Herstel na curettage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Roxx79, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxx79

Roxx79 Lid

2 jul 2011
    49
    0
    0
    #1 Roxx79, 6 aug 2011
    Laatst bewerkt: 6 aug 2011
    Na een positieve test en alle bijbehorende zwangerschapsverschijnselen heb ik toch een missed abortion gehad. Ik ben eergisteren gecuretteerd. Ik zou nog een aantal dagen vloeien en pijn hebben, maar heb beiden niet. Op de dag zelf vloeide ik en had ik net na de ingreep wat menstruatie-achtige buikpijn.

Misschien een rare vraag, aangezien ik dus géén klachten heb, maar ik vraag me af of dat wel normaal is/kan zijn. De zwangerschapsverschijnselen nemen wel af.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Niet iedereen heeft bloedverlies en buikpijn na een curettage. Dit komt vaak voor maar niet altijd, daarom vertellen ze het.

Groetjes Ineke

3. Roxx79

Roxx79 Lid

2 jul 2011
    49
    0
    0
    Ok dank je. Ik heb over 5 weken een afspraak bij de gynaecoloog moeten maken, maar waar is dat eigenlijk voor? De secretaresse had het over een uitslag, maar ik ben eigenlijk vergeten te vragen wat voor uitslag? Waar is deze afspraak voor?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

misschien dat het weefsel wat is verwijderd bij de curettage nog is nagekeken. En misschien dat de arts je nog iets wil vertellen over opnieuw zwanger raken. Blijf in elk geval doorgaan met foliumzuur als je weer zwanger wilt worden.

Mirjam

5. Roxx79

Roxx79 Lid

2 jul 2011
    49
    0
    0
    Ok, dank je. Ik zit alweer met de volgende vraag (wat fijn dat deze site bestaat!): ik heb de afgelopen 2 dagen gevloeid, leek bijna een ongesteldheid maar het is nu weer afgelopen. Wat kan dat zijn geweest? Moet ik me daar zorgen om maken?

En ik blijf idd foliumzuur slikken want wil natuurlijk zo snel mogelijk weer zwanger raken, maar mogen we gelijk weer een poging doen of moeten we/is het beter eerst een of meerdere keren ongesteld te zijn geweest. En wat zou de reden daarvoor zijn?

Vast bedankt.

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hebt misschien een ongesteldheid gehad of het was de laatste opruiming na de curettage. Je mag meteen weer zwanger worden alleen weet je niet wanneer je eerste eisprong is en dat kan onzekerheid geven voor jezelf. Je weet dan ook niet hoe ver de zwangerschap is gevorderd als je meteen weer zwanger wordt. Dit is geen probleem, er wordt toch een termijnecho gemaakt.

Mirjam

Deel Deze Pagina