groot als n pingpongbal......:$
    Kraamverband heeft de grote en de dikte van een luier een gewoon maand verband zou het niet houden denk ik.

mamavan

8. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    kraamverband zit in principe in het kraampakket dat je wellicht krijgt van je zorgverzekering. Het verschilt per persoon, maar dat verband ga je geen 6 wk gebruiken. Na een poosje (voor mij geloof ik 1,5 wk) gebruik je weer gewoon maandverband type surfplank : )
    Tampons idd niet ivm infectiegevaar, moet je ook echt niet willen want er komen idd veel meer "stukjes" slijm en bloedpropjes mee dan anders en dat moet eruit natuulrijk.

9. Mamavan

Mamavan Actief lid

27 mrt 2009
    137
    0
    0

Dan was jij gauw van die zooi af, ik heb 4 weken met kraamverband gelopen en daarna nog 3 met mega maandverband......

mamavan

10. Miekske1982

21 jun 2009
    31
    0
    0
    Dames,

Bedankt voor de info, jammer maar helaas. Nu weet ik wel waar ik aan toe ben ;)
    Zal inderdaad het kraampakket eens afwachten.

THNX

11. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik had de eerste dagen twee kraamverbanden tegelijk, één was gewoon niet genoeg. ;)

12. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Ik 3! Erg he.. Tja, misschien ben ik wel een beetje overdreven, maar die eerste dagen verloor ik heel veel bloed en een keer een stolsel groter dan een sinaasappel. Was net een bevalling! Klinkt erger dan het is trouwens hoor. Overkomt je gewoon allemaal. Was een stukje vlies achter gebleven, vandaar zoveel bloed. Is er gelukkig vanzelf uitgekomen. Ik vloeide in totaal 12 weken. Ook best lang, maar goed. Ik wilde de eerste weken trouwens nog geen vinger naar binnen stoppen, laat staan een tampon! Auw.. Gelukkig kwam dat wel weer, want ik heb ook een hekel aan maandverband.

13. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hih wat een shock he:p
    Maar dat is dan weel een voordeeltje van een ks... ik heb maar 5 dagen nodig gehad.... (eigenlijk wel minder maar durfde nog niet:p)

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je zal wel schrikken van het formaat van het kraamverband ;) het maandverband van vroegah is er nog niks bij.
    Ik heb denk ik een week kraamverband gebruikt en daarna nog een aantal weken het ouderwetse maandverband want dat is van katoen en libresse en always zijn zo synthetisch als de pest, gatverderre... dat irriteerde echt vreselijk.
    Daarom gebruik ik ook al heel lang tamponies

oh en kan zijn dat als je straks weer gaat menstrueren dan je een andere maat tampons nodig hebt ;) bij mij is dit altijd tijdelijk (dit wordt de 4e ;)) maar bij veel vrouwen niet.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pff voor ik eens tampons ging gebruiken was ik wel 3 maanden verder. En voor het helemaal pijnloos was was ik wel een jaar verder. Het doet echt wel zeer daar beneden, na zo'n bevalling!

16. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    don't get scary..... ze moet nog bevallen en uit de diversiteit van de berichten blijkt wel dat ieder lijf dus heel verschillend is.
    (gelukkig maar)
    wat ik me nog afvroeg, weet iemand mss welk maandverband zonder plastic is?? (was dat niet een soort van Kotex??? ik ben t even kwijt)

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Bovendien heeft jouw bekkenbodem zo'n optater gehad dat die spieren nog niet een tampon vast kunnen houden. Bij mijn eerste gewone menstruatie na de bevalling kon mijn lijf dat nog niet aan, maar dat kan ook komen doordat ik BI heb.

18. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36

kotex was mij inderdaad aangeraden!

19. Ik heb kraamverband gebruikt van de kruidvat.. Die waren wel fijn ook voor de hechtingen inplaats van dat synthetische plakspul!
    Die waren niet zo gek groot als wat in het kraampakket zit.

En misschien valt het allemaal wel mee..
    Ook met de hechtingen en de pijn, ik heb afgelopen weekend weer seks gehad, en het was bij de 2e keer echt heerlijk, :D ..

En ik had 22 hechtingen en had er na 2 weken bijna geen last meer van.. En nu na bijna 7 weken, kan ik alles gewoon weer normaal..
    Dus don't be scared, elk lijf is anders hoor meid!
    Veel succes..

20. 894hi

894hi Niet meer actief

vanuit het ziekenhuis kreeg ik er ook meteen 2 maar eigelijk had ik aan een normaal maandverbandje ook wel genoeg

tampons mogen idd niet voor infecties ... ook denk ik dat dat niet echt meer gaat werken na een bevalling een tampon gebruiken ... en sommige verliezen zo veel bloed dat al zo je een tampon mogen gebruiken het niet lang werkt

na de bevalling ben je vast blij dat je kraamverband in huis heb :p

Deel Deze Pagina