Hoelang napijn van een apexresectie/wortelpuntverwijdering

Discussie in 'De lounge' gestart door Bizzy, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik ben donderdag hieraan geholpen en veel gevoeld doordat de onsteking niet verdoofd kon worden ook het hechten voelde ik gewoon en was niet blij!
    Gisteren eigenlijk de hele dag zonder pijnstillers kunnen doen wel natuurlijk doorgegaan met AB Kuur.
    Vanmorgen echter opgestaan met een hele dikke wang met een verdikking erin links beneden. Kies links boven is geholpen.
    Wel trekpijn met eten en praten omdat me wang langs me wond komt maar nu echt een zwaar gevoel onderin me kaak.
    Iemand hier bekend mee ??
    Ziekenhuis is niet te bereiken nu en daarvoor de SEH te bellen is ook zowat.

2. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Je hoort na een apexresectie niets meer te voelen (mede door pijnstillers)

Als je nu zwelling krijgt, is dit niet goed. Niet SEH bellen, daar zijn ze niet voor. Kijk of je verhoging hebt. (39.0 is in dit geval de graadmeter) Indien dit het geval is, bel het ziekenhuis, zij kunnen een kaakchirurg voor je bereiken, er heeft er altijd 1 dienst. Indien je geen koorts hebt, even wachten tot maandag, hoe vervelend ook, en ga maandag langs. PB me als je meer wilt weten.

Sterkte, Kari

3. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    het is wel de bedoeling dat je pijnstilling slikt. hiermee bouw je een constante spiegel op. 4x daags paracetamol (om de 6uur 2tabletten van 500mg) en als je iets van ibuprofen erbij hebt gehad dit ook slikken (werkt ook ontstekingsremmend)
    als je ab gebruikt moet je binnen 48uur koortsvrij zijn anders werkt de ab niet. vanaf 38,5 heb je koorts.

verder napijn hoort er echt bij, heeft bij mij zeker 2weken geduurd

succes met het herstel, hoop dat je wat aan het bovenstaande hebt

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb woendag een apexresectie gehad en moest juist preventief ibuprofen blijven slikken. Ook zei de kaakchirurg dat op de 2e dag de zwelling heel hevig zou zijn, dit klopte bij mij ook ,want gister was het erg dik. Vandaag neemt de zwelling af en ook de pijn langzaam. In het boekje van het ziekenhuis stond dat de napijn wel 10 dgn kon duren.

Sterkte!

Deel Deze Pagina