hoi, ik heb vorige week een miskraam gehad met precies 5 weken.. echt zo ongelofelijk kl*te aangezien we al bijna een jaar bezig waren en zo blij dat we eindelijk een kindje kregen.. nu hoor ik iedereen heel goed bedoeld zeggen: "na een miskraam ben je vaak snel weer zwanger door de hormonen die nog in je lijf zitten".. is dat zo? en hoe weet ik wanneer ik weer vruchtbaar ben??? ik temp wel, maar dan weet ik het pas achteraf.. en duurt het heel lang voor je cyclus weer op gang komt? ik was altijd redelijk regelmatig namelijk en had op dag 12 mijn ei vaak. maar komende zaterdag is dag 12 na de miskraam, ik neem aan dat ik dan nog geen ei ga krijgen? sorry voor alle vragen, maar weet het gewoon even niet meer!
Je kan een zwangerschapstest doen om te kijken of het hCG uit je lichaam is, bij mij duurde dat zeker 5 weken. Maaaaarr ik had ook na 3 weken een eisprong blijkbaar want een week nadat ik vrijwel geen hCG meer had werd ik ook weer ongesteld. Daarna was mijn cyclus 25 dagen, veel korter dan ik gewend ben. En nu is het wachten hoe het gaat lopen. Bij iedereen is het anders hoor, ik hoor ook verhalen van dames die meteen weer regelmatig zijn en soms zelfs dat ze meteen weer zwanger zijn zonder menstruatie. Alles kan!
bij mij was het hcg na 1week uit mijn lichaam. gisteren op dag 25 weer ingi geworden, dus dat valt me dan weer mee. al had ik gehoopt meteen weer zwanger te raken, maar goed. volgens de arts was het beter om 1maandje over te slaan, dus volgende week gaan we weer flink aan de klus! ik heb inderdaad ook vaak gehoord dat je weer snel zwanger kunt raken na een mk. MAAR er zijn natuurlijk ook meiden die niet meteen zwanger raken en nog wel maanden moeten wachten. toch lees ik dat meer dame;s juist wel de 1,2,of 3de maand weer zwanger zijn.. hopenlijk is dit gelukje ook voor ons weggelegt, en dan een blijvertje! veel sterkte en succes!!
Het schijnt dat je binnen een half jaar na een miskraam vruchtbaarder bent. Of het daadwerkelijk waar is, is geen echt bewijs van te vinden. Ik was zelf na een miskraam met 7 weken na dik 5 maanden weer zwanger en na een vroege miskraam met 4,1 week na een maand weer.. Nu hielp het mee dat na die laatste miskraam het hcg gelijk uit mijn bloed was zodat mijn cyclus zich gelijk herstelde. Is bij jou het hcg al uit je lichaam? Ik zou een test doen want zolang je hcg in je lichaam hebt is je lichaam niet bezig met een eisprong voorbereiden. Verder weet je met tempen dat je op een gegeven moment vooraf kunt zien wanneer je vruchtbaar bent: lage temp, afscheiding, ovutest positief. Succes.
Je kan ook gewoon ongesteld worden zonder dat je een eisprong hebt gekregen. Als je nog hcg in je lichaam had heb je geen eisprong gehad.
Ik heb op 22 november 2009 een miskraam gehad bij 7 weken Toen heb ik ovulatie testen gekocht en volgens dir test had ik 9 dec weer een eisprong dus hebben we geklust En ik 19 december had ik weer een positieve test ! Dus binnen een maand was ik weer opnieuw Zwanger en dat was een plak baby want die is alweer bijna 2 jaar haha Ik hoop dat je gauw weer zwanger mag worden heel veel sterkte met het verlies van het vruchtje en succes met opnieuw Zwanger worden
Hier 23 februari een mk gehad, een zwangerschap van 6/7 weken. Mijn cyclus is altijd 34/35 dagen. Dit was ook het geval na de mk. 15 maart een eisprong (ovu-testjes gedaan) en 1 april een positieve zwangerschapstest. Het kan dus echt, meteen zwanger na een mk. MAAR houdt er rekening mee dat het ook anders kan. Probeer er niet te veel op te hopen. Dan is de teleurstelling zo groot wanneer het bij jou niet in 1x wil lukken. Ik hoop het natuurlijk wel voor je! Liefs
Bij mij was ongv een ruime week na mijn miskraam de zwangerschapstest negatief! best snel dus.... helaas tot op heden nog niet opnieuw zwanger geraakt
Hoi, ik herken mijn eigen verhaal hierin. heb in in december ook met 5 weken een miskraam gehad. had 4 of 5 dagen bloedverlies. op dag 8 heb ik weer een zwangerschapstest gedaan en die was toen negatief. dus geen hcg in mijn lichaam. ik had normaal ook een regelmatige cyclus. 6 weken na de miskraam heb ik weer een test gedaan en die was positief. Dus het kan heel snel gaan na een miskraam. dat kreeg ik na mijn miskraam ook van verschillende mensen te horen. maar door een miskraam kan je best onzeker worden en lijkt het allemaal zo lang te duren. Trouwens,Ik was ook bijna een jaar verder toen ik een miskraam kreeg. terwijl bij mijn eerste kindje ik na 2 maanden in verwachting was. Het blijft altijd afwachten hoe snel en goed iets verloopt.
daar was ik denk ik ook nog het meest verdrietig over.. het feit dat je er al zo lang op moest wachten en dan ben je zoooo blij! en dan gaat het mis.. want vind het ook wel weer goed dat mijn lichaam het snel zelf afstoot als er iets niet goed lijkt te gaan.. liever vroeg dan met 12 weken ofzo!
ik heb eigenlijk nog geen test gedaan.. maar het is morgen 2 weken geleden.. heeft het dan nog zin? of is het hormoon dan sowieso uit je lichaam? en moet die test dan 's ochtends of maakt dat niks uit?
Hier vorige maand een vmk gehad met 4,1 weken. Twee dagen na de vmk nog een test gedaan en daar was vrijwel niks meer op te zien. Mijn cyclus was vrij netjes (voor de vmk) rond de 30 dagen, maar inmiddels zit ik op dag 37 en heb nog niet eens een eisprong gehad Ik temperatuur, die was vorige maanden vrij gelijk (elke dag zowat hetzelfde, behalve na mijn ei, dan ging hij netjes omhoog) en de eerste weken na de vmk was het net een achtbaan! Nu begint hij sinds een paar dagen wat gelijker te worden. Vreemde was dat ik wel 2 keer een positieve ovulatietest gehad heb (2e streepje echt even donker als controle streep) maar mijn ei toch niet gesprongen is... Hoop dat ik snel een beetje duidelijkheid krijg in deze cyclus want bij mij is het een rommeltje!
Ik heb op 6 maart een miskraam gehad. Anderhalve week later een test gedaan en die was negatief dus toen was het HcG uit mijn lichaam. En nu had ik vorige week woensdag een knalpositieve zwangerschapstest dus meteen weer zwanger geraakt. Aan het temperaturen heb ik gezien dat mijn cyclus meteen weer normaal was.
Gewoon 's ochtends een testje, en het heeft nog zin. Ik testte na 2 weken nog licht posi. Dan kan je ook nog geen eisprong krijgen. Hier duurde 't trouwens 18 maanden voor ik zwanger was van mijn zoon, daarna telkens snel zwanger geworden. Het is net alsof je lichaam het na een zwangerschap weer sneller op kan pakken alsof het makkelijker gaat. Merk toch dat veel vrouwen na een mk vrij snel weer zwanger zijn, ook al duurde het de eerste keer een tijdje. Succes meid en hou de hoop erin
heb nog een test gedaan en die was gelukkig omo wit! alleen mijn temp is een berglandschap aan het worden! dus ik heb echt geen idee wanneer mij ei gaat komen, ik hoop snel!
Ik ben 2x gelijk na een mk zwanger geworden. Het vervelende hieraan is wel dat je nooit precies kan weten hoever je zwanger bent. Vandaar dat veel gyno's liever hebben dat je een ronde afwacht!
@yvon: jeetje wat lijkt me dat frustrerend!!!! je loopt toch wel in het ZH nu??? en kunnen ze geen reden vinden? @zomerrr: al 4 keer je kindje verloren, kan me haast niet indenken hoe je je dan moet voelen! ik voelde me al zo rot na 1 MK!!! sterkte meiden.. dat we maar snel een kleintje mogen voelen in onze buik!
Ik heb vorig jaar miskraam nr 3 gehad in mei en zonder ongesteld te zijn geweest direct weer zwanger wat wel goed verlopen is, dus het kan heel snel gaan.
Ik heb zelf ook een miskraam gehad bij 5,5 weken en teste mbv de kruidvat 2v5 testen of het hcg verdween. Dat was na een paar dagen ook het geval. Omdat ik zelf geen eisprong voel gebruikte ik toch ovulatietesten. Er werd mij verteld dat het soms na een miskraam al vroeg kan beginnen (vanaf dag 10). Zodoende dus ook gaan testen en op dag 16 en 17 had ik weer een LH piek. We hebben uit voorzorg van te voren om de dag geklust. En 3,5 weken na de miskraam had ik weer een positieve zwangerschapstest! Inmiddels alweer ruim 10 weken zwanger. Dus in mijn geval klopt het wel