Jou verhaal van het inleiden sorry iets verkeeds gedaan

Discussie in 'De bevalling' gestart door Fleur1, 11 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Iken me vriend overwegen om mezelf in te laten leiden. ik heb al lekker me gal aan het spuien geweest mij zwangerschap maar toch zie je op het internet alleen maar theorie gedeelde info over het inleiden.
    Nu zou ik graag jou verhaal willen horen over jou inleiding wat ze allemaal gedaan hebben en hoelang het duurde enz.
    Zodat ik beter overtuuigd word en ik wat meer voorbereid ben.
    Hopelijk mag ik snel jullie verhaal lezen

Veel liefs fleur

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hhmm ik heb deze zwangerschap ook de keuze om ingeleid te worden als het kindje met 37 weken "groot" is.

Toch hebben mijn man en ik besloten om het niet zomaar te doen. Er moet voor ons een medische reden ijzn, hoge bloeddruk, stress kindje, te groot kind waardoor het niet op de natuurlijke manier kan enz.

Waarom niet zomaar omdat ik moe ben, veel weeen heb of het beu ben .................. omdat ik (wij) vinden dat een bevalling iets natuurlijks is. Je kindje geeft aan wanneer het echt klaar is om t ekomen. Als dat zo is dan komen de weeen en als het er helemaal klaar voor is dan zetten die weeen goed door en is er het minste kans op compilicaties.

Dus tja onze keuze is al gemaakt. En een bevalling die ingeleid wordt brengt vaak meer compicaties / risico's met zich mee en kan langer duren.

3. Niet meer actief

Hey Inky,

Zoals je weet heb ik ook suiker (net als jij toch?). Mag je dan zelf kiezen om ingeleid te worden? Dat vroeg ik mij af.

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik ben bij de oudste ingeleid.
    Ik werd om 9 uur smorgens aan het infuus gelegd, eerst wel 2 keer verkeerd geprikt maar goed :rolleyes: de weeen kwamen al snel en gelijk ook regelmatig, langzaam werd bij mij de dosis verhoogd, tot ik volledige ontsluiting had en 5 uur later na 20 minuten persen was mijn dochter geboren, ik ben overigens niet ingeknipt of gescheurd of iets dergelijks, eigenlijk een hele saaie bevalling :p
    Het enige rotte wat ik vond was dat je niet vrij rond kon lopen omdat je vastzit aan een infuus.

5. Niet meer actief

Zou raar zijn als je VK daar zomaar mee akkoord zou gaan. Naar wat ik lees, zijn ingeleide bevallingen nou niet de meest fijne. Weeënstormen en supersnelle bevallingen met veel pijn!

Ik wil juist niet ingeleidt worden, maar doorlopen tot zolang als dat het goed gaat!

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Het is ons al een paar keer gevraagd omdat ik uitgeput raak ivm flinke voorweeen en rug weeen we gaan gemiddeld om de dag naar het ziekenhuis omdat ik om de 4 min. weeen heb en dan stappen we daar binnen of lig ik aan de toetsers en bellen en dan valt alles weg. dus zomaar nee dat doen ze niet als ik had gewild had hij al geboren geweest maar ik wacht op de natuurlijk maar zo word het me allemaal erg moeiloijk.

Heb net de vk aan de tel gehad uit geloofsovertuiging doet zei het niet (vind ik niet kunnen persoonlijk) maar ja me vast vk beld me morgen in de loop van de dag.

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Weet je waarom niet en vanwege welke geloofsovertuiging? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar eerlijk gezegd..... wat daar achter zit....

Heel veel sterkte trouwens want het lijkt me wel zwaar!

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Het is hier allemaal erg gereformeerd. God geeft zelf aan als jou kindje op de wereld kan komen.

Dan heb je al niks meer te zeggen he want dan weet je gelijk genoeg.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ha ha, ja zulke buren hadden wij vroeger.

Alles wat god hun geeft is een cadeau. Ze hadden op een gegeven moment al 8 kinderen. En ze bleven maar komen leek het.

Wel echt super leuke mensen hoor, en alle respect voor mensen die dit geloof hebben.

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij zijn ook gereformeerd maar bij ons wordt niet zo gedacht. God geeft toch ook (medische) kennis om erge dingen te voorkomen... Zoals sterfte bij de geboorte enzo. Ik geloof ook dat ons kindje een geschenk van God is, maar ik geloof ook dat God ons verstand gegeven heeft.

Maar ik geloof dat ik nogal offtopic ga... :oops:

11. Amira

Amira Actief lid

30 jan 2006
    230
    0
    0
    Meid, ik word ook gek van die voorweeen. Ze doen echt pijn. Bij mij komen ze bij elke beweging. Als ik opsta, als ik ga zitten, als ik loop. Om gek van te worden. Ik ga volgende week met de vk praten, als de baby deze week niet komt. Het is mijn tweede en dan schijnt dit vaker voor te komen. Maar ik weet wat je doormaakt en wens je alle sterkte!

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Jij ook heel veel sterkte.
    Hoe is het met jou slaap? kun je nog makkeliijk slapen of heb je een soort ritueel wat goed helpt om een beetje te kunnen slapen

13. Amira

Amira Actief lid

30 jan 2006
    230
    0
    0
    Ik slaap meestal een paar achter elkaar en dan word ik weer wakker en zo gaat het de hele nacht door. Het is echt afzien. Iedereen ziet ook aan me dat ik bijna aan het eind van mijn latijn ben. Hoe is het met jou?
    De gyn kan me wel iets geven zodat ik rustiger slaap. Misschien is dat iets voor jou...

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb al een keertje slaaptablet gehad om te kijken hoe dat aansloeg.
    Nou hemaal niet en je mag maar 1 mg van hebben.
    Ik heb die slaaptabletten wel eens eerder gehad en sloegen ze pas aan met 2 mg dus helaas pindakaas.
    Slapen (proberen) op eigen krachten zeggen ze dan.

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
  17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Net me gesprek bij de Vk gehad. de VK die ik zou hebben over het inleiden was ziek verdomme. Had ik de VK nu die ik van de week aan de tel had nou ze wilde er helemaal niks van horen en ook niet over praten. Ik ben verschikkelijk kwaad geworden maar ja ze hield voet bij stuk.
    Ze heeft nog even alles gecontoleerd en ik ben zonder gedag opgestapt en weg gegaan wel nog een afspraak gemaakt volor volgende week bij me "vaste"vk.

18. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Als er kwa gezondheid geen rede is om in te leiden zou ik er ook nog niet aan beginnen.. De kleine kan nu elk moment uit zichzelf komen, je bent al zover gekomen..

19. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hier sluit ik me helemaal bij aan!

20. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Ik snap wel dat het frustrerend is hoor Fleur, het hangt ook verschrikkelijk af van welke verloskundige je hebt. Ik heb ook een praktijk met verschillende verloskundigen en de ene is makkelijker dan de andere. Ik heb het de laatste 2 keren ook niet getroffen. Er is me nu zelfs verteld dat ik waarschijnlijk pas na kerst zal worden ingeleid, dan ben ik bijna 43 weken. Maandag ga ik ook even bellen dat ik het daar niet mee eens ben, hopelijk zit er dan een ander die niet zo moeilijk doet.

Deel Deze Pagina