Aangezien wij al bijna een jaar bezig zijn met zwanger worden begin ik steeds meer dingen te zoeken wat ons zou kunnen helpen. Nu las ik vanalles over de etos zwanger worden capsules. Deze heb ik ook in de kast liggen, alleen durf ik ze niet te slikken. Ik heb een cyclus van meestal 26 dagen. De langste was 29. Maar ik lees ook verhalen van meiden die door deze capsules ineens een veel langere cyclus hebben gekregen. Dat wil ik dus niet... Maar ook weer vrouwen die juist die maand zwanger werden... Natuurlijk is het altijd de vraag...toeval of niet... Maar ook lees ik veel over gravitamon, en andere capsules die je net even wat meer vitamines geven dan dat je uit je gewone voeding haalt. Dus mijn vraag is....wie heeft er goede ervaringen met welke capsules???
Mijn 1e cyclus was 52 dagen, ik ben daarna etos zwanger worden gaan slikken en zie onderschrift.....dag 56 en nog geen ongesteldheid te bekennen (en een negatieve test). Ik weet niet of dit door de capsules komt of door het 'ontpillen' maar ik stop nu met de capsules en ga weer over op alleen foliumzuur Je kan natuurlijk altijd een maand die etos zwanger worden proberen...Als blijkt dat je cyclus er langer van wordt dan kan je altijd meteen stoppen.
De Etos pillen hadden hier geen positieve invloed op mijn LF... mijn ei kwam wel later, maar mijn LF bleef kort. Daarom op gewoon foliumzuur overgestapt en daarbij gebleven.
Ik heb Gravitamon en Etos multi geslikt. Volgens mijn gynea maakt het geen verschil welkeje vand ie 2 slikt (Gravitamon is de helft goedkoper, want daarvan slik je maar 1 tablet), maar de gynea heeft mij Orthica Prena Fem softgel (zwangerschapsmultivia de apotheek met hogere doseringen) voorgeschreven. Ik weet niet of je deze ook zonder recept kan kopen (worden niet vergoed in elk geval), maar anders ging ik voor de goedkoopste variant van de drogist!
Ik slik de zwanger worden van etos vanaf medio april. Toen zijn we er volzijn we er vol voor gegaan en werd ik na mijn eerst daarop volgende menstruatie al na 16 dg ongesteld ipv na de normale 20-21 dg.. Nu lijkt t in de tweede ronde raak te zijn! Ik heb vaker gelezen dat het in de tweede ronde raak blijkt te zijn maar of dat nou echt door de vitamines komt? Het is iig een goede basis lijkt me! succes!
Het is voor iedereen anders, ieder lichaam is anders... Maar ik had gravitamon, toen ben ik overgestapt op etos zwanger worden, mijn cyclussen bleven erg lang, wel iets korter... Maar ik was veel minder fit, nu weer terug op de gravitamon en voel me veel beter...
Ik gebruik teunisbloem, tarwekiem en efamol PMP.. maar nog maar in ronde 2, dus of het echt werkt kan ik nog niet zeggen..
Mag ik je vragen waarom je emafol PMP slikt en teunisbloem olie? In die emafol zit al teunisbloemolie en teunisbloem olie is minder om te slikken tijdens de niet menstruele periode als je zwanger wilt worden.. Teunisbloem en tarwekiem slik ik er ook bij, bij de gravitamon... Teunisbloem wanneer ik menstrueer omdat dit werkt bij menstruatie ongemakken... En tarwekiem ivm de bloedsomloop en weerstand... Geadviseerd door de gyn om dit te slikken...
Slik het om en om, want had beide in huis.. daarna wil ik alleen efamol gebruiken, kijken wat er dan gebeurd Trouwens wat heb jij een ingewikkelde cyclus.. hoe komt dat? Net als je denkt ik blijf regelmatig zulke lange cycli... ? Ow ik zie het al, PCO, wat is dat precies? Bijna geen eisprong uit jezelf?
Hihi oke... Ja ik slik teunisbloem dan tijdens mijn menstruatie en tarwekiem de andere dagen en dan extra gravitamon... Je hebt trouwens mooie cyclussen zie ik...
Tis de vraag of die laatste klopt... mn eisprong was cd 27 pas.. en een korte mider hevige bloeding van 1.5 dag op 5/6 dpo.. nog even de vraag of het mn ongi al was of innesteling.. 25 juni NOD of nu alweer cd 4
Poeh dan moet je nog een week wachten voor je kan testen... Spannend... Ja bij mij is het kijken of de medicatie aan slaat... Zo ja kan ik 17/18 juli testen...
Haha ja inderdaad en wat ik moet slikken is echt zooi, stomme hormoon pillen... Gelukkig zorgen de vitamine pillen er voor dat mijn vette huid en puistjes worden beperkt, ik heb dat normaal nooit een vette huid en puistjes, maar ja die hormonen in je lijf... Ben wel erg benieuwd bij jou, dat maakt het wel spannend
Ik ook, maar moet je nog wel een maandje wachten Moet vandaag of morgen mijn menstruatie krijgen en dan op cd 3 weer tabletjes slikken 5 dagen en als die aan slaan heb ik over een maandje super nieuws om te vertellen