hoelang na curretage weer eisprong?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sterretje08, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Zoals jullie weten heb ik maandag een curretage gehad.

de dag zelf verliep rot, maar nu gaat het allemaal weer redelijk, heb nog veel buikpijn en steken, maar mijn bloedverlies is minimaal. Alleen steeds wat oud bloed.

Ik neem aan dat als je oud bloed hebt er geen nieuw bloed meer zal gaan vloeien nu en dat het herstel best snel zal gaan?

Mijn vraag is nu, als het vloeien gestopt is hoelang ongeveer heb je daarna dan je eisprong? ook heb ik al wat zwangershapstesten in huis om te kijken of die al weer negatief zijn. Ik sta te popelen om die vast te proberen, maar aande andere kant ben ik bang dat dat zonde is omdat het nog maar 4 dagen geleden is dat ik gecurreteerd ben. Wat zouden jullei doen?

Nu lees ik op de ene site dat bij je curretage gelijk al het hcg hormoon uit je lichaam is en je dus geen verkeerd beeld met zwangerschapstesten meer kunt krijgen, maar bij andere weer dat het weken kan duren... Wat moet ik nu geloven en waar vanuit gaan?

Alvast heel erg bedankt!

Liefs S

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hoi Sterretje,

Ik kan je geen antwoord geven want ik wacht ook op mijn normale cyclus na de curretage 5 weken geleden.

Heb in mijn banner wel staan dat ik overtijd ben maar dat is mijn oude cyclus van 28 dagen sinds mijn twaalfde. Nu twintig jaar later is hij weg en daar baal ik van. Ik hoop net als jij op hele mooie antwoorden.

3. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    hey bramtim,

Wat vervelend dat je cyclus helemaal anders loopt dan normaal, zo zie je maar weer zo kan het dus ook lopen! En daar hopen we geen van allen op!

Ik wens je veel succes, dat je cyclus maar snel op gang mag komen en dat je heel heel snel weer zwanger mag zijn!

Verder nog iemand die mij wel wat meer kan vertellen misschien?

4. wacko

wacko Lid

23 mei 2008
    20
    0
    0
    Hej sterretje,

Ik kan je met 100% zekerheid helaas melden dat het niet is omdat je een curettage hebt gehad dat je HCG meteen op 0 staat.
    Ik heb bijna 9 weken geleden een curettage gehad, en wekenlijks moest ik op controle. Na 4 weken was het HCG eindelijk uit m'n bloed. Nu nog eens een dikke 4.5 weken later heb ik nog steeds geen regels.
    Dinsdag heb ik terug bloed laten trekken, want ik begon al te denken dat ik terug zwanger was, maar nee, het HCG stond nog steeds op 0.
    Volgende week moet ik weer bloed laten trekken.

Het wachten maakt je knettergek hé !
    Nu, fixeer je niet op mijn verhaal !
    Er zijn er genoeg die hun regels al na 4weken krijgen, en er weer voor kunnen gaan !

Sterkte nog,
    Groetjes,

5. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Ik heb na een MA eerst misoprostol gehad en daarmee is het vruchtje gekomen. na een week uiteindelijk toch nog gecurreteerd ivm incomplete abortus. Heb na 1 en 2 weken een test gedaan die nog positief was. Na de curretage zo'n drie weken gevloeid en 1 week daarna (dus 4 weken na curretage) positieve ovutest (bij overigens negatieve zwangerschapstest).
    Ik denk dat het heel erg verschilt per persoon. Ik heb op een gegeven moment een ovulatietest gedaan omdat ik weer vruchtbaar slijm begon te merken en wilde weten of ik weer een beetje een cyclus kon herkennen.
    ik hoop dat het voor jou ook niet te lang duurt voor je weer een beetje op orde bent!
    succes en sterkte!

6. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi sterretje,
    Ik denk dat het bij iedereen anders is hoor.
    Ik zelf ga dinsdag op nacontrole, dan test ik gelijk die dag met een zwangerschapstest en als die negatief is ga ik gewoon ovulatietesten bestellen om te kijken of ik mijn eisprong kan vinden ( hou wel een beetje mijn lijf in de gaten want als mijn eisprong nadert merk ik dat ook wel. Anders worden het wel heel veel testjes ;)

Ik denk dat het verschilt per persoon in ieder geval.

Hoe voel je je verder?
    Bij mij zijn er alweer een stuk meer ups i.p.v downs gelukkig.

Groetjes MB2005.

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties, dat word afwachten dus, ik heb heel stom gister al getest , maar wat te verwachten was, die was natuurlijk nog positief, wel een licht streepje dus het gaat wel de goede kant op.

Verder vloei ik eingelijk al niet meer dus dat is al heel fijn!

Verder ben ik er gewoon erg mee bezig, ik kan nergens anders aan denken, zie steeds dit kindje voor me, en aan de andere kant dnek ik alleen maar aan opnieuw zwanger worden... Ik weet dat ik te gefrustreerd ben op dit moment maar het lukt me niet om het niet meer te doen.

Ook hoorde ik vanmorgen dat een collega zwanger is nou ik moest me toch even een potje heel erg hard janken, kan er niets aan doen, ben blij voor haar, maar voel me zo vreselijk eronder! Het doet zo'n pijn...

Hopelijk is tijd de oplossing...

8. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi Sterretje,

Ook ik had al snel alleen nog wat bruin bloed.

maar na 2 weken na de curettage had ik een heftige nabloeding en dat was allemaal pas na 1,5 week weer over.

Mijn test was na 3,5 ongeveer weer negatief.

Na bijna 4 weken moest ik op nacontrole.
    Omdat ze toen een echo maakte ivm dat bloedverlies (om te kijken of wel alles weg was) bleek dat ik een eitje had dat bijna op springen stond.

Dat betekent dat ik nog ongeveer 6 weken ongesteld ga worden, maar hopelijk heb ik ander nieuws.
    Ik ben er ook heel erg mee bezig en wil ook snel weer zwanger worden.

Nog een paar dagen wachten.

Succes!

9. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Oh suzie wat spannend voor je zeg! Echt heel spannend, ik duim voor je hoor, dat zou helemaal geweldig zijn he! Met hoeveel weken heb je een mk gehad? Wel fijn dat je na 4 weken al een na controle kreeg, dan iwst je gelijk dat je ei er aan kwam! Super hoor, ik ben heel benieuwd, laat je het even weten wat straks de uitslag is!
    Ik duim voor je!

10. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    @Sterretje, ik ben er ook wel mee bezig hoor, maar je weet wat ze zeggen he? dat je het beter los kan laten des te eerder ben je zwanger ( ben benieuwd of dat waar is ;) ).
    Als je streepje nu al licht is gaat het de goeie kant op toch? dat is weer positief ;)
    Ik ga dinsdag of woensdag weer testen, na de nacontrole.

Komop meid, ook wij zijn straks weer zwanger en krijgen een prachtige baby ;)

Groetjes MB2005.

11. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0

Ik hoop voor je dat alles goed is dinsdag en dat je test ook negatief is dan! Dan kun je gewoon verder kijken, het lijkt me vreselijk om lang te moeten wachten tot het hcg uit je lijf is!
    Hier wel heel fijn al dat mijn test 5 dagen na de curretage al een licht streepje geeft, hoop dat ik me in kan houden om nu weer tot aankomende vrijdag te wachten met testen ;)

Ben hard bezig afleidingen te verzinnen, juist omdat ik toch wil proberen er neit te veel mee bezig te zijn... Hoe moeilijk dat ook is, je wilt iets heel graag dus ja hoe kun je er niet mee bezig zijn :(

Nu ja, we gaan allebei goed ons best doen!

Wat fijn trouwens dat jij weet wanneer je ei er aan komt, dat is wel een zekerheid dat je zeker weet dat je je kansen benut! Ik heb geen idee of ik mijn ei voel of iets dergelijks... Nou ja we gaan straks als de test negatief is en mijn bloeden gestopt is, heb sinds gisteravond weer helder bloed helaas, gewoon om de dag aan de gang en dan hebben we ook wel een goede kans natuurlijk!

Hee meis, heel veel succes dinsdag, ik hoor wel hoe het is gegaan he?

12. suzie80

suzie80 Bekend lid

14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi Sterretje,

Mijn miskraam was na 13 weken 3 dagen.
    Dus ook al een lange tijd zwanger.

Ben echt benieuwd of het deze maand gelukt is.

Weet wel als dat niet het geval is ik wel weer in een gat zal storten.
    Nu ben je bezig met zal ik wel of niet zwanger zijn en denk je niet zo aan de MK, maar als ik niet zwanger ben zal het echt wel eventjes zwaar zijn.

Was beide keren ook zo zwanger (ronde2 en ronde1) dan ga je er bijna vanuit dat het wel weer snel zal lukken.

Hoop voor je dat alles snel weer op de rit is.

Groetjes

13. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Vandaag nacontrole telefonisch gehad door gyn. Ze gaf me aan dat het wel tot twee kalendermaanden kon duren voordat er weer een ongi komt. Zo k%$% mijn lijf is nooit onregelmatig geweest. Wil er zo grag weer voor gaan. Laatste test was vrijdag en die was negatief. Ik stop met testen en zie het wel en prop braaf elke dag een inlegkruisje in mijn onderbroek. Ik baal baal baal en vind een mk al erg genoeg maar die nasleep! 3 april kregen we te horen dat beebje twee was gestopt en het is nu bijna 3 juni! en de wereld om je heen loopt gewoon door ........... en snapt niet dat jij er nog mee bezig bent.

14. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Oh wat balen meis, het is zo slopend allemaal dat wachten je weet helemaal niet waar je aan toe bent! Heb je ondertussen wel naar een ei gezocht of weet je ook niet of je die al gehad hebt?
    Wat vreselijk dat beide kindjes het neit gered hebbe, kan me voorstellen wat een angstige tijd dat moet geweest zijn!
    Zoiets ben je niet ineens vergeten, iedereen kan dan wel doorgaan met leven maar dat jou/jullie wereld even stil staat is geod te begrijpen hoor, zo'n verlies kun je niet doen vergeten zo 1 2 3.
    Zoek lekker steun bij elkaar, dat helpt vast!

Verder wens ik je veel succes met wachten en hopelijk is je cyclus gewoon wat van slag en is je ei vorige week bijvoorbeeld pas geweest, houd de moed er in hoor!

15. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ik heb zelf 3 miskramen gehad en gelukkig ook 1 gezond kindje intussen. Na de eerste miskraam, die spontaan kwam, duurde het wel 3 maanden voor ik weer een eisprong had! Ik verloor ook nog heel lang kleine beetje bruin bloed, kennelijk was mijn baarmoeder nog steeds niet helemaal goed leeg. Bij de 2e miskraam ben ik gecuretteerd met 10 weken, ik wilde niet langer met een dood kindje in mijn buik rondlopen (ik wist al 3 weken dat het niet goed zat). Na de curettage had ik 1 eisprongloze cyclus en werd ik na 26 dagen ongesteld. De cyclus erna had ik wel een eisprong op dag 14 (volgens de ovulatietest) en daarvan werd ik ook meteen zwanger. Ik was wel superonzeker, omdat ik ook nog heel lang een positieve zwangerschapstest had en daardoor niet zeker wist of de test positief gaf van een nieuwe zwangerschap of dat het oud hcg was van de miskraam. Gelukkig zag ik het streepjes donkerder worden, dus wist ik dat het van een nieuwe zwangerschap moest zijn. Dit kindje is ook geboren. Eind april had ik helaas weer een miskraam op 9 weken, een curettage volgde. Dit keer was mijn cyclus heel raar: 20 dagen na de curettage begon ik bruin bloed te verliezen en dit zette pas 8 dagen later door in wat rood bloed met buikpijn. Maar veel minder bloedverlies dan een echte menstruatie. Ik had ook geen eisprong gezien op de ovulatietesten, maar de zwangerschapstest was al na anderhalve week negatief gelukkig. Nu zit ik alweer op dag 6 van de 2e cyclus en ik hoop dat er deze maand gewoon weer een eisprong is. Ik herken wel het er mee bezig zijn hoor. De laatste zwangerschap was niet eens echt gepland (maar wel gewenst!), maar toch wil ik nu zo snel mogelijk weer zwanger zijn. Ook ik word steeds geconfronteerd met andere zwangeren in mijn omgeving en dat valt af en toe niet mee!

16. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ten eerste wat fijn dat je na je eerste miskraam zo snel zwanger mocht zijn van je dochtertje! Dat moet heel mooi zijn geweest!

Een miskraam is nooit gewenst, ook al ben ej ongepland zwanger, dan kan een kindje nog zo gewenst zijn! Wij waren ook er niet mee bezig maar als je een mk meemaakt, dan wil je daarna toch heel graag weer zwanger worden, ik snap precies wat je bedoelt!

Bij mij lijken er steeds meer zwangeren bij te komen, 2 vriendinnen zijn zwanger, 2 proberen ook zwanger te worden, op mijn werk ook 2 zwangeren en op straat lijken overal wel dikke buiken te lopen... Word er meestal heel verdrietig van, maar we zullen er toch doorheen moeten.

Ik ben sinds een aantal dagen begonnen met tempen, om te kijken of ik een eisprong krijg, verder vandaag weer een zwangerschaptest doen om te zien of die al negatief is, daar zou ik al heel blij van worden nu!

Deel Deze Pagina