Er zijn al vele topics geweest over verzekeringen. Zelf ben ik ontevreden over mijn verzekering IZA (geen vergeoding medicatie) en wil misschien gaan overstappen als dat lukt zonder screening omdat ik al in de mmm zit. Graag zou ik willen weten wie TEVREDEN is over zijn verzekering en welke maatschappij dat dan is. Alvast bedankt meiden!
Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis het meest aanvullende pakket en ben er op zich erg tevreden over! Ik heb 3x IUI gehad en de medicatie daar van wordt ook vergoedt. IVF/ICSI wordt gewoon 3 pogingen vergoedt. Ik weet eigenlijk niet of ze eerst een screening doen, ik ben sinds 1 januari overgestapt en heb een paar dagen later de brief opgestuurd die ik van mijn arst had gekregen om "toestemming" te vragen voor de IUI's. Ik heb daarvan netjes een brief thuis gehad dat alles netjes wordt vergoedt. Dus....al met al geen klagen over ZK, alles wordt netjes geregeld en ik krijg ook nooit brieven thuis of rekeningen of wat dan ook!
Hallo, ik ben ook verzekerd bij CZ en ik vroeg me af wat voor verzekering jullie dan hebben bij hen? Ik heb ze namelijk gister gemaild en kreeg het volgende antwoord: U stelde ons per email een vraag over het geneesmiddel Puregon. Indien Puregon niet voor vruchtbaarheidsbevordende behandelingen gebruikt wordt, wordt het vergoed uit de hoofdverzekering Ik neem dus aan dat Puregon dan niet vergoedt wordt? Groetjes Mabelle
Ik heb basis aanvullend (of zoiets). Ik betaal zo'n 115 per maand. In de polis staat dat het bij alle CZ verzekeringsvormen vergoed wordt. Zie deze link: http://www.cz.nl/{0a6263af-5724-4aea-9b60-8ca4e2a0b8b6} en dan op pagina 3 (dat tussen die {} moet je even meekopieren in je url).
Hoi Jannes, Wat ik begrijp is dat het vanaf januari 2008 100% vergoed wordt. Maar 2007 vind ik erg onduidelijk , ga ze zo even bellen. Wel heel erg bedankt voor je reactie! Groetjes Mabelle
ik heb salland flex Kreeg de clomid en de pregnyl niet vergoed, maar ik zal niet zeuren over 35 euro p/m. liefs mandy
Hoi Linda, Ik ben ook verzekerd bij IZA. Ik wist niet dat daar niks vergoed werd...o o ik begin deze week met medicatie......oeps had ik niet verwacht. Welk pakket van IZA heb jij? Je hebt drie pakketten, toch? Ik heb in iedergeval de middelste, aanvullend tand enzo. Jij?
Heey Linda, werd er niets vergoed? Ook geen Clomid oid? Valt me dat even tegen zeg! Ik dacht dat wij wel goed zaten met onze IZA
Over clomid zou ik me geen zorgen maken, kost iets van 5 euro per cyclus (bij 50mg). Evt. wel kijken om over te stappen voor volgend jaar. Ik ben altijd heel tevreden geweest over CZ, basis aanvullend. Heb clomid gehad en een leo-behandeling en alles vergoed. groetjes, Snoopy
Ik ben zelf bij Menzis, ik ben erg tevreden! Op het gebied van zwanger worden, en zijn zijn er bij extra verzorgd 3 en 4 heel veel voordelen: - alle vruchtbaarheidsmedicijnen worden vergoed - Je krijgt een uitgebreid kraampakket - je mag zelf kiezen of je in het ziekenhuis bevalt zonder extra kosten - Kraamzorg is goed geregeld, wordt vergoed. - Je hebt recht op een lactatiedeskundige (borstvoedingsadvies) Verder wordt fysiotherapie volledig vergoed en ook als je alternatieve geneeswijzen belangrijk vind, zijn er vele voordelen. Ik ben in ieder geval erg tevreden over Menzis.
@nikki: overstappen naar een verzekeraar die wel alles vergoed! de kosten van clomid zijn nog te overzien maar van hormooninjecties niet die kunnen oplopen in duizenden euro's... ik was vorig jaar zo stom om te vergeten dit allemaal te checken terwijl ik in december al wist dat ik in januari de MMM in zou gaan, toen clomid heel de tijd niet aansloeg ging ik dus stressen dat ik het spuiten niet kon betalen en dus moest wachten tot 2008 maar toen sloeg de clomid toch eindelijk aan dat was mijn geluk, nu heb ik mijn verzekering verhoogd dus ben ik eindelijk goed verzekerd gelukkig!