Ik ken het regeltje "Negen maanden op, negen maanden af!"...maar ik heb dit keer wel veel last van ontzwangeren. Ik ben erg emotioneel, best labiel al zeg ik het zelf. Zie allemaal beren op de weg terwijl ik nogal een "glas-halfvol" persoon ben met een Can-do instelling. Ik ken mezelf dan ook niet erg terug op het moment. Ik ben zwaar op de hand, emotioneel, snel geprikkeld etc. Niet depressief ofzo maar huilerig enzo. Nu heb ik het idee dat dit door de borstvoeding komt (niet ansich... het is natuurlijk ontzwangeren maar dat ik er zeg maar meer last van heb door het geven van borstvoeding..). Herkent iemand dit? En hoe ging / ga jij hier mee om? Ik vind het lastig omdat ik zover van mijn bekende ik afsta....
Vervelend is dat he? Ik reageer altijd sterk op hormonen en herken goed wat je beschrijft. Zou het misschien ook heftiger kunnen zijn door de sterilisatie? Zomaar een idee, ik weet niet precies wat dit met je hormoonhuishouding doet...
Heeeeel herkenbaar! Hier opgelost door het slikken van speciale vitaminepillen die geschikt zijn voor de pasbevallen moeder en zogend kind
Oh meid, wat vervelend!! Loop je jezelf niet voorbij? Je hebt een kleuter, peuter, baby aan de borst. Eet, drink en slaap je wel genoeg? Gebruik je Syntocinon? Zo ja; lees dan dit eens: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Aandoeningen - Oxytocine de schaduwzijde Ik kreeg ook die gevoelens en herkende mijzelf ook niet meer, ik ging lezen en ben gestopt met de Syntocinon en de vervelende gevoelens verdwenen! Zo nee; laat je bloed eens controleren op schildklierwaardes, vit.D, vit. B12, HB en ferritine.
Dank allen... De spray gebruik ik sporadisch... in principe kolf ik nauwelijks maar het looot wel goed. Het is ook niet zo dat ik me ziek of slao voel. Ik ben gewoon emotioneel en een beetje zwaar op de hand.. net zoals tijdens de zwangerschappen
Het klinkt me heel bekend in de oren! Mijn vriend heeft zelfs gezegd dat hij vindt dat ik de bv af moet bouwen aangezien het me naar zijn mening opbreekt. Wat doe ik er zelf mee? Ik probeer óm te denken, negatieve gedachten en gevoelens om te zetten naar positiviteit. Het feit dat je je bewust bent van je emotionele toestand helpt misschien al om bepaalde reacties om te buigen naar hoe jij dat normaliter doet. Verder adviseer ik om heel lief voor jezelf te zijn! Ook bij mij helpen vitamines voor jonge moeders goed. Dat van mij heet Mamafit van Davitamon. Daarnaast slik ik ook Omega 3. Sterkte de komende tijd
Leeftijd kan ook een rol spelen, daardoor kan het wat langer duren voor je weer alles op de rails hebt. En je hebt gewoon een druk leven met drie kinderen en een baan en een huishouden, ik herinner me dat ik bij de jongste ook gewoon vrij lang van slag was. Maar uiteindelijk voelde ik me stukken beter toen ik begon met Floradix, een vitaminepreparaat en gezond eten.