hoelang na mirena weer normale cyclus

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door gemke, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Mijn vorige NOD was op 21 mei.
    Mirena verwijdert op 25 mei, had die dag 1 druppeltje roze bloed. Sindsdien geen menstruatie te bekennen. Ik was wel altijd regelmatig ongesteld tijdens de mirena. Moet ik nu mijn huidige cyclus aanhouden? Ik heb afgelopen donderdag 4 juni wel mijn eisprong gevoeld...

2. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    Hoi msny,
    Zoals je misschien al hebt kunnen lezen is je menstruatie voor de meesten na het verwijderen van de mirena een raadsel.. de één wordt het weken niet.. de ander om de twee weken. En sommigen zitten gelijk in hun eigen cyclus.
    Dus het is moeilijk te zeggen... Ik zelf heb 14 weken moeten wachten tot ik weer ongesteld werd na verwijderen.. hield altijd wel mijn 33 dagen cyclus aan, want anders ben je helemaal het spoor bijster.
    Ik zal dus idd gewoon je eigen cyclus aanhouden, alleen kan het dus best zijn dat je menstruatie wat langer uitblijft dan normaal of eerder komt... maar dat is afwachten.
    Bij sommige vrouwen helpt het om teunisbloemolie of monnikspeper te slikken... dit zorgt voor een regelmatigere menstruatie.
    Ik zelf slik sinds een tijdje El mare visoliecapsules voor menstruatie en/of overgang. Hier zit ook teunisbloemolie in.. En ook foliumzuur... dus dat is wel handig ;).
    Er zijn er ook veel die baat hebben bij de "zwanger worden capsules" van de etos... hier zit monnikspeper in.
    Succes!!!

3. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Hoi Naatje,

Bedankt voor je reactie.
    Ik gebruik sinds 4 dagen de Davitamon Femfit. Hier zit ook oa teunisbloemolie en foliumzuur in. Ik hoop dat mijn cyclus normaal blijft en dat ik over 2 weken gewoon ongesteld word, of niet natuurlijk:-D Maar dat zie ik dan tegen die tijd. Die visoliecapsules, werken die goed?

4. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    davitamon heb ik idd ook tijdens mijn eerste zwangerschap gebruikt... waren ook prima.
    Die visolie capsules bevallen ook goed. Alleen als ik weer zwanger ben moet je el mare voor zwangerschap gaan slikken.. dus weer even overstappen. Maar dat zie ik tegen die tijd wel ;).
    Schijnt dat visolie ook goed is voor de ontwikkeling van je kindje... al heeft de eerste dat ook niet gehad en die is ook prima hihi.

5. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik heb na het verwijderen van de Mirena bijna 14 dagen een bloeding gehad. na een dag of 20 had ik een eisprong ( ik temp) en daarna ben ik niet meer ongi geweest. ZWANGER ! ! !

6. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    kijk... dat zijn goede berichten!!! Gefeliciteerd!!:)

7. Manic

Manic Lid

14 jun 2009
    21
    0
    0
    Wilde Westen
    Dag dames!

Voordat ik over mezelf begin wil ik eerst alle inmiddels zwangere dames van harte feliciteren!! Ik ben bijna 36 jaar, sinds september vorig jaar getrouwd, heb nog geen kindjes en woon in het Westen van het land. Afgelopen 1 april heb ik ivm een kinderwens mijn Mirena laten verwijderen. Heb hem bijna 3 jaar gehad en heb tijdens die 3 jaar praktisch elke maand wel wat (niet veel) gemenstrueerd en dat is ook altijd redelijk regelmatig geweest (cyclus tussen 28 en 33 dagen) Ook voelde ik regelmatig mijn eisprong. Zowel tijdens de Mirena als in de 2 pilloze jaren daarvoor heb ik eigenlijk maandelijks de klassieke PMS-symptomen gehad (sjacho, pijnlijke borsten, rugpijn, baarmoederkrampen enz.) Ik had ongesteld moeten worden op 30 maart...werd het niet... 1 april Mirena eruit laten halen... 2 tot 6 april ben ik "ongesteld" geweest hoewel je dat volgens velen geen menstruatie mag noemen. 1 mei, dus eigenlijk keurig op tijd, ben ik dan echt ongesteld geworden... Jippie!! Nu echter, na 44 dagen, nog steeds niet ongi... Steeds denk ik jah nu gaat het komen maar nee hoor! Heb 2 keer getest en beide keren negatief. Ik baal er van want ik wil gaan tellen... tellen wanneer mijn eisprong is en wanneer we dus gericht kunnen gaan klussen :D maar ja dan moet je toch echt een "cyclusstartdag" hebben. Ik heb al Monnikspeper in huis maar durf er niet goed mee te beginnen want stel je voor dat ik toch zwanger ben hahahah! Suf eigenlijk hoe het werkt... tot een half jaar geleden twijfelden we of we een kindje wilden maar nu die Mirena eruit is wil ik het toch graag zo snel mogelijk :p Goed, ik zal gewoon geduld moeten hebben... Wat denken jullie... gewoon maar beginnen met die Monnikspeper of eerst nog maar een keertje testen en/of eerst naar de huisarts voor ik die Monnikspeper ga slikken?

Thanks voor eventuele reacties! :)

8. Manic

Manic Lid

14 jun 2009
    21
    0
    0
    Wilde Westen
    #28 Manic, 14 jun 2009
    Laatst bewerkt: 14 jun 2009
    ;) :) :(

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou voorzichtig zijn met monnikspeper- tenzij je precies weet welke dosis goed is. Ik heb het zelf via Etos Zwanger Worden binnen gekregen (ik neem aan dat vitex agnus castus hetzelfde is).

Ik had meteen een goede cyclus te pakken na de Mirena, heb mijn eerste menstruatie afgewacht (die kwam na 24 dagen oid), en nu zwanger. Geen enkel probleem gehad. Maar een vriendin van me was pas een half jaar na Mirena zwanger (en dat is nogsteeds redelijk snel) en had eerst een paar rare cyclussen. Verschilt echt per persoon dus!

10. Manic

Manic Lid

14 jun 2009
    21
    0
    0
    Wilde Westen
    @ Evenstar

Bedankt voor je reactie :) Ik ben ook echt huiverig om die Monnikspeper te gaan gebruiken hoor... Google me suf en je leest ook scenarios van vrouwen die maanden en maanden na het verwijderen van de Mirena nog niet ongi waren en toch ineens een postieve zwangerschapstest hadden. Dus zonder ongi te zijn geweest! Gja, heb in mijn 24 jarige "menstruatie-carriere" ;) nog nooit zooooo naar mijn ongi verlangt als nu hahaaa! Ik wacht nog maar gewoon even af... op naar dag 45! Afgelopen dinsdag (dag 39) tweede en laatste test gedaan... Hoelang ga ik wachten tot ik naar de huisarts ga hè?! Heb ook al een keer een cyclus 56 dagen voorbij zien komen op een ander forum. Heb gewoon geen zin meer om te wachten op de bevestiging van mijn lichaam dat de broedmachine het nog doet ;) hihi...

Oh ja ik slik wel al keurig vanaf half februari (6 weken voor het stoppen met anti-conceptie) Kruidvat Vitaal Zwanger... schijnt goed te zijn ter voorbereiding op een zwangerschap :p

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ja ik kan het me helemaal indenken.. mijn HA had me al voorbereid dat het wel een jaar (!!) kon duren voor mijn cyclus weer normaal deed. Ik heb echt geluk geloof ik, en zij stond ook erg blij te kijken toen ik dus een paar maanden later al opnieuw langskwam omdat het al raak was. Grote kans dat als je eenmaal je eerste menstruatie hebt gehad, je tweede weer normaler is. Ik zou na je eerste cyclus ovulatietesten doen, dan weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent.

Succes :D

12. Manic

Manic Lid

14 jun 2009
    21
    0
    0
    Wilde Westen
    Gja, de pest is alleen dat ik na het verwijderen van die Mirena al een keer normaal ongi geweest ben... had 31 maart ongi moeten worden, die kwam niet, 1 april Mirena eruit, 2 - 6 april "ongi" maar dat zal geen ongi geweest zijn en op 1 mei werd ik echt ongi en ik was ook echt superblij dat het zo keurig op tijd was. Heb gisteravond voor de gein gewoon eens door zitten tellen vanaf 1 mei en een cyclus van 30 dagen aangehouden wat zou betekenen dat ik NU in mijn vruchtbare periode zit :p Dus... vannacht lekker geklusd hahaha! Je weet immers nooit huh?! ;) Denk dat ik het, tot de volgende ongi komt zo maar effe doe dan... wie weet komt ie wel niet en dan maar hopen dat dat komt omdat er een kleine Manic in me zit :D

:)

13. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Manic, misschien is temperaturen voor jou dan wel een handig middel om erachter te komen of je een eisprong hebt gehad. of binnenkort krijgt.

Elke ochtend direkt na het wakker worden ( liefst elke dag dezelfde tijd) tempen ( rectaal).
    Voor je eisprong is je temp. 0,2 tot 0,5 graad lager dan na je eisprong. Je kunt het ook in een tabel zetten bij www.firtilitifriend
    Een goedkopen en soms duidelijke manier om meer duidelijkheid te krijgen in je cyclus.
    Kijk ook maar even bij het topic over temeraturen hier op het forum. daar staat ook veel info en kun je veel vragen.

14. Manic

Manic Lid

14 jun 2009
    21
    0
    0
    Wilde Westen
    Hi Maranka! 8)

Ik heb al veel gelezen over dat tempen maar op dit moment is het voor mij niet zo'n handige methode... ik heb onregelmatige werktijden. Dag, avond en nachtdiensten dus elke dag op hetzelfde moment tempen is gewoon een beetje moeilijk. Nou ja we zijn ook nog maar net "begonnen" hahaha! Vind het niet erg om er geld aan uit te geven hoor dus misschien dat ik over een paar maandjes wel van die Ovu-testen ga aanschaffen. Eerst maar eens wachten wanneer die ongi komt... :(

Toedels!

15. Manic

Manic Lid

14 jun 2009
    21
    0
    0
    Wilde Westen
    Dag 49... nog steeds niet ongi... we klussen dus gewoon vrolijk door! :D :p

16. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Hallo,

Mijn laatste nod was 21 mei.
    ik heb op 25 mei mijn mirena laten verwijderen. Had dezelfde dag een paar druppels roze bloed. En vandaag heb ik mijn eerste normale menstruatie gekregen. Toch wel netjes 29 dagen!

Groetjes

17. Jilly

Jilly Actief lid

15 mrt 2009
    215
    0
    0
    Hey Evenstar, gefeliciteerd! Toch nog lekker vlot gegaan bij jou! Jeetje, geniet er maar van.
    Hier vandaag de derde ronde ingegaan. Gelukkig was deze een stuk korter dan de eerste, dat biedt weer perspectief. Afgelopen ronde getempd, zoals het nu lijkt werkt alles zoals dat hoort. Nu nog mijn lief thuis wanneer ik mijn ei heb! De afgelopen ronde was hij varen, dus geen spanning of het wel of niet raak was (dat scheelt wel in de stress ;)).
    Manic, mijn eerste ronde duurde 59 dagen, nadat de Mirena verwijdert was. Mijn huisarts gaf aan dat je lichaam net als met de pil moet wennen aan een eigen hormoonregulatie. Ze doen pas na een jaar iets. Toen ik dat hoorde was ik echt pissed en dacht dat het nooit zou komen. Inmiddels weet ik beter... ;)

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Yep, een stuk sneller dan ik OOIT had durven hopen :D Nou hopen dat het bij jullie ook lekker snel gaat.

Lekker handig, een varende kerel. Gewoon van zee roepen als je ei er is :)

19. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    @ manic.
    Hier pas na 107 dagen weer ongesteld geworden na het verwijderen van de mirena. Ik heb idd ook maar gewoon een beetje mijn "normale" 33 dagen cyclus aangehouden en elke maand getest voor het geval dat...
    Ik had ook al een paar x aan mijn ha gevraagd of hij er wat aan kon doen, maar wat Jilly ook schrijft, pas na een jaar gaan ze er miss wat aan doen.

Toen ik in 2007 stopte met de anticonceptiepil had ik daar totaal geen last van en zat gelijk netjes in mijn eigen cyclus en was binnen 4 maanden zwanger...

Wat je ook evt. kan slikken is el mare viscapsules voor menstruatie. Hier zit ook teunisbloemolie in en foliumzuur. Teunisbloemolie schijnt ook goed te werken voor een regelmatige mensturatie. En visolie is ook goed voor je kindje. Het is ook niet zo erg als je dat nog slikt als je al zwanger bent volgens verpakking. Alleen zodra je het weet even overstappen op
    el mare voor zwangerschap.

20. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    hier na verwijderen na 1 week ongesteld ongeveer
    duurder wel bijna 10 dagen
    is dat gewoon?

Deel Deze Pagina