Reden van keuze..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kalush, 2 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Waar baseer jij je keuze op van anticonceptie?
    Ik ben er echt nog niet uit wat ik na de bevalling wil gaan gebruiken..

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Gebruiksgemak?
    Wel of geen hormonen?

Toen ik van de eerste was bevallen wilde in niet meer aan de pil (was toen heel hot om anti-pil te zijn) dus moesten we wat anders verzinnen.

Condoom? Nee, gehannes.
    Koperspiraal? Nee, dan zou je een bevrucht eitje kunnen hebben en dat vloeit dan mee naar buiten. Dat ging gevoelsmatig tegen mijn zin in.
    Mirenaspiraal? Ja, lage dosis hormonen en je hoeft er niet aan te denken. Nadeel: je kan er onregelmatig ongesteld van worden.

Helaas is bij mij de Mirena er spontaan uit gekomen dus ben ik toch weer aan de pil gegaan.

Na Leo heb ik een Implanon gehad, werkte ook perfect. Totdat ik zeer onregelmatig ongesteld werd, toen heb ik hem weer laten verwijderen en ben ik weer aan de pil gegaan.

Groet van Kiki

PS doe anders eens de test op: www.anticonceptie.nl

3. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    - Gebruikersgemak
    - Werking

4. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Bij mijn keuze van anticonceptie, was het vooral belangrijk dat ik niet iedere dag iets hoefde te gebruiken dus de pil was al uitgesloten. Ook wilde ik een lage dosering hormonen in mijn lichaam hebben, het lijkt mij zeker niet handig als ik later zwanger wil worden dat ik eerst nog van al die hormonen af moet. Dus heb ik maar geopteerd voor de nuvaring. Wel erg duur maar voor mij het gemakkelijkste.

Deel Deze Pagina