Hoelang na de bevalling kwamen jouw (schoon)ouders naar de kleine kijken?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door GewoonLinda, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ouders zijn gaan rijden zodra ze hoorde dat ik bezig was (is een uurtje rijden) die waren er dus meteen toen ze hoorde dat ik naar de kraamafdeling mocht (in het zkh bevallen) Schoonvader kwam na drie dagen. Toen we weer thuis waren.

2. TV88

TV88 Lid

12 jan 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders kwamen meteen toen we belden dat onze zoon was geboren. Mijn schoonmoeder kwam bij het eerste bezoekuur (was ook vlak na de bevalling) en mijn schoonvader kwam 's avonds bij het volgende bezoekuur. (schoonouders gescheiden)

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Mijn schoonouders waren 200km verder op in een huisje. (Was trouwens al geboekt voordat we wisten dat ik zwanger was en ik was ook nog niet uitgerekend, wij waren de dag voor de bevalling nog teruggereden). Toen we gebeld hadden dat ik aan het bevallen was zijn ze meteen in de auto gesprongen en ook niet meer terug gegaan.

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hier om 14.48 bevallen, mochten rond 6uur naar huis
    gezegd dat de ouders en zussen rond 8uur mochten komen
    en dat deden ze ook, om 8 uur had ik hier het huis vol
    maar me schoonmoeder zelf zat nog in portugal dus die kwam pas anderhalve week laten, haar vrouw en me schoonvader enz waren er wel dezelfde avond

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    mijn mama was bij de bevalling en mijn papa is denk ik zo ong 5 uur na de bevalling langsgekomen.

en in tussen tijd stonden er al 2 collega's aan mijn bed( ex koppel)

mijn grootouders zijn dan de dag na de bevalling langsgeweest
    mijn schoonzus paar uur na bevalling en mijn broer dag na de bevalling.
    rest van de collega's zo tussen de dag 2 en dag 5

gr

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Volgens mij een uur of 4 na de bevalling, tegelijk met mijn moeder en onze beste vriendinnen. Vond ik vrij normaal :)

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    De ochtend erna, ben om 21.14 in het ziekenhuis bevallen namelijk.
    Mijn eigen vader was er wel gelijk

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

1e kind is om 00:14 geboren en mijn moeder kwam 's middags rond 17:00.. die moest gewoon werken en kwam daarna. Mijn schoonouders kwamen in de loop van de ochtend en hadden dat aan ons gevraagd.

2e kind is om 12:13 geboren en toen kwam mijn moeder ook aan het einde van de dag. Schoonouders kwamen een dag later (oudste was daar aan het logeren)

9. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ohja het tijdstip van bevallen is natuurlijk ook heel belangrijk... Ons zoontje was om 16:45u geboren, dus iedereen kon meteen komen. Het zou denk ik heel anders zijn als ik om 3u 's nachts zou bevallen.

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Mijn moeder was bij de bevalling, dus die was er gelijk bij.
    En mijn vader en broertje kwamen een uur later naar het ziekenhuis. Dit was verder niet geplant, maar had er ook geen afspraken over gemaakt.
    mijn schoonouders kwamen de volgende avond langs

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn ouders waren er 1,5-2 uur na de bevalling (lag toen net op zo'n ander kamertje op de verlosafdeling).
    's middags zijn ze weer langs geweest in het ziekenhuis, toen ook mijn zus en zwager er waren.

Schoonmoeder is ook die middag langs geweest. Schoonpa en stiefschoonloeder zijn na 4 dagen langs geweest.

Als ik van deze baby ga bevallen zal dochter bij mijn ouders zijn, dus na de bevalling wil ik eerst een uurtje of 2 met de baby en onze dochter hebben, daarna mogen mijn ouders er bij. Schoonouders is een beetje afhankelijk van hoe laat ik zal bevallen, als dat tegen de avond is mogen ze wachten tot de volgende dag.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mijn schoonouders denk ik 3 uurtjes na de bevalling stonden ze aan het ziekenhuis bed. Het liefst hadden ze er gelijk al gestaan, maar wij hadden verteld dat we eerst even zelf wilde genieten en bijkomen een beetje.

Mijn moeder moest van de andfere kant van nederland komen dus die was 5 of 6 uur na de bevalling gekomen.

13. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    IK vind het zo opvallend dat bij veel mensen als eerst hun eigen vader en moeder zijn geweest. En de schoon ouders pas..

14. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Mijn moeder komt altijd als 1e. Omdat ze op mijn andere kinderen past en die dan komt brengen om hun broertje/zusje te zien.
    Mijn schoonouders komen ook zsm, dus meestal zijn ze er tegelijkertijd binnen een uur.

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn moeder was bij mijn bevalling dus was er direct :). Mijn vader en zusje waren op de gang dus na een uur mochten zij ook eventjes kijken. Was midden in de nacht, maar ze hielden het thuis niet meer uit. Mijn schoonmoeder lag toevallig die week in hetzelfde ziekenhuis dus daar zijn we de volgende ochtend langs gereden en een uur na thuiskomst was mijn schoonvader er even. Vond dat ook wel heel belangrijk. Al hebben ze haar niet vast gehad, ze hadden haar wel gezien.

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Mijn ouders zsm! Ik ben heel plotseling te vroeg bevallen op een zondagochtend (ze wisten we dat mijn vliezen gebroken waren die nacht) en toen ik ze om 9 uur belde met het goed nieuws waren ze aan het wandelen. Thuis gedoucht en in de auto gesprongen, 200km rijden en om half 2 bij mij in het ziekenhuis! Ik was dolblij ze te zien, maar naar Hidde konden we pas wat later :( Mijn schoonouders wonen veel dichterbij en hadden van mijn man de opdracht gekregen mij eerst een middagdutje te laten doen tot half 4. Toen waren zij er ook. Mijn zwager is meteen in de trein vanuit Utrecht gesprongen en mijn broer en vriendin in de auto vanuit A'dam, terwijl ze eigenlijk hun spullen moesten pakken, want de dag erna vlogen ze voor 3 weken naar Chili!

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Oeh gevoelig onderwerp hier...
    Ons zoontje is op woensdagavond laat geboren (spoedkeizersnee). We hebben onze ouders de volgende ochtend gebeld. Mn schoonouders waren er diezelfde dag, mijn ouders kwamen pas op zondag! Mn ouders wonen dan wel 250 km bij ons vandaan, maar het gaat om hun eerste kleinkind! Had toch wel wat anders verwacht...ach ja, nu is het allemaal goed hoor, maar toch kan ik het niet begrijpen

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    S'ochtends toen bekend werd dat onze baby via een ks gehaald zou worden heeft manlief de beide ouders nogmaals gebeld om de tijd door te geven. Mijn ouders zijn voordien nog even langs geweest voor een knuffel. Schoonouders zijn gekomen zodra ze weg konden van het werk. Allebei de ouders hebben mijn dochtertje eerder gezien dan ik, maar niet eerder vast gehad.

19. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Zo'n 2 á 3 uur later kwamen ze allemaal even om het hoekje van het ziekenhuis spieken en kon ik vol trots ons meisje schowen.

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Van mijn oudste ben ik bevallen om 18.37 uur en zijn alle ouders (moeder, vader & stiefmoeder, s.o.) diezelfde avond nog komen kijken.

Van mijn jongste ben ik bevallen om 01.55 uur. Mijn moeder is toen rond 04.30 uur (ik had haar om 04.00 uur gebeld) nog even snel komen kijken en mijn vader & stiefmoeder en mijn s.o. zijn de volgende dag geweest.

Deel Deze Pagina