Mijn ouders kwamen vlak na de bevalling. Mijn schoonouders een weekje later. Die zijn wel gek op hun enige kleinkind, maar verders wel wat afstandelijk. Niet iedereen is hetzelfde. Ik geef ze gewoon die ruimte, en ik oordeel er niet over.
Mijn ouders die zelfde middag en mijn schoonouders de volgende dag (maar die wonen aan de andere kant van het land, dus eerder was niet praktisch).
Mijn schoonouders moesten we uitnodigen de eerste dag te komen, maar die willen zich niet opdringen. Die zijn s avonds geweest en 2-3 dagen later weer. Mijn ouders vroegen wanneer het uitkwam en zijn s middags geweest. Overigens kwamen mijn man's broers + zus en aanhang later, zijn ene broer pas na 10 dagen en dat vond ik ook wat raar. Had ze allemaal vrij snel verwacht maar blijkbaar vonden ze dat niet zo nodig.
Mijn moeder is bij de bevalling van de oudste geweest en ze heeft bij de tweede mijn dochterje van de wc mat geplukt ( mijn ex stond er maar wat stom bij te wezen ) Bij de derde was mijn moeder er na 3 uurtjes op mijn verzoek en mijn schoonouders kwamen in de middag ergens ( Sven is rond 05:45 geboren )
Dezelfde dag nog, bij de eerste waren eerst mijn ouders geweest en erna meteen schoonouders Dit keer waren mijn schoonouders eerder
Hier waren ze er alle 4 zon 2 uur na de bevalling. Ik was pas net gehecht..! Ligt er helemaal aan hoelaat en hoe ik me voel, wat we deze keer gaan doen. Want ik wil ons (oudste) zoontje eigenlijk als eerste zien na de bevalling. En die is bij mijn ouders. Pas als ik hem en dan m'n ouders heb gezien, wil ik m'n schoonouders pas zien (komt ook door de band hoor). Gewoon doen wat goed voelt en waar je op dat moment behoefte aan hebt!
Na de ks, om 04:45, eerst even bijgekomen, en wennen aan elkaar. Na twee uur heb ik mijn moeder gebeld. Ze was er uiteindelijk 5 uur na de geboorte. Mijn schoonmoeder kwam diezelfde middag nog langs, evenals mijn broer, schoonzus en zwager.
Ik ben rond 4:00 uur bevallen en rond 8:00 uur zijn mijn schoonouders eventje geweest. Ze konden niet lang blijven omdat ze een eigen winkel hebben. Mijn eigen ouders heb ik op de dag van de bevalling alleen via skype gezien en gesproken. Door de ziekte van mijn moeder kon zij niet meer op bezoek komen, zij heeft de kleine pas na 1 week echt gezien. Mijn pa is de 2e dag gekomen en heeft heel veel foto's voor mijn moeder gemaakt zodat zij de kleine ook kon zien. Ik vond het heel moeilijk dat mijn moeder de kleine pas later heeft gezien. Zo'n mooi moment wil je het liefste met je moeder delen. Helaas had mijn moeder geen keuze.
Mijn ouders, zussen en 4 jarige nichtje waren in het ziekenhuis nog voor ik gedoucht had. Mijn schoonouders waren op ons aan het wachten toen we 4 uur na de bevalling thuis kwamen. Wij hebben ze binnen een uur na de bevalling allemaal gebeld en iedereen was zo blij en mocht meteen komen. Bij een eventuele volgende mag de familie weer snel langs komen, al wil ik dan eerst een moment met z'n viertjes.
Ben 21.11 uur bevallen in ziekenhuis, 23 uur hebben we de ouders gebeld en een groeps sms gestuurd. Schoonouders kwamen de volgende ochtend tijdens bezoekuur en m'n eigen ouders twee dagen later met m'n broer, wegens gezondheidsredenen konden die niet gelijk komen...kunnen nu helemaal deze kant niet meer op
Mijn ouders en schoonouders zijn allebei 's middags rond een uur of half 3 gekomen waar ik 's ochtends half 10 bevallen was, ik heb het ze rond 12 uur laten weten dmv een belletje, ze wisten ook niet dat ik aan het bevallen was.
Ik wilde liever dat iedereen een dagje geduld had, maar ze stonden er toch echt in de namiddag. (bevallen om 12u45) Zowel schoon- als échte ouders
hier stonden ze bij beide een uur na de bevalling bij het bed in het ziekenhuis, de eerste om 1 uur in de nacht mijn ouders kwamen de eerste week 3/4 keer, daarna mocht de kleine naar buiten en kwam ik zelf 3 keer per week ( tja heb een goede band met mijn ouders, en kom daar dus 2 a 3 keer per week) mijn schoonvader kwam 2 keer de eerste week, daarna 1 keer in de 2 weken mijn schoonmoeder kwam de eerste 8 weken elke dag, in de ochtend voor ze naar haar werk ging, en elke avond na haar werk tot de kleine naar bed ging, ( dit was bij de eerste) bij de 2e leek dit ook haar plan te zijn maar daar zaten wij niet op te wachten, hebben hier dus ook wat van gezegd, daarna heeft ze dik een half jaar geen contact met ons gewild.
Beide keren 's nachts bevallen. Schoonouders waren er in de loop van de ochtend (eerst even paar uurtjes met kraamhulp, daarna bezoek) en mijn moeder aan het eind van de middag. Vond ik helemaal prima. Ik wilde ze graag zo snel als mogelijk vol trots onze aanwinst showen. Doordat ze niet tegelijk kwamen, kon iedereen ook even rustig z'n moment met de baby hebben.
Ik denk dat mijn ouders en de ouders van mijn vriend de volgende dag mogen komen. Zodat ik en mijn gezin rustig kunnen bijkomen en alles. Afhankelijk natuurlijk hoe zwaar de bevalling is geweest. Voel ik me prima mogen ze ook eerder komen.maar sowieso pas nadat ik en mijn vriend zijn opgefrist en ons kindje is gewassen, gevoed en is aangekleed.
Beide keren kwamen mijn ouders direct nadat ze het goede nieuws hadden gehoord. Mijn schoonouders kwamen de eerste keer ook direct, maar deze keer wilde schoonmama éérst haar huis nog aan kant. Dus dat heeft ze eerst gedaan, en aan het eind van de dag (zoonlief om 02:28 uur geboren..) kwam ze kijken. Kwestie van prioriteiten..
Dit zou mijn verhaal kunnen zijn. Ik ben rond half 2 's nachts thuis bevallen, maar om 3 uur was ik (met ambulance) in het ziekenhuis. Daar kwamen (natuurlijk) mijn man en dochter ook naar toe. Ik heb ze nog heel even gezien voor ik naar de OK ging en daar afgesproken dat manlief onze ouders zou bellen. Ik schat in dat zij er rond 4 uur/half 5 waren, toen lag ik nog op de OK. Rond half 6/6 uur was ik terug. Ik heb er achteraf heel veel moeite me gehad dat ik er niet bij was toen mijn (schoon)ouders hun eerste kleinkind voor het eerst zagen. Maar aan de andere kant was het allemaal zeer heftig voor mijn man, dat ik voor hem blij was dat onze ouders er zo snel waren. En ik vond het ook fijn dat mijn ouders er waren toen ik terugkwam van de OK. Het ligt helemaal aan jezelf. Wil je je (schoon)ouders snel zien. En het ligt natuurlijk ook aan het moment, en hoe jij (en jullie kindje) uit de bevalling komen. Maar dat opa's en oma's er binnen een paar uur na de bevalling zijn vind ik niet vreemd.
Schoonouders waren er diezelfde avond. Mijn moeder na een maand. Heb daar best verdriet van gehad, maar ja... het is zoals het is en daar moet je het mee doen.
Ik heb geen schoonouders, maar mijn moeder was bij de bevalling. Mijn vader en mijn stiefmoeder waren er binnen een uur na de bevalling (ze waren in de auto gestapt toen ze hoorde dat de bevalling begonnen was, het is namelijk dik 2uur rijden.. Maar ben super snel bevallen dus daarom waren ze er 'pas' een uur na de bevalling)