Hoi meiden, ik heb een vraag.. er zullen vast meer topics over zijn, sorry... Ik heb een temp daling gehad gisteren, en vandaag is hij weer mooi omhoog. Ik hoop natuurlijk op een innesteling! Moet me er niet teveel aan vasthouden, dat weet ik. Maar mijn vraag is dus, wanneer.. na de innesteling kun je al positief testen? Iemand enig idee? Weet ook dat het beter is op je NOD te wachten, en misschien zeker voor mij. Maar ik wil het gewoon weten, ook al zou het nog mis gaan.. ik wil toch snel weten of ik zwanger ben of ben geweest. Ik hoop op reacties, ben ondertussen even boodschappen doen.
Ik heb op 11 DPO positief getest. Was ongeveer een week na innesteling. Tenminste als ik die goed gevoeld hebt, want dat weet je nooit zeker
Foxy, oke thanks voor je berichtje! Ik las hier en daar op internet dat je al 3/4 dagen na de innesteling een lichte test kunt hebben, maar bedacht me net dat dat bij iedereen verchillend is haha.. en of t echt zo is is maar de vraag.. ik moet gewoon wachten tot maandag eigenlijk, maar het is echt moeilijk! Gelukkig straks een verjaardag.. dan denk ik er niet aan... NOG EEN KEER GEFElICITEERD TROUWENS, ben echt blij voor jullie!!!
Ik zit vandaag op 10 dpo en test al vanaf 7. Heb vandaag niet getest omdat ik al die witte testjes wel zat ben nu.. Heb dus ook geen idee wanneer je posi kan testen na een innesteling.. Denk dat je sowieso het beste kunt wachten tot 10dpo, als hij dan nog wit is kun je het op 12 nog een keer proberen.. Hoop dat je posi mag testen, ik duim voor je hoor!
Charity, spannend! Ik snap dat je die stomme witte testjes zat bent.. Is ook niet leuk natuurlijk, hoop voor je dat je snel weer een positieve test in handen mag hebben! Wachten tot 10dpo is wel het beste ja, ik weet het.. maar het ene moment heb ik er moeite mee.. en het andere moment denk ik, ách.. een witte test is ook niet leuk! Mocht de dip een innesteling zijn, kan ik natuurlijk nu nog niet positief testen helaas.. Pff, ik ga wel een beetje opruimen, kattenbak verschonen en douchen enz voor de verjaardag vanavond...
Hey baby90, het wachten is slopend he? Dit heb ik gevonden: Het kan dus best zijn dat je nog even geduld moet hebben voor de test positief uitslaat. Leidraad voor hCG waarden tijdens de zwangerschap: hCG waarde in weken vanaf bevruchting* : 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml Niet-zwangere vrouwen: <5.0 mIU/ml Vrouwen in de overgang: <9.5 mIU/ml * Deze waarden zijn puur bedoeld als leidraad - de hCH waarden verschillen per vrouw en de hCG waarden stijgen in verschillende snelheden. Een lage hCG waarde hoeft niet meteen te betekenen dat er iets mis zou zijn. Een tweede test kan daar duidelijkheid over geven.
ik vraag me dit ook welleens af maar heb een theorie bedacht erover... je hcg verdubbeld per 2 dagen.. stel op dag 7 heb je je innesteling en je standaard hcg waarde (bloed) is 1.. dan heb je op dag 9 pas 2.. dag 11 pas 4 dag 13 pas 8 15 pas 16... ik weet dat elke vrouw een hcg standaard heeft van tussen de 0 en 10.. ( dicht tegen de overgang schijnt het rond de 10 te liggen) mijn hcg is steeds 2.5 als ik niet zwanger ben. als dag 7 mijn innesteling is heb ik dus dag 9 al 5.. dag 11 al 10.. dag 13 al 20.. dag 15 al 40.. misschien dat het daaraan ligt dat sommige meiden eerder posi testen en sommige pas na hun nod..? nogmaals dit is een zelf bedachte theorie haha
@Aloha: Klinkt als een logische theorie. Ik weet niet wanneer je precies positief kunt testen. Ik heb zelf maar 1x positief getest en dat was rond mijn NOD.
Klinkt indd wel logisch Aloha. @Baby. Ik snap dat je er moeite mee hebt om nog te wachten, maar als je gister je innesteling hebt gehad is vandaag echt nog wat te vroeg.. Ik heb nog 4 testen hier liggen en ze kijken me echt aan, hahah. Aan de ene kant heb ik een heel sterk gevoel dat ik móét testen vandaag, maar aan de andere kant ben ik bang voor weer een witte test en 10dpo is ook nog steeds vroeg dus grote kans dat hij wit is terwijl ik wel zwanger ben. Pff word ook gek van dat wachten hoor!
Ik had bij Thirza 12 dpo de innesteling en 33 dpo de eerste positieve test. 21 dagen na innesteling dus. Gemiddeld kun je zo'n 10-14 dagen later testen.
Maar hij klopt hoor Zo werkt het dus en dat is de reden dat de ene vrouw al heel vroeg positief test en de ander pas heel laat. Spelen nog wel wat andere dingen mee, zoals hoe snel de innesteling is geweest, en dat de verdubbeling elke 2-3 dagen gebeurt, dus als je elke 3 dagen verdubbelt en je zit sowieso al laag in HCg en hebt ook nog eens een late innesteling, dan duurt het dus lang voor je positief test. Ik ben blijkbaar 1 van die gevallen
Meiden, wat een reacties thanks! En hier heb ik ook echt wat aan! Nu kan ik mezelf hier dus op focussen en wachten tot minimaal 10dpo. zo niet, 12.. en zo niet 14. Dan zien we wel verder, vorige keer teste ik pas 16dpo positief... Dus het kan nog alle kanten op als ik 14 dpo negatief test en niet ongesteld ben geworden.. Vorige maand trouwens een lf van 10, maar dit wil niks zeggen dat ik nu eerder positief zal testen toch? Ben er echt teveel mee bezig! Ga even wat voor mezelf doen... PS. Aloha, dat klinkt inderdaad écht logisch.. en het klopt dus ook nog haha! Rozemarijke, haha wat moet jij toen in spanning hebben gezeten! En jij zult dus meer geduld moeten hebben dan de meeste andere.. pff, moeilijk!
O, dat was echt zo frustrerend! Ik tempte toen trouwens ook, dus wist zelf wel, ook aan de signalen van mijn lijf verder, dat ik zwanger was. 't Was alleen erg frustrerend dat die stomme testen er steeds maar niet aan wilden! Heb er toen een stuk of 6-7 versleten
6-7, ik had er denk ik minstens 15 gedaan.. knap hoor! Mooi dat het toch helemaal goed heeft uitgepakt, hoop dat t snel weer goed uitpakt...
Hoe is het hier meiden? Baby90 ik las dat jij getest had? Ik ook hoor meid, en puur negatief haha Je bent ook nog heel vroeg dus wie weet komt het nog als verrassing. Hier alle hoop opgegeven voor deze ronde. Wie weet bij de volgende poging. Iedereen heel veel succes met afwachten!
@Lizzy, Nee meid, je geeft het toch niet al op? wie weet ben je toch zwanger! of ben je al ongesteld? Ik hoop t niet voor je en hoop dat je snel op roze mag! hier wel goed.. beetje raar. Elke keer als ik opsta zijn mijn borsten bijna niet gevoelig meer.. maar harder, naarmate ik langer wakker ben worden ze weer zachter en gevoeliger.. Naar mijn idee toch minder dan gister en eergister.. Ik had ergens op de wc nog een ovu-test liggen (dacht ik) Ik denk doe eens gek en doe een ovu-testje, word gewoon blij van een 2de streepje hahaha.. was dus een zwangerschapstest! hhhhhhh.. nega... Morgen krijg ik gelukkig wat testjes binnen.. kan ik me daarmee zoet houden.. k hoop echt snel op roze voor jou, en voor mij...
Ik voeg me hier maar een beetje bij als jullie het goed vinden.... 8 juni positieve ovutest gehad, dus ik denk uiterlijk 10 juni eisprong. Heb toen ook wat bloedverlies gehad dus ben er vrij zeker van dat mijn ei is geweest. 14 DPO negatief getest, 15 DPO wat helderrood bloedverlies, dus ik dacht einde cyclus, 42 dagen, kan erger. Maar gisteren ineens niks meer! Nu dus 17 DPO, geen bloed en weer een negatieve test. Zo vermoeiend! Ik wil niet een nog langere cyclus of een hele rare lange LF ofzo ik wil het gewoon niet! Maar ik bedacht me... als dat bloed van 15 DPO pas innesteling is geweest, kan het dus zijn dat het nog wel even duurt voor ik positief zou testen.... Hoop houden! Al is het moeilijk!
Meid, het kan inderdaad een late innesteling zijn geweest... maar denk je niet dat het ook je ongi geweest zou kunnen zijn? was het veel? Ik hoop voor je over een paar dagen een mooie positieve test!!!
Nee het was 100% zeker geen ongi! Het was 1x een heel klein veegje helder rood bij afvegen, het kwam er niet eens vanzelf uit de dagen ervoor heb ik heeeel licht wat bruinverlies gehad, dus dacht echt dat mijn ongi kwam! Maar kan nog steeds hoor... dat het nu ineens wel door gaat zetten... dan heb ik gewoon een langere LF, kan er ook nog wel bij! Ik hoop op een positieve test voor ons allemaal!