Ik en mijn vriend zitten met een aantal vragen. Nu hebben we net voor de eisprong sex gehad...Dusss het zo raak kunnen zijn. Maar mag ik nu niet meer de sauna in en zonnebankje nemen. en bebaalde dingen niet meer eten of zo. Want ik lees het overal dat in mate of helemaal niet meer mag. Maar moet er nu al rekening meehouden? Weet dat ik nu met roken en drinken niet meer mag. Is misschien een stomme vraag hoor, maar zou erg graag antwoord op willen. Gr Rebecca
Ik zou vanaf het moment dat je ei er aan zit te komen tot je volgende ongi (natuurlijk hopen we dat die uit zal blijven ) niet of beperkt dingen te doen of eten die normaal afgeraden worden bij een zwangerschap. Want je weet nooit wanneer het raak zal zijn. Als ik ongesteld ben en een paar dagen voor dat mijn ei weer komt dan neem ik wel dingen die tijdens een zwangerschap afgeraden worden. En rond mijn ei en dus tot aan de NOD dag dan houd ik me netjes aan de regels.
Ik houd me er niet eens meer mee bezig. In het begin wat ik wel zo van "Oh dit mag ik niet meer en dat mag ik niet meer", maar nu doet het me niet zoveel meer. Wanneer ik zwanger raak dan ga ik wel weer goed op letten en gezonder eten, niet drinken etc. Kijk het kan natuurlijk in de 1e maand raak zijn, of de 2e. Maar het kan ook zo zijn dat het na 8 maanden "pas" raak is. Of na 4 jaar.
Ik denk precies zo, zit pas in mijn derde ronde. Maar ga echt pas opletten met gezonder eten etc, wanneer ik een positieve test in handen heb. Roken doe ik toch al niet en drinken bijna niet, dus gezond leven doe ik eigenlijk al.
Hoi hoi, Ik herken het wel ja..Ik kom uit het zuiden des lands en binnenkort staat de Carnaval voor de deur..Ik ben net pas gestopt met de pil, maar je weet maar nooit..Ik probeer iig wel te letten op mijn leefstijl..Maar ik drink bijvoorbeeld te veel koffie en ook rook ik af en toe eens een sigaretje.. Ik weet wel, dat een bevrucht eitje eigenlijk tot aan de innesteling niet afhankelijk is van jouw lijf..en dus ook niet van de stoffen die je binnenkrijgt..Pas als het bevruchte eitje zich heeft ingenesteld, gaat het zich voeden van jouw baarmoeder..in principe vind de innesteling plaats (als ik me niet vergis) zo rond de tweede week van de zwangerschap.. MAAR..gezond leven is hoe dan ook mega belangrijk! Succes allemaal!