Hey meiden, Ik ben 2 jan bevallen en heb sinds dat mijn zoontje een week of 8 is last van niet kunnen slapen. Mijn zoontje slaapt al vanaf 3 weken door dus ik ben niet ontregelt door nachtvoedingen oid. Wel ben ik rond die termijn weer met de pil begonnen maar lees in de bijsluiter niets over slapeloosheid als bijwerking (microgygnon 30, heet nu anders ). Had deze pil van te voren ook dus daar is niets nieuws aan. Ben nu inmiddels na 2.5 maand op aan het raken door het kort slapen (gemiddeld 3/4u per nacht). Ik ga zoiezo even de huisarts bellen maar wilde weten of er meer mama's dit herkennen.. ps; Ik ben nooit een goede slaper geweest,had voor de zwangerschap ook weleens dagen dat ik niet kon slapen,maar nu is het ELKE nacht..
ik herken het niet specifiek na weer beginnen met de pil, maar ik ben wel een slechte slaper. misschien kun je melatonine pilletjes nemen (ik weet niet of je bv geeft, dan zou het misschien niet mogen) of acupunctuur. met beide heb ik goede ervaringen.
Het kan best zijn dat je o.a. door de pil slechter slaapt. Je bent pas bevallen en er zit nog een flinke bom hormonen in je lichaam. Ik merk het hier ook dat ik anders slaap dan voor de zwangerschap. Word nergens wakker van behalve mijn dochter. die hoeft maar een scheet te laten en ik ben wakker. Zou eens informeren bij de huisarts. En je kan natuurlijk zelf proberen of het idd door de pil komt door er weer even mee te stoppen.
Ja ik lig ook op scherp in bed, als ik maar een geluidje uit mijn zoontjes kamer hoor komen wordt ik al wakker. Ik slaap totaal niet diep en ben daardoor ook zooo moe! Probeer overdag ook af en toe bij te slapen. lukt bij mij ook niet echt hoor. Ik denk niet dat het door de pil komt, zijn denk voor een groot deel de hormonen