Nou 3 weken nd bevalling, gingen we voor het eerst weg, op kraamvisite bij m'n nicht. Ik heb s'middags niet geslapen, en dat ging verder wel goed. Maar ik had ook rustig aan gedaan. Ik moest het lopen ook eerst opbouwen, elke dag een stukje verder. Na z'n beurs zou ik nou geen bal zin aan hebben, en wat heeft z'n baby er aan? De bekende 3 RRR zijn echt wel belangrijk. Ik doe in ieder geval rustig aan, ga heus wel weg hoor, meestal s'morgens en ook 1 bezoekje per dag, niet de hele dag in de weer, hebben die kleintjes alleen maar last van.
de eerste week was ik zeer vermoeid kon ik bijna niks alleen. de tweede week begon t er wat meer op te lijken. maar t duurde zeker 2 weken bij mij. ik was na de bevalling heel erg zwak nog en was veel bloed verloren. de kraamhulp bleef nog 2 extra dagen bij ons, om te helpen.
Ik ben afgelopen vrijdag bevallen van mijn derde kindje en heb maandag alweer boodschappen gedaan en woensdag een eindje gefietst... Ik vind gewoon dat je het zelf wel het beste voelt wat je wel en wat je niet aankan hoor... Iedere bevalling is natuurlijk anders dus het is allemaal afwachten hoe snel je weer ter been bent en een dagje weg kan/wil... Gr Sas
er staat 6 weken voor datr je kraamvrouw bent. En men zegt ok dat je die 6 weken rustig aan moet gaan doen. Ook al is dat niet altijd even makkelijk. Bouw het sowieso op, ga niet meteen een hele dag de deur uit, maar negin rustig aan. ik ben nu 3 weken bevallen, maar merk aan mezelf dat ik nogniet helemaal fit ben. Erg moe, en niet eens door de gebroken nachten. En mijn nek en schouders heb ik erg last van eind vd dag. Ik merk het wel aan mezelf. Ik ben altijd iemand geweest die niet stil kan zitten, dus voor mij erg moeilijk om dat nu dan wel te doen! Mar doe het wel, dan ben je er straks snel weer bovenop. Wat bewtreft de beurs? kijk het eens aan!
goed om te leze3n dat ik niet de enige was die het zwaar had na de bevalling, mensen gaven me nl het gevoel dat ik me aanstelde als ik zei dat ik te moe was om wat te gaan doen.. ik ben trouwens wel even na 2 weken gaan winkelen dat ging alleen niet zo goed, verloor nog steeds zoveel bloed dat ik bijna flauwviel in het winkelcentrum
Kijk het gewoon aan....maar houdt er ook rekening mee dat je kindje pas eind januari kan komen, aangezien je 13 januari pas uitgerekend bent....(als je tenminste net zo'n klein eigenwijsje krijgt als ik , hij kwam pas na een zwangerschap van 41 weken en 6 dagen ....)