ik zie echt uiteenlopende adviezen.. wij willen zoiezo eerst nog verhuizen dus maar de kriebels zijn er wel. we wachten geduldig af eerst verhuizen en het huisje opknapen kost ook veel geld en wil niet verhuizen terwijl ik zwanger ben..
Vind het al knap dat je na deze relatieve korte tijd al aan een 2de denkt...pffff! Maar buiten de keizersnee om.. Daar is je lichaam toch ook nog niet klaar voor?
ik heb zoiezo geen slechte zwangerschap gehad alleen de bevalling was balen. heb gelukkig niet zo'n lang herstel gehad ja het deed pijn maar ik kon snel weer dingen in huis hoewel het niet mocht van mijn vriend na een week heb ik weer met de honden gewandeld (met de kleine de grote trekt teveel). en winkelwagentjes waren moeilijk. dus heb denk ik een mazzel gehad en zei ondertussen ook ik wil er geen meer maar toen mijn kleine meid er was wilde ik nog een kleintje en niet nog jaren wachten..
Bij mijn eerste ks ging het herstel ook heel vlot! Liep inderdaad ook met 3 weken weer alleen in de supermarkt...met kind en maxicosi. Maar kreeg toch een paar maanden er na een klap hoor... Dus doe wel een beetje voorzichtig Bij de 2e was het herstel veel heftiger, ook omdat je er dan al een kleintje bij hebt lopen. Heb echt 6 weken heel rustig aan gedaan en ben nu dus een goede 4 weken weer normaal aan het doen. Na 6 weken heel rustig opgebouwd.
6-12 maanden was ook hier het advies . Tot week 32 dan gewoon bij de verloskundige, als er eerder geen complicaties zijn, daarna overdracht naar het zkh. Vanuit het zkh dan de voorkeur voor natuurlijke bevalling, ook na een KS. Of dit ook kan is natuurlijk afhankelijk van de situatie, aangezien ik nu een KS had wegens complicaties tijdens de zwangerschap (volledige voorliggende placenta met tussentijdse bloedingen en ziekenhuisopnames)
Wij moesten ook een jaar wachten, was het advies. Dit is 1,5 jaar geworden. Toen binnen 6 maanden zwanger. Van het litteken heb ik wel last gehad tijdens mijn 2e zwangerschap. Meer bandenpijn en door het littekenweefsel in door de ks (stugger weefsel) ook iets meer klachten. Ik mocht niet kiezen voor een ks. Ze raadden het eigenlijk af als het niet noodzakelijk was. Dit vanwege meer littekenvorming in de buik bij nog een ks, kans op verklevingen van darmen e.d. en dat het toch een zware operatie is! Met de bevalling totaal geen problemen gehad, wel vond ik het spannend vanweg het litteken. Het enige nadeel is dat het inleiden van een bevalling na een ks niet met alle middelen meer kan, vanwege het gevaar dat het litteken open springt. het herstel na een natuurlijke bevalling is veel sneller dan na een ks! Echt een wereld van verschil!
Bij mij zeiden ze minimaal 9 maanden wachten. Ben na 1,5 jaar weer zwanger geworden en prima zwangerschap gehad. Alleen ook de 2e baby kreeg ik er niet uit dus weer ks. evt 3e zwangerschap wordt een geplande ks. Ik vind ook het herstel deze keer zwaarder als bij de 1e. Meer last van de wond, maar denk dat dit komt doordat je minder rust hebt met een rondlopende peuter en toch snel teveel doet.
Bij ons was het advies minimaal 6 maanden maar het liefst een jaar. Aangezien wij niet zomaar zwanger raken zijn wij na 6 maanden met de pil gestopt. Uiteindelijk pas 2 jaar na de KS zwanger geraakt. Wegens stuit en complicaties wederom een KS gehad. Deze viel inderdaad zwaarder dan de eerste maar kon eigenlijk vlot weer uit de benen. Nu is het alleen wel jammer dat ik nooit meer natuurlijk mag bevallen. Gezien de twee goede Keizersnedes mag ik wel een derde KS hebben.
ik moest een jaar wachten en dat hebben we keurig gedaan. Was na 14 maanden zwanger en dat werd helaas een miskraam. Toen werd ik na 20maanden zwanger en ben net bevalllen. Rond de 20weken heb ik last gehad van mijn lidteken aan de binnenkant, volgens de vk de verklevingen die aan het scheuren waren. (eng!) ik ben nu vaginaal bevallen
Advies hier was een jaar wachten. Oudste was geboren met spoedkeizersnee, nadat ze niet bleek te passen bij het persen. Veel bloed verloren ook. Wij zijn bij 1.5 weer begonnen voor een 2e en tot onze grootste verbazing in ronde 1 zwanger! Gyn wilde graag dat ik gewoon zou proberen te bevallen. Controles eerst bij gyn, na termijnecho tot 35 weken bij vk en toen weer naar de gyn. Op groeiecho's bleek het weer een grote baby te worden en heeft de gyn besloten tot een geplande ks (mocht het wel gewoon proberen, maar als zij het al somber inziet...) Tweede dame is gehaald bij 38+3 en dit herstel ging hartstikke snel.