Hoi dames, Ik was 7 weken zwanger en bij 3 echo;s was te zien dat er iets niet klopte.. Heb dus gister die 3e echo gehad en ben daarna meteen geholpen, heb weinig last ergens van nu. Het is gister toch een operatie geweest maar ik voel me goed. ik had gister lichtrose bloed verlies en ben daar vandaag alweer vanaf. Kan ik vanavond al sex hebben met mijn vriend of is het beter om te wachten?
Ik zou nog ff wachten,om het toch een beetje te laten herstellen, of je moet haast hebben Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt,maar wil je wel heel veel sterkte wensen liefs claudia..
de gynaecoloog adviseert minimaal tien dagen te wachten, omdat de baarmoedermond nog open kan staan. Hierdoor kunnen er makkelijk allerlei bacterieen je baarmoeder inkruipen en infecties veroorzaken. Je moet je voorstellen dat op de plek waar het vruchtje heeft gezeten een open wond zit, wat weer dicht moet groeien. Net zoals bij een wondje op je vinger waar een korstje op moet komen ter bescherming. Mocht je na deze tien dagen nog rood bloed verlies hebben is het beter om nog langer te wachten tot dat dit ook ophoudt. Veel sterkte met je verlies!
Bij mij adviseerde ze 2 weken geen seks te hebben. maar ook geen bad, zwemmen, tampons.... Dit ivm infectiegevaar zoals Trees al zei omdat het toch een openwond is!
Hetzelfde bij mij als wat Lola zegt! Ik heb me er netjes aan gehouden en precies na die twee weken had ik een posi ovutest!
' Inderdaad foutje van mijn kant het is twee weken en geen tien dagen! En bad, zwemmen, tampons, is bij mij ook voor gewaarschuwd. Meis hou je alsjeblieft hieraan. Met een infectie ben je nog verder van huis en je moet zuinig op je lijf zijn!
Das idd heel vreemd maar 14 dagen idd ook al vloei je net meer je hebt een open wond van binnen en dat moet herstellen.
Inderdaad, ik kreeg het ook uitgelegd en kreeg een info-boekje mee. 14 dagen geen seks, tampons, zwemmen en in bad.
en ik heb na 8 dagen alweer sex gehad.. geen tampons gebruikt omdat het al geirriteerd genoeg was..bad heb ik niet en zwemmen geen behoefte naar gehad. Zou die sex na 8 dagen dan toch kwaad kunnen?
weet ik niet natjes maar ze adviseren het niet voor niks Maar goed je kan dr niks aan doen beetje slechte zaak van het zh en de verpleging die je had die dag want hun horen jou ook te zeggen hoe en wat
Ik kreeg een brief mee. Daar stond in 2 weken wachten of indien het bloeden helemaal is gestopt. Vorig weekend had ik alleen nog afscheiding en maandag helemaal niets meer. Dinsdag hebben wij weer geklust. Een dag na de curettage had ik ook geen bloedverlies meer. Maar de dag erna begon het weer. Ik zou gewoon wachten... Een infectie oplopen is veel minder.